ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس
تکنولوژی

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 10 با سایر پرچمدارهای موجود در بازار

طی هفته‌ای که گذشت سرانجام سامسونگ به طور رسمی از گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس رونمایی کرد. قرار است این دو مدل با چیپست‌ اسنپدراگون ۸۵۵ در آمریکا و اگزینوس ۹۸۲۰ برای ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۸

طی هفته‌ای که گذشت سرانجام سامسونگ به طور رسمی از گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس رونمایی کرد. قرار است این دو مدل با چیپست‌ اسنپدراگون ۸۵۵ در آمریکا و اگزینوس ۹۸۲۰ برای سایر نقاط جهان عرضه شوند.

چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ با معماری ۸ نانومتری از ۸ هسته پردازشی شامل ۲ هسته اگزینوس M4 با فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex A75 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و در نهایت ۴ هسته کم مصرف Cortex A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد.

سامسونگ با استفاده از معماری DinamlQ قادر بوده تا از انواع مختلفی از هسته‌ها به طور همزمان استفاده کرده و به عملکرد مطلوب و بهره‌وری بیشتری برسد. همچنین چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ از تراشه گرافیگی Mali-G76 MP12 بهره برده که با موتور بازی سازی آنریل انجین برای اجرای بهتر بازی‌ها بهینه سازی شده است.

تک هسته ای
چند هسته ای

در تست تک هسته‌ای گیک بنچ، گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با اختلاف کمی پایین‌تر از آیفون XS قرار می‌گیرند اما این اختلاف در تست چندهسته‌ای گیگ بنچ بیشتر شده و پرچم‌دارهای جدید سامسونگ پایین‌تر آیفون XS Max و شیائومی می 9 حضور دارند.

آنتونو

در تست آنتونو نیز همین وضعیت برقرار بوده و گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با اختلاف کمی پایین‌تر از شیائومی می 9 و آیفون XS Max جا خوش کرده است.

البته این اختلاف در تست تغییر پیکسل ها بیشتر شده و اس 10 و اس 10 پلاس با اختلاف نسبتا زیادی پشت‌سر پرچمدارهای جدید اپل، شیائومی و وان پلاس قرار گرفته اند.

در ضمن عملکرد یکسان اسنپدراگون 855 و اگزینوس ۹۸۲۰ باعث شده تا هر دو آن‌ها به صورت واحد در تست‌های بالا حضور داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت که گلکسی اس 10 از لحاظ عملکرد پردازنده گرافیکی در تست‌های بالا عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته و تنها در بعضی از تست‌ها در مقایسه با آدرنو 640 (اسنپدراگون 855) کم می‌آورد.

در انتها باید منتظر ماند و دید که عملکرد پردازشی و گرافیکی پرچمدار جدید سامسونگ در استفاده روزانه چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۳ اسفند ۱۳۹۷

    با بنچمارک گوشی انتخاب نکنید!

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳ اسفند ۱۳۹۷

      بله حق با شماست، به نظرم بهتره فقط از روی «تبلیغات» سامسونگ رو انتخاب کنیم....چون این پرچمدار جدیدش بجز در تبلیغات، تو هیچ چیز دیگه ای پیشتاز نیست...

      • sadegh.t
        sadegh.t | ۳ اسفند ۱۳۹۷

        بهترین صفحه نمایش بهترین دوربین سلفی و اصلی، نخستین تلفن با وای فای ۶، نسل جدید فست ،شارژ ، رابط کاربری جدید و زیبای وان ui اولین تلفن با حسگر اثر انگشت التراسونیک که حتی با دست مرطوب و کثیف هم کار میکنه، نگه داشتن جک هدفون و باتری با ظرفیت خوب همش تبلیغاته حتما ؟!

    • آریا
      آریا | ۴ اسفند ۱۳۹۷

      حرف درستیه. من خود همیشه انتخابم بر اساس احساسی که به گوشی دارمه. اندروید خالص و امکانات چیپ اسنپداراگون شروط اصلی برای انتخابمه. متاسفانه نکسوس دیگه تولید نمیشه پیکسل گوگل همه گرونه. فعلا نوکیا شرایط مورد نظرم رو داره ? ?

مطالب پیشنهادی