ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ اینستاگرام
تکنولوژی

نماینده مجلس: رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات برسر فیلترینگ اینستاگرام اختلاف دارند [به‌روز رسانی شد]

«جواد کریمی قدوسی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که حاکمیت تصمیم گرفته تا اینستاگرام را فیلتر کند و وزیر ارتباطات هم به او اعلام کرده که به زودی این کار انجام ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۴

«جواد کریمی قدوسی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که حاکمیت تصمیم گرفته تا اینستاگرام را فیلتر کند و وزیر ارتباطات هم به او اعلام کرده که به زودی این کار انجام خواهد شد. کریمی قدوسی همچنین مدعی شده است که علت فیلتر نشدن اینستاگرام تاکنون، دفاع رییس جمهور از این شبکه اجتماعی است و در این زمینه بین جهرمی و روحانی اختلاف نظر وجود دارد.

کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: «آذری جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر می‌کنیم. فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش می‌دهم.»

قدوسی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون عنوان کرد که حسن روحانی اجازه این کار را نمی‌دهد و رئیس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند. به عقیده این نماینده مجلس هر روزی که در اجرای این تصمیمات نظام سهل‌انگاری شود، «از سیئات است».

فیلترینگ اینستاگرام

وی همچنین درخصوص سخنان آذری جهرمی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات نقشی در نسخه‌های فارسی تلگرام ندارد، گفت:

«اگر این فرد چنین اظهاراتی کند، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به عنوان وزیر زیر سوال می‌برد و اختیاراتش را نفی می‌کند. تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبه‌های حاکمیتی پیدا می‌کند و هیچکس نمی‌تواند بگوید فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم.»

کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات از جریان عرضه طلاگرام و هاتگرام کنار گذاشته شد، به گزارش وزارت اطلاعات در خصوص هاتگرام و طلاگرام اشاره کرد و توضیح داد: «وزیر ارتباطات جزئی از پیکره وزارت اطلاعات بوده و سابقه کار در آنجا داشته و از هاتگرام و تلگرام طلایی مطلع بوده است.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای مدعی شد کسانی‌که اکنون در هاتگرام و طلاگرام مدیریت می‌کنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار می‌کنند و همگی جزء دولت و حاکمیت هستند.


بروز رسانی ساعت ۱۲:۲۵ : در همین رابطه «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات دقایقی پیش در توئیتر خود به این موضوع واکنش داد و نوشت:

«نظر یک نهاد، نظر «حاکمیت» نیست. هیچ «امر حاکمیتی» بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. در مجلس، به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه‌های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم، نمیدانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    روباه بنفش!

  • molavy
    molavy | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    اختلاف نظر دارن که کدوم زودتر دستور فیلتر رو بدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی