ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حضور دو پهپاد مشکوک باعث لغو پروازهای فرودگاهی در آمریکا شد

طبق اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا، تعدادی از پروازهای فرودگاه بین المللی «نیوارک» لیبرتی در نیوجرسی به خاطر حضور دو پهپاد مشکوک در نزدیکی این محل لغو شده‌اند. این دوپهپاد در ارتفاع ۱۰۰۰ متری فرودگاه ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

طبق اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا، تعدادی از پروازهای فرودگاه بین المللی «نیوارک» لیبرتی در نیوجرسی به خاطر حضور دو پهپاد مشکوک در نزدیکی این محل لغو شده‌اند.

این دوپهپاد در ارتفاع ۱۰۰۰ متری فرودگاه ذکر شده دیده شده‌اند. طبق قانون اداره هوانوردی آمریکا، پهپادها نباید در ۸ کیلومتری فرودگاه‌ها و سایر مناطق حساس فعالیت داشته باشند. این اداره اعلام کرده که حضور این پهپادها باعث اختلال در عملکرد سایر فرودگاه‌های مرتبط با لیبرتی هم شده است. البته در حال حاضر پرواز‌های فرودگاه لیبرتی به حالت عادی برگشته‌اند.

یکی از خلبان‌ها طی تماس با برج مراقبت اعلام کرد که پهپاد تا فاصله ده متری به هواپیما نزدیک شده و این در حالی است که تصادف پهپاد و هواپیما می تواند به سقوط آن منجر شود.

این اولین باری نیست که پهپادها باعث ایجاد اختلال در عملکرد فرودگاه‌ها می‌شوند. پیش از این و طی تعطیلات سال نوی میلادی هم حضور ۲ پهپاد در نزدیکی فرودگاه گاتویک تعداد زیادی از پرواز‌های این فرودگاه را برای مدت زمانی طولانی به تعویق انداخت.

پهپاد

البته در حال حاضر تکنولوژی مخصوصی برای غیرفعال کردن پهپادهای مشکوک وجود دارد و از آن در کاخ سفید، ارتش آمریکا و بعضی از فرودگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود. البته تکنولوژی ذکر شده هنوز در مراحل ابتدایی قرار داشته و مشکلات زیادی دارد. ماه گذشته، سازمان هوانوردی آمریکا اعلام کرد در حال راه اندازی یک برنامه آزمایشی برای سرعت بخشیدن به روش‌های شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین است.

گسترس بازار پهپادها مشکلات متعددی را به وجود آورده. پیش از این سقوط بدون دلیل چند پهپاد ماتریس DJI باعث وحشت مردم در خیابان‌ها شده بود. چندی پیش هم گزارش شد که یک پهپاد باعث خرابی یک بالگرد هنگام انجام پرواز تمرینی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی