ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

KAIYUN MOTORS PICKMAN (8)
خودرو

وانت های برقی چینی در مقابل فورد F-150؛ یک رویارویی مضحک در صنعت خودروسازی

با توجه به سیاستی که دولت چین در پیش گرفته، اخیرا استارتاپ های زیادی از این کشور برای تولید اتومبیل های برقی اعلام آمادگی کرده اند. شرکت کاییون موتورز (Kaiyun Motors) به عنوان مالک برند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۵

با توجه به سیاستی که دولت چین در پیش گرفته، اخیرا استارتاپ های زیادی از این کشور برای تولید اتومبیل های برقی اعلام آمادگی کرده اند. شرکت کاییون موتورز (Kaiyun Motors) به عنوان مالک برند پیکمن نیز یکی از این موارد است که با هدف تولید پیکاپ های الکتریکی در سال 2014 بنا نهاده شده و قصد دارد به زودی وارد خاک ایالات متحده شود.

پیکمن

اولین محصول کاییون موتورز، (Pickman) نام دارد. در مصاحبه ای که سه سال پیش بنیانگذار کاییون موتورز یعنی وانگ چائو با بلومبرگ انجام داده بود، وی در اظهار نظری بسیار اغراق آمیز پیکمن را رقیب فورد F-150 عنوان کرده بود.

KAIYUN MOTORS PICKMAN (5)

این ادعا زمانی جالب تر می شود که بدانیم پیکمن ابعادی برابر با 3.23 متر طول، 1.31 متر عرض و 1.46 متر ارتفاع داشته و از این لحاظ به هیچ وجه قابل مقایسه با فورد F-150 نیست.

KAIYUN MOTORS PICKMAN (10)

علاوه بر این کاییون موتورز پیکمن از لحاظ پیشرانه نیز هیچ شباهتی با پرفروش ترین پیکاپ ایالات متحده ندارد. بسیار بعید است که بتوانید قدرت پیشرانه برقی این پیکاپ چینی را حدس بزنید!

KAIYUN MOTORS PICKMAN (2)

فقط 5.3 اسب بخار! این نهایت قدرتی است که موتور برقی این وانت تولید می کند، البته ظاهرا نسخه مخصوص بازار آمریکا تیونینگ شده و قدرت آن به 5.5 اسب بخار افزایش یافته است.

KAIYUN MOTORS PICKMAN (1)

چینی ها مدعی هستند که این پیکاپ کوچک توانایی حمل بار تا 500 کیلوگرم را (شامل راننده و سرنشین کناری) دارا بوده و قادر است با تکیه بر باتری اسیدی خود تا 120 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. حداکثر سرعت پیکمن نیز در 45 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

KAIYUN MOTORS PICKMAN (7)

بنیانگذار کاییون موتورز: پیکمن اگر موفق تر از فورد F-150 نباشد، به اندازه آن موفق خواهد بود.

در حال حاضر نسخه چینی کاییون موتورز پیکمن با قیمتی معادل 2,600 دلار به فروش می رسد، اما برای نسخه بازار ایالات متحده بهایی برابر 5,000 دلار تعیین شده است. چینی ها فروش سالانه ده هزار دستگاه پیکمن را هدفگذاری کرده اند؛ مشخص نیست که چرا چینی ها با ادعای رقابت با F-150 که پر فروش ترین خودرو بازار آمریکا محسوب می شود، چنین آمار پایینی را نشانه گرفته اند!

KAIYUN MOTORS PICKMAN (6)

طبق شنیده ها ظاهرا کاییون موتورز چند دستگاه از این وانت سبک را راهی ایالات متحده نموده تا بازخوردهای موجود را ارزیابی کند. به نظر می رسد جابجایی لوازم سبک در سایت های عمرانی، پارک ها و باغ وحش ها برخی از کاربردهای پیکمن باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

    ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی