ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

LS218_specs_new
خودرو

رقیبی برای هارلی دیویدسون برقی با نصف قیمت؛ معرفی اولین محصول Lightening

پس از خودروها، نوبت به موتورسیکلت ها رسیده تا از موتورهای درون سوز فاصله گرفته و به پیشرانه های برقی مجهز شوند. تاکنون شرکت های مختلفی پا پیش گذاشته و نسبت به برقی کردن موتورسیکلت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پس از خودروها، نوبت به موتورسیکلت ها رسیده تا از موتورهای درون سوز فاصله گرفته و به پیشرانه های برقی مجهز شوند. تاکنون شرکت های مختلفی پا پیش گذاشته و نسبت به برقی کردن موتورسیکلت ها اقدام کرده اند. لایتنینگ موتورسایکل (Lightning Motorcycle) یکی از این شرکت ها است که در سال 2006 توسط فردی به نام ریچارد هتفیلد (Richard Hatfield) در کالیفرنیا پایه گذاری شده است.

این کمپانی که پیشتر با رکوردشکنی با موتورسیکلت برقی LS-218 نام خود را بر سر زبان ها انداخته بود، اخیرا از عرضه نخستین محصول تولید انبوه خود خبر داده است. طبق انتظار این موتورسیکلت نیز از پیشرانه ای برقی بهره برده و استرایک (Strike) نامگذاری شده است.

موتورسیکلت برقی

لایتنینگ استرایک آمار و ارقام قابل توجهی دارد، از جمله اینکه این موتورسیکلت برقی می تواند تا 150 مایل مسافت (معادل 241 کیلومتر) را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد، حداکثر سرعت آن نیز دقیقه به همین میزان یعنی 150 مایل در ساعت اعلام شده است.

به گفته سازنده، به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع باتری موتورسیکلت برقی استرایک در عرض 35 دقیقه به طور کامل پر می شود. درباره مشخصات موتور، شتاب و حداکثر سرعت استرایک فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان عرضه، جزئیات بیشتری در این باره منتشر شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده استرایک از ماه مارس (اسفند) به فروش خواهد رسید. شرکت لایتنینگ برای این موتورسیکلت برقی قیمتی برابر با 12,998 تعیین کرده است.

موتورسیکلت برقی

برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم اولین موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون که LiveWire نام دارد، 29,799 دلار قیمت گذاری شده؛ این در حالیست که LiveWire با هر بار شارژ می تواند 110 مایل (177 کیلومتر) را طی کند.

ناگفته نماند شرکت لایتنینگ نسبت به موفقیت استرایک اطمینان بالایی داشته و اخیرا به یک مجموعه تولیدی بزرگ در سن خوزه نقل مکان کرده تا بتواند محصول جدید خود را در زمانی کمتر و با تیراژ بالاتر تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    این هم گرونه. با 12000 دلار میشه ماشین خرید

  • Tiger
    Tiger | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    هارلی نصف پول موتورش،مال برندش هست،برای همین دو برابر استریک قیمت گذاشتند رووش...

مطالب پیشنهادی