ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا MX250
تکنولوژی

انویدیا در سکوت خبری از پردازشگر گرافیکی MX250 ویژه لپتاپ رونمایی کرد

انویدیا در سکوت خبری پردازشگرهای گرافیکی اقتصادی MX230 و MX250 را برای لپتاپ ها معرفی کرده است. این پردازشگرها به صفحه محصولات انویدیا اضافه شده اند. در کمال تعجب MX250 کارایی پایین تری در مقایسه با MX150 که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۱

انویدیا در سکوت خبری پردازشگرهای گرافیکی اقتصادی MX230 و MX250 را برای لپتاپ ها معرفی کرده است.

این پردازشگرها به صفحه محصولات انویدیا اضافه شده اند. در کمال تعجب MX250 کارایی پایین تری در مقایسه با MX150 که اکنون دو سال از عمرش می گذرد دارد. انویدیا اطلاعات چندانی را از این چیپست ها اعلام نکرده اما به نظر می رسد فناوری جدیدی در آنها به کار نرفته و همچنان بر اساس معماری پاسکال و بهره مند از رم GDDR5 هستند؛ البته این چندان هم بد نیست.

اما بخش نا امید کننده به شاخص کارایی این پردازشگرهای گرافیکی بر می گردد. MX230 تنها 4 درصد از نسل قبلی خود بهتر است. اما این میزان برای MX250 نا امید کننده است. این پردازشگر 12.5 درصد کندتر از نسل قبلی خود ظاهر می شود. بنا بر ادعای انویدیا MX250 می تواند تا 3.5 برابر کارایی بیشتری نسبت به پردازشگرهای گرافیکی مجتمع داشته باشد.

مصرف انرژی در MX250 می تواند بسیار کمتر باشد و این همان موردی است که می تواند به مزیت بزرگی برای این چیپست بدل شود. MX150 قدیمی تر در دو نسخه با توان طراحی گرمایی 25 و 10 وات طراحی شده که نسخه دوم تا 25 درصد کارایی پایین تری دارد. MX250 می تواند در مقایسه با نسخه 25 وات MX150 که با توان طراحی گرمایی 10 وات کار می کند تنها تا 12.5 درصد کارایی پایین تری داشته باشد که این موضوع خبر خوبی است.

انویدیا MX250
مقایسه مشخصات احتمالی MX230 و MX250 با مدل های فعلی

انتظار می رود لپتاپ های با MX250 قیمت پایین تری در مقایسه با مدل های بهره مند از مدل قدیمی تر MX150 داشته باشند؛ شاید در حدود 50 دلار اختلاف قیمت. امیدواریم در انتها انودیا تنها به کپی کردن اطلاعات مربوط به MX150 برای مدل MX250 بسنده نکند و شاهد تغییرات بیشتری برای این چیپست باشیم.

پردازشگر گرافیکی MX130 با معماری قدیمی تر مکسوِل همراه شده بود اما احتمالاً  MX230 با معماری پاسکال تولید خواهد شد.

اطلاعاتی در مورد این که این چیپست ها به چه سیستم خنک کننده ای نیاز دارند یا لپتاپ هایی که با این پردازشگرها همراه می شوند چه قیمتی خواهند داشت منتشر نشده است.

در نهایت باید گفت که اگر در آینده قصد خرید لپتاپ جدید داشتید چندان هم نگران بهره مندی آن از پردازشگرهای گرافیکی جدید انودیا نباشید چرا که مدل های قدیمی هم کارایی تقریباً مشابهی را ارائه می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی