ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیرعامل سایپا باز هم تغییر کرد؛ رکورد تعویض 6 مدیرعامل در کمتر از 10 سال

تغییر مجدد مدیرعامل سایپا تازه ترین خبر مربوط به این شرکت خودروسازی است. بنا به اخبار منتشر شده طی تصمیمات گرفته شده در وزارت صمت و سایپا، این شرکت مدیرعامل خود را تغییر داد. محمدرضا ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۴

تغییر مجدد مدیرعامل سایپا تازه ترین خبر مربوط به این شرکت خودروسازی است. بنا به اخبار منتشر شده طی تصمیمات گرفته شده در وزارت صمت و سایپا، این شرکت مدیرعامل خود را تغییر داد. محمدرضا سروش اواخر مهرماه سال جاری بود که به عنوان مدیرعامل سایپا انتخاب شد. پیش از او در سال 96 شاهد معرفی محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا بودیم.

براین اساس محمدرضا سروش از سمت خود برکنار شده و میرجواد سلیمانی جایگزین او شده است. در خصوص سوابق این مدیرعامل جدید می توان به قائم مقامی ایران خودرو، رئیس هیات مدیره تعاونی اعتبار کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو، عضو غیر موظف هیأت مدیره در شرکت صنعتی نیرو محرکه اشاره کرد.

مدیرعامل سایپا
محمدرضا سروش؛ مدیرعامل پیشین سایپا

قیمت گذاری جدید محصولات سایپا و رسیدن قیمت پراید و تیبا به 36 و 44 میلیون تومان، ارائه طرح های پیش فروش متنوع با موعد های تحویل مربوط به سال 98، برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در خصوص عدم تحویل به موقع خودروهای پیش فروش شده و نحوی قیمت گذاری آن ها در مقابل مجلس و وزارت صمت و تعدادی از نمایندگی های فروش محصولات سایپا و همچنین در سومین نمایشگاه خودروی تهران از جمله اتفاقات مطرح دوران مدیرعاملی سروش است.
لازم به ذکر است که تغییر زود به هنگام و سریع مدیرعاملان سایپا مسبوق به سابقه بوده و پیش از این نیز شاهد اینگونه تغییرات سریع بوده ایم. با انتصاب میرجواد سلیمانی سایپا در 10 سال گذشته 6 مدیرعامل را به خود دیده است و این در حالی است که مدیرعاملی شرکت های خودروسازی مطرح جهانی عمر نسبتا طولانی دارد. به عنوان نمونه  دکتر زیچه مدیرعامل اخیر مرسدس بنز برای دوازده سال ظرف سال های 2006 تاکنون سمت مدیرعاملی ستاره نقره ای را برعهده دارد و به تازگی اعلام شده است که از اواسط سال آینده جای خود را به یک مدیرجوان تر خواهد داد.

اما تغییر مداوم مدیرعامل شرکتی مثل سایپا در شرایط سخت تحریم بدون اعلام هرگونه دلیل تعدیل می تواند حاکی از نبود استراتژی مقابله با تحریم ها در صنعت خودروسازی .کشور باشد.این شرایط می تواند باعث تشدید نگرانی مشتریان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    ما میگیم خر نمیخوایم،پالون خر عوض میشه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی