ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم تشخیص افتادن اپل واچ سری 4 جان کاربر نروژی را نجات داد

تا به حال گزارشات زیادی درباره نجات جان افراد توسط اپل واچ 4 و اپل واچ 3 منتشر شده که بیشتر به قابلیت سنجش ضربان قلب آن اختصاص داشتند. حال یک کاربر مسن نروژی مدعی شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

تا به حال گزارشات زیادی درباره نجات جان افراد توسط اپل واچ 4 و اپل واچ 3 منتشر شده که بیشتر به قابلیت سنجش ضربان قلب آن اختصاص داشتند. حال یک کاربر مسن نروژی مدعی شده پرداخت قیمت اپل واچ سری 4 و خریدش موجب شده که سیستم تشخیص افتادن، جانش را نجات دهد.

به گزارش یک سایت خبری نروژی، پلیس کاربر ۶۷ ساله‌ی بیهوشی به نام  Toralv Østvang را صبح شنبه با چهره‌ای خونین در کف دستشویی خانه‌اش پیدا کرده. به نظر می‌رسد که این مرد حوالی صبح روی کف این اتاق سر خورده و با صورت به زمین برخورد کرده است.

سیستم تشخیص افتادن اپل واچ سری 4 (بررسی دیجیاتو) نیز موفق شده این مسئله را سریعاً به پلیس گزارش دهد. این اتفاق موجب شده که صورت Østvang از سه نقطه آسیب ببیند.

اپل واچ 4

دختر این کاربر مدعی شده پدرش بسیار خوش شانس بوده که اپل واچ 4 خود را در دست داشته چرا که ممکن بود این مسئله عواقب بدتری به همراه داشته باشد.

نحوه‌ی عملکرد قابلیت تشخیص افتادن بدین صورت است که اگر اپل واچ سری ۴ را روی مچ داشته باشید و زمین بخورید، دستگاه یک پیام هشدار نمایش می دهد. پس از ۱۵ ثانیه صبر می کند و اگر از شما خبری نشد با شماره اضطراری که در حافظه ذخیره کرده اید یا شماره‌ پیش فرض پلیس تماس می گیرد.

اپل واچ 4

البته این اولین باری نیست که این ویژگی می‌تواند جان فرد مسنی را نجات دهد. آبانماه امسال نیز کاربری سوئدی مدعی شده بود که اپل واچ ۴ به صورت خودکار با نیرو‌های پلیس تماس گرفته و آنها را مطلع کرده است. این کاربر که از ناحیه کمر مصدوم شده بود، ناگهان روی زمین افتاده و نتوانسته با جایی تماس بگیرد.

اگر موقع راه اندازی دستگاه کاربر سن خود را بالاتر از ۶۵ سال وارد کند، ویژگی تشخیص افتادن به شکل پیش فرض فعال می شود، در غیر این صورت شخص باید به شکل دستی آن را فعالش کند.

 

تماشا کنید: بررسی قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ سری 4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    قابلیت بدرد بخوریه . کلاً اپل محصولاتش کاربردیه

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

      بله مخصوصا که به صورت اتوماتیک برای کاربران مسن فعال میشه

مطالب پیشنهادی