ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزونه کروم
نرم افزار و اپلیکیشن

شش افزونه که به صفحه خانه گوگل کروم جذابیت می دهند

نمی‌دانم چقدر شخصی‌سازی نرم‌افزارها برایتان اهمیت دارد، اما اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست تا شکل و شمایل اپ‌ها را به طور کامل دگرگون کنید. مرورگرهای اینترنتی به لطف ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

نمی‌دانم چقدر شخصی‌سازی نرم‌افزارها برایتان اهمیت دارد، اما اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست تا شکل و شمایل اپ‌ها را به طور کامل دگرگون کنید.

مرورگرهای اینترنتی به لطف وجود ابزارک‌های ارزشمندی به نام «افزونه» پتانسیل بالایی برای شخصی‌سازی دارند؛ خصوصا کروم که با داشتن یک فروشگاه اختصاصی، طیف گسترده‌ای از این ابزارک‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای آشنایی با چشمه‌ کوچکی از پتانسیل‌های این ابزارک‌ها، در این مقاله شش افزونه کروم را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند صفحه خانگی این مرورگر را به یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین صفحاتی که هنگام کار با ویندوز می‌بینید تبدیل کنند. پس تا پایان با ما همراه باشید.

1) Live Start Page

افزونه کروم

با نصب Live Start Page، هم زیبایی و هم کارایی را به محیط کارتان می‌آورید. این افزونه کروم دریایی از والپیپرهای زیبا و مسحورکننده را به صفحه خانه کروم می‌آورد که بعضی از آن‌ها ثابت و بعضی‌ هم متحرک هستند.

البته والپیپرهای متحرک را می‌توانید ثابت کنید. اگر حرکت والپیپر تمرکزتان را به هم می‌ریزد، کافیست از گوشه صفحه دکمه Pause را بزنید که که عکس شما از حرکت بایستد. کنترل کامل روی والپیپرها یکی از جذابیت‌های افزونه Live Start Page به شمار می‌رود.

اما این تنها قابلیت جذاب افزونه نیست. Live Start Page قابلیت نصب انواع ویجت را هم دارد که شامل ویجت ساعت، تقویم و ویجت پیش‌بینی وضع آب و هوا می‌شوند. ضمنا اگر نسخه پرو افزونه (به قیمت 1.99 دلار) را خریداری کنید، امکانات بیشتری مثل همگام‌سازی اطلاعات با Google Calendar و دسترسی به ویجت‌های هواشناسی بیشتر برایتان آزاد می‌شود.

بد نیست بدانید که این افزونه یک حالت مدیتیشن هم دارد که می‌تواند تمام عوامل مزاحم را برایتان از صفحه حذف کند. در این حالت موزیک آرامش‌بخشی در پس‌زمینه مرورگر پخش می‌شود که بتوانید با گوش دادن به آن، تمرکزتان را بالا ببرید.

دانلود و نصب افزونه 

2) Infinity New Tab

افزونه کروم

افزونه‌ اول که از آن گذشتیم، ممکن است باعث کندی صفحه New Tab شما بشود. اما مزیت Infinity New Tab اینجاست که در عین داشتن امکاناتی نسبتا برابر، رویکرد مینیمالیستی‌تری داشته و والپیپرهای ثابت را روی صفحه می‌نشاند که برای بارگذاری زمان کمتری می‌برند.

در صفحه Infinity New Tab به طور پیش‌فرض 10 میان‌بر از وبسایت‌های محبوب‌تان جا خوش می‌کنند. اما اگر بخواهید، می‌توانید میان‌برهای بیشتری به این صفحه اضافه کنید.

وقتی روی آیکن آب و هوا کلیک می‌کنید، سایدباری از سمت راست صفحه بیرون می‌آید تا وضعیت جوی روزهای آینده را به نمایش شما بگذارد. همچنین با کلیک روی یکی از دو آیکن To-Do یا Notes، سایدبار گزینه‌های بیشتری را نمایش می‌دهد.

خوشبختانه در Infinity New Tab امکان شخصی‌سازی تمام آیکن‌ها و شیوه نمایش آن‌ها را دارید، می‌توانید یادداشت‌های سریع بردارید و از همین صفحه در چندین موتور جستجو به جستجوی در اینترنت بپردازید.

ضمنا این افزونه که فقط 1 مگابایت حجم دارد می‌تواند هنگام رسیدن ایمیل، نوتیفیکیشن‌های مربوط به جیمیل را هم به شما نشان بدهد.

دانلود و نصب افزونه 

3) Momentum

افزونه کروم

Momentum رفتار بسیار مؤدبانه‌ای دارد. پس از نصب، قبل آنکه شروع به ایجاد تغییرات کند اول اسم‌تان را می‌پرسد. سپس ایمیل‌تان را می‌خواهد که با داشتن آن بتواند تمام اطلاعات را همگام‌سازی کند.

با داشتن این افزونه، نه تنها مدیریت کارها برایتان بسیار ساده خواهد شد بلکه هر روز هنگام باز کردن مرورگر با یک والپیپر جدید و چشم‌نواز روبرو می‌شوید. در گوشه سمت راست این والپیپر، یک ویجت هواشناسی قرار گرفته تا با یک نگاه گذرا از وضع هوای پیش رو هم باخبر باشید.

اما عمده محبوبیت Momentum به قابلیت دیگری بر می‌گردد. این افزونه مرورگر، فهرست خوبی برای مدیریت و زمان‌بندی کارها هم هست. بدین صورت که می‌توانید کارهای عقب‌افتاده‌تان را به قسمت انتهایی آن اضافه کنید تا همیشه جلوی چشم‌تان باشند.

ضمنا امکان ساخت فهرست‌های To-Do هم وجود دارد که در گوشه پایین و سمت راست تب ظاهر می‌شوند و می‌توانند برای تحت نظر داشتن کارهای عقب افتاده بسیار مفید ظاهر شوند.

دانلود و نصب افزونه 

4) [Speed Dial [FVD

افزونه کروم

همانطور که از عنوانش پیداست، Speed Dial برای آنکه به وبسایت‌های محبوبتان سریع‌تر دسترسی داشته باشید طراحی شده. اما رویکرد متفاوتش به صفحه تماس سریع، باعث شده که به افزونه منحصر به فردی تبدیل شود.

Speed Dial آیکن‌های میان‌بر را به شکل سه بعدی نمایش می‌دهد. در نتیجه با محیط زیبایی مواجه می‌شوید که به ظاهر صفحه خانگی گوگل کروم روح تازه‌ای می‌بخشد. خوشبختانه امکانات شخصی‌سازی هم به جذابیت بیشتر این افزونه کمک کرده‌اند.

به هر آیکن، می‌توانید عنوان و آدرس اینترنتی مجزایی بدهید. نکته جالب این که با تکان دادن ماوس، تصویر پس‌زمینه هم به حرکت می‌افتد و افکت 3D بسیار جذابی را مشاهده خواهید کرد.

اگر نیازمند محیطی هستید که در عین زیبایی دسترسی سریع‌تری به وبسایت‌های محبوب برایتان فراهم کند دانلود و نصب Speed Dial را به شما توصیه می‌کنیم.

دانلود و نصب افزونه 

5) Start - A Better New Tab

افزونه کروم

دوست دارید همیشه یک چشم‌تان به فید شبکه‌های اجتماعی‌ باشد؟ احتمالا Start خیلی به کارتان بیاید. با استارت می‌توانید همیشه از آخرین تحولات سایت‌هایی مثل توییتر، ردیت و اینستاگرام به لطف استفاده از فید‌های RSS با خبر باشید.

همچنین این افزونه ویجت‌هایی دارد که قادرید به طور دلخواه، آن‌ها را در صفحه جابجا کرده و در نقطه دلخواه بنشانید. همچنین استارت با Google Calendar هم سازگاری دارد و می‌توانید روی آن به عنوان یک مدیریت‌کننده انجام کارها هم حساب باز کنید.

از دیگر امکانات استارت می‌توان به نمایش ترک‌های اسپاتیفای، ابزار تهیه اسکرین‌شات و البته ویجت برای گرفتن اوبر اشاره کرد که متأسفانه در کشور ما کاربرد ندارد. اما احتمالا از ویجت‌های یادداشت‌برداری، تهیه فهرست‌های to-do و پیش‌بینی آب و هوا بتوانید نهایت بهره را ببرید.

دانلود و نصب افزونه 

6) Home - New Tab Page

افزونه کرو

افزونه Home هم زیباست و هم امکانات فراوانی در اختیارتان قرار می‌دهد. احتمالا با نگاهی به اسکرین‌شات‌ بالا متوجه این موضوع شده باشید. این افزونه گوگل کروم هر روز یک والپیپر جدید و جذاب روی صفحه هوم مرورگر می‌نشاند و به طور خودکار آن‌ها را تغییر می‌دهد.

به غیر از این، می‌توانید از تصاویری که در رایانه دارید هم برای نشاندن روی پس‌زمینه استفاده کنید. اما ویژگی اصلی و ممتاز Home، نمایش نوتیفیکیشن‌های آنی است که می‌تواند در مدیریت کارهایتان بسیار مؤثر باشد.

Home تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی از جیمیل، تقویم گوگل، یاهو میل، آتلوک و پیام‌های فیسبوک را به نمایش شما درمی‌آورد. مضاف بر این می‌توانید به ویجت‌های خوبی مثل جستجوی سریع، پیش‌بینی آب و هوا و یادداشت‌برداری هم دسترسی پیدا کنید.

اگر دائما به تب‌هایی که اخیرا بسته‌اید سر می‌زنید، ویجت Recently Closed افزونه هم می‌تواند دسترسی سریعی به آن‌ها برایتان فراهم سازد.

دانلود و نصب افزونه 

آیا از افزونه‌های گوگل کروم استفاده می‌کنید؟ چه افزونه‌هایی می‌شناسید که ارزش نصب و استفاده روی مرورگر را دارند؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Vahid Ghaderi
    Vahid Ghaderi | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    افزونه Earth View from Google Earth هم بسیار عالی و زیباست.

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    New metro tab استفاده میکردم‌ قبلا

  • emad heydari
    emad heydari | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    بهترین و جامع ترین گزینه، Speed dial 2 هست
    نمایش سایت های مورد علاقه در چند تب مجزا با امکان شخصی سازی

    نمایش تاریخچه، بوکمارک و وب اپلیکیشن ها که امکان جستجو در میان تمامیشون وجود داره
    این افزونه از قابلیت ویرایش و سفارش سازی بالایی برخوردار هست و امکان درون ریزی و برون ریزی داره

  • abo_l
    abo_l | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    من برای اسپید دیال از orbitum استفاده میکنم واقعا عالیه

  • Tiger
    Tiger | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    من دومی رو دارم،خیلی باحاله،ولی برای استفاده از تمام امکانات باید نسخه پرمیوم را بخرم.

مطالب پیشنهادی