ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر لپ تاپ اولد
تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از نخستین نمایشگر 4K OLED برای لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی

پیش از برپایی CES 2019 زمزمه هایی از معرفی نمایشگر لپ تاپ با رزولوشن 4K و از نوع اولد توسط سامسونگ شنیده می شد اما در عمل شاهد چنین رویدادی نبودیم. حالا اما انتظارها پایان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

پیش از برپایی CES 2019 زمزمه هایی از معرفی نمایشگر لپ تاپ با رزولوشن 4K و از نوع اولد توسط سامسونگ شنیده می شد اما در عمل شاهد چنین رویدادی نبودیم. حالا اما انتظارها پایان یافته و سامسونگ دیسپلی از این پنل منحصر به فرد در ابعاد ۱۵.۶ اینچی رونمایی کرده است.

کمپانی کره ای با نمایشگرهای اولد بیگانه نیست و به لطف ۹ واحد تولیدی در سراسر جهان بر بازار پنل های اولد موبایل را در دست دارد و حالا می تواند این برتری را به قلمرو نوت‌بوک ها نیز گسترش دهد.

فناوری نمایشگر اولد چنین مزیت را نسبت به مدل های ال‌سی‌دی در خود دارد. به گفته سامسونگ این پنل ها با استاندارد DisplayHDR True Black و HDR سازگاری کامل داشته و دقت رنگ فوق العاده ای را به ارمغان می آورند.

سطح روشنایی نمایشگر لپ تاپ اولد با رزولوشن 4K بین ۰.۰۰۰۵ تا ۶۰۰ قرار داشته و کنتراست داینامیک آن ۱۲۰۰۰۰:۱ است که در مقایسه با نمونه های ال‌سی‌دی برابر با روشنایی دو برابری رنگ سفید و تیرگی ۲۰۰ برابری رنگ سیاه است.

از دیگر مزیت های نمایشگر جدید نسبت به پنل های ال‌سی‌دی با سایز مشابه باید به پوشش طیف رنگی دو برابری (۳.۴ میلیون رنگ)، سازگاری با استاندارد DCI-P3 برای استریم ویدیو و حجم رنگ ۱.۷ برابری اشاره کرد که وضوح تصویر در فضای خارجی را بهبود می بخشد.

کمپانی کره ای از حدود سه هفته دیگر تولید انبوه نمایشگر لپ تاپ اولد با رزولوشن 4K را کلید زده و آن را در اختیار تولیدکنندگان برتر رایانه های همراه قرار خواهد داد. نخستین شرکای سامسونگ در این زمینه مشخص نشده اند اما انتظار می رود که طی چند ماه آینده شاهد راهیابی این پنل ها به لپ تاپ های پریمیوم شرکت هایی نظیر دل و لنوو باشیم. احتمالا سامسونگ یکی از نوت‌بوک های قدرتمند خود را هم به این نمایشگر با کیفیت مجهز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۴ بهمن ۱۳۹۷

    که چی بشه؟
    وقتی چشم نتونه فول اچ دی و 4K لبتاب رو تشخیص بده دیگه چه کاریه که اینکارو کنه!
    فقط میخواد بگه ما یکاری کردیم

مطالب پیشنهادی