ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ذره بین را بردارید و با کوچکترین ربات متحرک دنیا آشنا شوید [تماشا کنید]

اصولاً وقتی صبحت از ربات متحرک چهارپا می‌شود، ربات‌ های اسپات مینی بوستون داینامیکس جلوی چشم مخاطب می آیند. با اینکه اسپات مینی معروفترین ربات متحرک چهارپا محسوب می‌شود اما نوآوری‌های زیادی در این زمینه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اصولاً وقتی صبحت از ربات متحرک چهارپا می‌شود، ربات‌ های اسپات مینی بوستون داینامیکس جلوی چشم مخاطب می آیند. با اینکه اسپات مینی معروفترین ربات متحرک چهارپا محسوب می‌شود اما نوآوری‌های زیادی در این زمینه صورت می‌پذیرد. برای مثال می‌توان به گجت محققان دانشگاه مریلند اشاره کرد که کوچکترین ربات متحرک چهارپا محسوب می‌شود و برای مشاهده‌ی حرکت آن باید از ذره بین کمک بگیرید.

کوچکترین ربات متحرک چهارپا

محققان دانشگاه مریلند موفق شده‌اند کوچکترین ربات متحرک چهارپای دنیا را با ابعاد ۲.۵ در ۱.۶ میلیمتر و ضخامت ۰.۷ میلیمتر طراحی کنند که از سر یک مورچه نیز کوچکتر است. در واقع این گجت، کوچکترین ربات دنیاست که از چهارپا برای حرکت استفاده می‌کند.

ویژگی ربات متحرک مذکور این است که پلتفرم این موبایل به گونه‌ای توسعه یافته که می‌توان از طرح ها و متریال‌ های مختلف برای تولید آن بهره گرفت. این ربات قابلیت مانور بالایی دارد و با چرخش میدان مغناطیسی انرژی لازم برای حرکت چهارپای خود را تامین می‌کند.

به همین دلیل این ربات می‌تواند مسافتی معادل ۱۴.۹ برابر طول خود را طی یک ثانیه بپیماید و قادر است بدون هیچ مشکلی عملکرد حرکتی خود را یک میلیون بار تکرار کند.

پژوهشگران دانشگاه مریلند در ابتدا هدف دارند از کوچکترین ربات متحرک چهارپای دنیا برای آگاهی بیشتر از فرآیند بایومکانیکی حرکت حشره ها استفاده کنند اما ممکن است این ربات در آینده، زمینه گذار پیشرفت‌های شگرفی باشد.کوچکترین ربات متحرک چهارپا

این تیم قصد دارد سیستم حرکت خودران را به این ربات های کوچک اضافه کند. بدین ترتیب می‌توان از چند ربات متحرک برای نقشه برداری یا نگاشت ذره‌ای و حتی ساخت مکانیزم‌های بسیار کوچک استفاده کرد. تصور کنید که کنترل یک کلونی مورچه را در اختیار دارید و می‌توانید از آنها برای انجام بسیاری از وظایف بهره ببرید.

البته دانشگاه مریلیند فعلاً قصدی برای عرضه تجاری کوچکترین ربات متحرک چهارپا ندارد و این متخصصین معتقدند برای اضافه کردن ویژگی حرکت خودران باید تحقیقات زیادی صورت پذیرد.

 

تماشا کنید: حرکات موزون ربات بوستون داینامیکس [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

    ant man .... !!!!

مطالب پیشنهادی