ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جی ۸ تینکیو ال جی
تکنولوژی

جی ۸ تینکیو ال جی معرفی شد؛ یک گام عقب تر از رقبا

ال جی در جریان کنگره جهانی موبایل امسال، از جانشین گوشی پرچمدار G7 ThinQ رونمایی کرد. ال جی ۸ تینکیو اگر چه از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به مدل پیشین خود نداشته، اما همراه ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۶

ال جی در جریان کنگره جهانی موبایل امسال، از جانشین گوشی پرچمدار G7 ThinQ رونمایی کرد. ال جی ۸ تینکیو اگر چه از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به مدل پیشین خود نداشته، اما همراه با قابلیت‌های جدیدی معرفی شده تا نسبت به G7 متمایز شود.

اگر چه تشخیص تغییرات مدل جی ۸ تینکیو اندکی دشوار است، اما ال جی در قسمت جلویی بدنه این گوشی یک سنسور ToF تعبیه کرده و آن را Z-Camera نام نهاده است. این سنسور می‌تواند حرکت، ژست‌های حرکتی دست و عمق تصاویری که روبرویش قرار گرفته‌اند را تشخیص دهد.

اما وجه تمایز و برگ برنده این گوشی پرچمدار، در مکانیزم جدید آن برای بازگشایی قفل صفحه نهفته شده؛ خصوصیتی که ال جی آن را Hand ID نام نهاده است. با این تکنولوژی پیشرفته، جی ۸ تینکیو می‌تواند به سمت کف دست شما سیگنال‌های اینفرارد بفرستد. در این صورت گوشی می‌تواند بسته به نحوه جذب سیگنال‌های اینفرارد توسط هموگلوبین خون شما، از رگ‌های کف دست یک نقشه منحصر به فرد طراحی کرده و از طریق آن شما را شناسایی کند.

در این صورت قادرید فقط با نمایش کف دست به سمت گوشی، قفل صفحه را بازگشایی کنید؛ تکنولوژی پیشرفته‌ای که کره‌ای‌ها آن را غیر قابل هک توصیف کرده‌اند. اما به غیر از بازگشایی قفل گوشی با نمایش کف دست، خصوصیت دیگری به نام Air Motion به شما اجازه می‌دهد که دیوایس را از طریق تکان دادن دست جلوی آن کنترل کنید. در واقع ایده ال جی این بوده که با ترکیب Hand ID و ژست‌های حرکتی Air Motion، کنترل کامل گوشی را در دست بگیرید.

به لطف این تکنولوژی، انجام کارهایی نظیر پاسخ دادن سریع به تماس‌ها و کنترل حجم صدای موزیک و ویدیوها بدون حتی لمس گوشی برایتان ممکن می‌شود.

ال جی جی ۸ تینکیو برخی مشخصات مدل جی ۷ را هم به ارث برده است: برای مثال می توان به نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی با رزلوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل اشاره کرد که البته اینبار به بریدگی نمایشگر مجهز شده است. این گوشی همچنین به پیروی از دیگر پرچمداران سال ۲۰۱۹ از اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام بهره می گیرد.

دوربین های جلویی این موبایل نیز به روز رسانی شده اند و مد تازه ای به اسم نایت ویو یا دید شب برای آن در نظر گرفته شده است که تا ۱۰ عکس را با هم ترکیب می کند و تصویری با کمترین نویز را ارائه می دهد. دوربین گوشی جی ۸ تینکیو همچنین از مد فیلم برداری پرتره نیز پشتیبانی می کند و یک افکت بوکه لایو نیز برایش در نظر گرفته شده که به صورت آنی خود را با شرایط تطبیق می دهد. اما یک برتری دیگر این دوربین نسبت به نسل پیشین آنکه کاملا هم تراز با سطح پشتی بدنه است و هیچگونه بیرون زدگی در آن مشاهده نمی شود.

ال جی جی ۸ تینکیو

اما آخرین به روز رسانی در این گوشی اسپیکر اولد کریستال ساوند جدید ال جی است. در این گوشی خبری از اسپیکر بالای نمایشگر نیست و در عوض کل پنل شیشه ای جلوی دستگاه برای ایجاد صدا ویبره می کند (با این حال اما دکمه همیشگی صدا روی بدنه خودنمایی می کند).

امکانات سخت افزاری این گوشی در یک نگاه:

  • ۶ گیگابایت رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • حسگر اثرانگشت در پشت بدنه
  • باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

جی ۸ تینکیو با این مشخصات بد به نظر نمی رسد اما نمی توان آن را فوق العاده هم خواند. سال گذشته که ال جی گوشی جی ۷ را معرفی کرد، فلسفه جدید خود در معرفی محصولات تازه را هم اعلام کرد:

ما هر زمان لازم باشد گوشی های جدید را معرفی می کنیم اما صرفا به خاطر رقابت با دیگران این کار را نمی کنیم.

در حالی که کمتر از یک سال از اعلام این سیاست تازه می گذرد ال جی با سرعتی بیشتر گوشی تازه اش را معرفی کرده؛ جی ۸ تینکیو در حالی معرفی می شود که تنها چند ماه از رونمایی جی ۷ می گذرد و برخلاف رسم همیشگی که عضو جدید خانواده V را در پاییز معرفی می کرد امسال گوشی وی ۵۰ را هم به بارسلون آورده است و این تصمیم برای شرکتی که گفته نمی گذارد رقبا استراتژی هایش را تعیین کنند کمی عجیب به نظر می رسد.

جی ۸ تینکیو

اما در نهایت بد نیست اشاره کنیم که جی ۸ تینکیو دو نسخه دیگر هم دارد؛ یک مدل پریمیم که به لنز دوربین تله فوتو هم مجهز است و دیگری نسخه ارزان قیمت جی ۸ اس که اغلب امکانات نسخه استاندارد را با قیمتی پایین تر ارائه می دهد (البته برخی ویژگی ها را قربانی قیمت کرده و مثلا رزلوشن نمایشگرش کمتر است).

گفتنی است شرکت سازنده هنوز حرفی در مورد قیمت یا تاریخ عرضه این گوشی به میان نیاورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی