ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیام ناپدید شونده واتساپ
تکنولوژی

باگ امنیتی جدید واتساپ قفل فیس آیدی و تاچ آیدی را دور می زند

به تازگی باگ امنیتی جدیدی در نسخه آیفون پیام‌رسان واتس اپ کشف شده که می‌تواند قفل فیس آیدی و تاچ آیدی برای دسترسی به مکالمات را دور بزند. این اتفاق در حالی افتاده که تیم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

به تازگی باگ امنیتی جدیدی در نسخه آیفون پیام‌رسان واتس اپ کشف شده که می‌تواند قفل فیس آیدی و تاچ آیدی برای دسترسی به مکالمات را دور بزند. این اتفاق در حالی افتاده که تیم سازنده اپلیکیشن، اوایل سال جدید میلادی قابلیت قفل نسخه iOS واتس اپ از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی را به طور رسمی به آن اضافه کرده بود.

طبق گفته‌های بعضی کاربران ردیت، که برای نخستین بار این باگ را کشف کرده‌اند، دور زدن قفل فیس آیدی و تاچ آیدی با استفاده از این نقص امنیتی کار بسیار ساده‌ای است. به طوری که هر کس می‌تواند طبق شیوه کشف شده، تدابیر امنیتی این پیام‌رسان را دور بزند.

برای این کار، کافیست صفحه اشتراک‌گذاری (Share Sheet) واتس اپ را از طریق یک اپلیکیشن دیگر باز کنید؛ به عنوان مثال، از طریق اپلیکیشن Photos. سپس در حالی که به صفحه بعدی منتقل می‌شوید، خواهید دید که هیچ تأیید فیس آیدی یا تاچ آیدی برای اشتراک‌گذاری محتوا از شما درخواست نمی‌شود. البته این در حالتی اتفاق می‌افتد که از قبل در تنظیمات قفل واتس اپ، گزینه‌ای به غیر از «قفل آنی» یا Immediately را انتخاب کرده باشید.

 فیسبوک اعلام کرده که به وجود این مشکل آگاه است

سپس، از منو خارج شده و وارد صفحه خانگی iOS شوید. گاهی اوقات واتس اپ از شما هنگام اشتراک‌گذاری محتوا، درخواست تأیید فیس آیدی و تاچ آیدی را می‌کند که اینجا کافیست پیام را نادیده گرفته و مجددا روی آیکن واتس اپ در منوی Share Sheet آی او اس اشاره کنید.

در صورت انجام کارهای بالا، دفعه بعدی که واتس اپ را باز می‌کنید دیگر هیچ قفل امنیتی برای ورود به اپلیکیشن بر سر راهتان قرار نمی‌گیرد و به سادگی می‌توانید به صفحه پیام‌ها و مکالمات منتقل شوید.

 فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت رویترز، اعلام کرده که به وجود این مشکل آگاه است و به زودی آپدیتی برای برطرف کردن این باگ ارائه خواهد کرد: «ما نسبت به این مشکل آگاهیم و به زودی آن را برطرف می‌کنیم. تا آن زمان، به کاربران پیشنهاد می‌کنیم که در تنظیمات قفل صفحه اپلیکیشن گزینه Immediately را انتخاب کنند.»

هنوز جزئیاتی در خصوص زمان دقیق انتشار این آپدیت در دسترس نیست، هر چند انتظار می‌رود که طی هفته جاری شاهد آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی