ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش سود سامسونگ در سه ماهه پایانی 2018؛ امید به موفقیت گلکسی اس 10

شرکت سامسونگ در پیش بینی عملکرد مالی سه ماهه چهارم سال 2018 خود از افت قابل توجه درآمدها خبر داده بود و حالا با انتشار گزارش نهایی، به نظر می رسد پیش بینی ها درست ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

شرکت سامسونگ در پیش بینی عملکرد مالی سه ماهه چهارم سال 2018 خود از افت قابل توجه درآمدها خبر داده بود و حالا با انتشار گزارش نهایی، به نظر می رسد پیش بینی ها درست بوده و سود سامسونگ در مدت مذکور افت محسوسی داشته است.

در گزارش کامل عملکرد مالی سه ماهه آخر 2018 سامسونگ درآمد کل شرکت 53.4 میلیارد دلار عنوان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است. از طرفی سود عملیاتی این مدت 9.7 میلیارد دلار بوده که با 29 درصد کاهش نسبت به سه ماهه آخر سال 2017، از افت شدید سود سامسونگ در بازارهای جهانی خبر می دهد.

رکود بازار تلفن های هوشمند یکی از مهم ترین عوامل افت سود سامسونگ بوده است

طبق اظهارات کمپانی، مهم ترین عامل کاهش درآمدها بی ثباتی در بازار کسب و کارهای کوچک بوده که به افت تقاضا برای حافظه های NAND و DRAM انجامیده است. در این بین رکود بازار موبایل (که در کاهش فروش آیفون های اپل نیز مؤثر بود) و افت تعداد سفارش نمایشگر، در کنار کاهش تقاضای چیپ از سوی دیتاسنترها نیز در سقوط سود سامسونگ مؤثر بوده است.

سود سامسونگ

بخش موبایل سامسونگ هم کاهش فروش بی سابقه ای را تجربه کرده و طبق پیش بینی ها، این افت فروش تا سه ماهه اول سال 2019 نیز ادامه خواهد داشت که در زمینه فروش چیپ حافظه نیز شرایط مشابهی حکم فرما خواهد بود. البته شرکت امیدوار است با معرفی گلکسی اس 10 تا حدودی اوضاع را بهبود دهد و در ماه های پس از آن شاهد رشد فروش بخش موبایل باشد.

گفتنی است عملکرد مالی نه چندان خوب سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2018 نتوانسته نتایج مالی کل سال را تحت شعاع قرار دهد و این کمپانی در مجموع سال 2018 توانسته با ثبت درآمد 220 میلیارد دلار و سود عملیاتی 53 میلیارد دلار، برای دومین سال پیاپی رکورد نتایج مالی خود را بشکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    دلیلش گرونیه...از شیاومی درس بگیره یکم.رشده سریع بی نهایت.

مطالب پیشنهادی