ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پوشیدنی نازک
تکنولوژی

این پوشیدنی نازک موبایل را به ابزاری برای نجات جان آدمی بدل می‌کند [تماشا کنید]

کمپانی Graphene Flagship (پرچمداران گرافینی) با همکاری موسسه علوم فوتونی ICFO در حال توسعه نازکترین پوشیدنی‌ های ممکن به شکل پچ‌ های چسبی هستند و قصد دارند از آنها طی کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2019) ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

کمپانی Graphene Flagship (پرچمداران گرافینی) با همکاری موسسه علوم فوتونی ICFO در حال توسعه نازکترین پوشیدنی‌ های ممکن به شکل پچ‌ های چسبی هستند و قصد دارند از آنها طی کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2019) رونمایی کنند. در این محصولات قابلیت‌ های بسیاری در زمینه ردیابی سلامتی تعبیه شده و آنها می‌توانند حتی میزان تابش اشعه‌ی فرابنفش به بدن را تخمین بزنند. بدین ترتیب این پوشیدنی نازک موبایل را به ابزاری برای نجات جان آدمی بدل می‌کند.

پوشیدنی نازک

این پوشیدنی نازک در واقع یک پچ بدون رنگی است که روی پوست بازو می‌چسبد و بدین طریق می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را بدست آورد. این پچ به تلفن هوشمند متصل می‌شود و کاربر بدین شکل می‌تواند بر اطلاعات سلامتی خود را نظارت کند.

این پوشیدنی می‌تواند ضربان قلب، میزان کم آبی بدن، نرخ تنفس، میزان اشباع اکسیژن موجود و دمای بدن را بررسی کند. بدین شکل کاربر صرف نظر از فعالیت بدنی و تمرینی خود می‌تواند اطلاعات کاملی از شرایط بدنی خود داشته باشد.

بدین ترتیب کاربر می تواند در مواقع موردنیاز آب بنوشد، فشار تمرینات خود را بالا یا پایین ببرد و بازدهی فعالیت بدنی خود را افزایش دهد. علاوه بر این می‌توان از همین پوشیدنی نازک برای فعالیت‌ های مختلفی استفاده کرد. برای مثال کوهنوردان در ارتفاع بالا می‌توانند میزان اکسیژن موجود را بررسی کنند و شرایط را تحت کنترل خود قرار دهند.

موسسه ICFO علاوه بر رونمایی از این نمونه‌ های اولیه در MWC 2019 قصد دارد از گجت جدید دیگر بر اساس گرافین رونمایی کند. یکی از آنها کوچکترین طیف سنج تک پیکسلی جهان محسوب می‌شود و دیگری یک سنسور تصویر فراطیفی است. هر دو گجت‌ کوچک، از اتصال به اینترنت با پهنای باند بالا پشتیبانی می‌کنند.

نمونه‌ی اولیه تمامی این محصولات قرار است اول اسفندماه در غرفه کمپانی Graphene Flagship معرفی شود و کاربران می‌توانند آنها را تست کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی