ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیمونه گیرتز / تومور مغزی خوش خیم
تکنولوژی

ماجرای یک تومور مغزی که از قطب جنوب سر در آورد

سال گذشته میلادی سیمونه گیرتز (یوتیوبر، مخترع و خالق ربات های عجیب و غریب) تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت تا پزشکان تومور خوش خیم نسبتا بزرگی که در سرش رشد کرده بود را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

سال گذشته میلادی سیمونه گیرتز (یوتیوبر، مخترع و خالق ربات های عجیب و غریب) تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت تا پزشکان تومور خوش خیم نسبتا بزرگی که در سرش رشد کرده بود را در بیاورند. البته در این عمل پزشکان موفق به خارج کردن کل بافت تومور خوش خیم او نشدند اما خود عمل موفقیت آمیز بود.

مدت زمان زیادی از این عمل جراحی نمی گذشت که گیرتز متوجه شد یکی از دوستانش عازم قطب جنوب شده و به ناگهان تصمیم گرفت که تومور مغزی خوش خیم خود به نام «برایان» را نیز همراه او به این سفر بفرستد.

تومور مغزی خوش خیم

نتیجه چه بود؟ عکسی فوق العاده از تومور مغزی او روی اسلاید میکروسکوپ که درون یخچالی بزرگ به نام قطب جنوب خودنمایی می کرد و همانطور که انتظار می رفت آن تصویر پربیننده شد و تا به حال بالغ بر ۳۵ هزار مرتبه لایک شده است.

تصویر تومور مغزی گیرتز تاکنون ۳۵ هزار مرتبه دیده شده

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این تصویر به لطف سفر آریل والدمن (داستان نویس علمی) به قطب جنوب خلق شد. او در واقع عازم این سفر پرمخاطره شده بود تا به مطالعه گونه خاصی از جانوران میکروسکوپی در آن منطقه بپردازد و در ادامه گیرتز از او میخواهد که تومور مغزی خوش خیم او را هم همراه ببرد.

والدمن در صفحه توییتر خود در رابطه با این ماجراجویی نوشت:

این تومور را دوماه پیش به قطب بردم و جالب ترین لطفی بود که میتوانستم در حق کسی انجام دهم.

این مخترع که اصلیتی سوئدی دارد و هم اکنون در سانفرانسیسکو آمریکا سکونت دارد نخستین بار با ساخت ربات های عجیب و غریب در یوتیوب به شهرت رسید که از آن جمله میتوان به رباتی اشاره کرد که صبحانه را برای صاحبش آماده می کند.

او در یوتیوب لقب ملکه ربات های بد و مادر اختراع های وحشتناک را به خود داده است. اولین ویدیوی سیمونه در سال ۲۰۱۵ با نام «ربات بد» در یوتیوب منتشر شد و آنقدر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که بالغ بر ۱.۵ میلیون فالوور را برای او جذب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • keyvan asadi
    keyvan asadi | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    مطلب خیلی بد نوشته و یا ترجمه شده

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    با نام «ربات بد» ? !

    جالب بود ، هم لینک میزارید ببینیم واقعا چی بوده ، هم موازین رو رعایت میکنید ?

  • kevin
    kevin | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    دوباره برگشته تومورش

مطالب پیشنهادی