ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا الکترونیک آرتز کاربران ایرانی بازی Apex Legends را تحریم کرده؟

بازی Apex Legends در همین مدت کوتاهی که از انتشار آن می‌گذرد طرفداران زیادی را به دست آورده اما از همان روز اول عرضه این بازی تا امروز، گزارش‌های زیادی مبنی بر عدم امکان اتصال ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۰

بازی Apex Legends در همین مدت کوتاهی که از انتشار آن می‌گذرد طرفداران زیادی را به دست آورده اما از همان روز اول عرضه این بازی تا امروز، گزارش‌های زیادی مبنی بر عدم امکان اتصال به سرورهای این عنوان با آی پی ایران به گوش می‌رسد.

عدم امکان اتصال به سرورهای Apex Legends باعث شد تا شایعه مسدود شدن سرورهای بازی از داخل کشور قوت بگیرد. در پاسخ به این شایعات، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده که طی تعامل این نهاد با شرکت ارتباطات زیرساخت مشخص شده که عدم امکان اتصال کاربران ایرانی به سرورهای Apex Legends منشا داخلی نداشته و مربوط به تحریم بودن سرویس‌های کمپانی آمازون برای کاربران ایرانی است.

لازم به ذکر است که بازی پابجی هم از سرورهای کمپانی آمازون استفاده می‌کند و ظاهرا دلیل مشکلات کاربران ایرانی در اتصال به سرورهای این عنوان هم همین موضوع است.

طبق اعلام بنیاد ملی بازی‌ها، بخشی یا کل داده‌های این بازی از طریق سرورهای آمازون منتقل می‌شود و به همین دلیل اتصال به سرورهای بازی به درستی انجام نمی‌گیرد.

از سوی دیگر ماجرا، پشتیبانی الکترونیک آرتز به کاربران ایرانی اعلام کرده که این بازی از سرورهای اختصاصی خود بهره برده و از سرویس‌های آمازون استفاده نمی‌کند و به خاطر دلایلی دیگر این کمپانی سرورهای Apex Legends را روی کاربران ایرانی محدود کرده است. البته، هنگام اجرای نسخه پی سی Apex Legends چند اتصال به سرورهای آمازون ایجاد می‌شود که دسترسی به آن‌ها با ای پی ایران امکان پذیر نیست.

در کل و با توجه به بررسی‌های انجام گرفته نمی‌توان احتمال زیادی برای مسدود شدن سرورهای این بازی از داخل کشور قائل شد. در حال حاضر پیرامون این موضوع با پشتیبانی الکترونیک آرتز تماس برقرار کرده و منتظر اطلاعات رسمی هستیم. در صورت انتشار هرگونه خبر جدید در این مورد شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

وضعیت شما در اتصال به سرورهای Apex Legends چگونه است؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Best_Gamer_۰۰۷
    Best_Gamer_۰۰۷ | ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

    ایران خداییش دیگه تخمی شده بابا ...فدای ایرانسل بشم خداییش بازم اون تونسته پینگم رو تو فورتنایت به ۶۵ برسونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی