ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک: هزینه سفر به مریخ کمتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد شد

با اینکه راکت بین سیاره‌ای استارشیپ اسپیس اکس هنوز زمین را ترک نکرده اما هم اکنون ایلان ماسک هزینه‌ی تمام شده برای سفر به مریخ را اعلام کرده و عنوان نموده روزی این هزینه به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

با اینکه راکت بین سیاره‌ای استارشیپ اسپیس اکس هنوز زمین را ترک نکرده اما هم اکنون ایلان ماسک هزینه‌ی تمام شده برای سفر به مریخ را اعلام کرده و عنوان نموده روزی این هزینه به کمتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

دیروز کاربری در شبکه اجتماعی توییتر از مدیر عامل اسپیس اکس پرسید که قیمت بلیط سفر به مریخ یا ماه با راکت استارشیپ اسپیس اکس چقدر خواهد بود. او نیز در جواب کاربر کنجکاو توییتی منتشر کرد و اعلام نمود:

«این مسئله بسیار به تیراژ بستگی خواهد داشت اما من باور دارم که هزینه رفتن به مریخ در آینده کمتر از ۵۰۰ دلار می‌شود. حتی ممکن است این هزینه به ۱۰۰ هزار دلار نیز برسد. (بلیط برگشت مجانی است.) این هزینه به قدری پایین می‌آید که بسیاری از افراد موفق حوزه‌ی تکنولوژی می‌توانند خانه‌های خود را در زمین بفروشند و روزی به مریخ نقل مکان کنند.»

البته نیم میلیون دلار مبلغ کمی نیست اما در مقایسه با هزینه دیگر سفر‌های فضایی، نرخ قابل قبولی محسوب می‌شود. برای مثال یک کاربر تنها برای تجربه‌ی حس بی وزنی در پرواز‌های هوایی ویرجین گلکتیک مجبور است ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کند. در حالی که فرد در این سفر از محدوده‌ی کره زمین خارج نمی‌شود.

بلیط برگشت از مریخ مجانی است

از سوی دیگر سپری کردن تعطیلات در ایستگاه فضایی لوکس Aurora استارتاپ Orion Span نیز ۹.۵ میلیون دلار هزینه می‌برد. این استارتاپ سعی دارد تا سال ۲۰۲۲، ایستگاه فضایی توریستی لوکس خود را بیرون از جو زمین قرار دهد و پذیرای توریست‌های فضایی باشد.

یکی از مهمترین گفته‌های ایلان ماسک در توییتش، این بود که بلیط برگشت از مریخ مجانی است. این مسئله نشان می‌دهد که او باور دارد بعید است انسانی پایش را روی سطح مریخ بگذارد و بخواهد به کره زمین بازگردد. البته هنوز سفر به مریخ هنوز در مرحله‌ی ایده قرار دارد چرا که مشکلات زیادی بر سر راه تمامی شرکت‌ها از جمله اسپیس اکس در زمینه توریسم فضایی قرار گرفته.

 

تماشا کنید:ایلان ماسک از موتور موشک اسپیس اکس برای سفر به مریخ رونمایی کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی