ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی اکسپریا 1
تکنولوژی

پرچمدار جدید سونی اکسپریا 1 با نمایشگر کشیده معرفی شد

کسب و کار موبایل سونی روزهای خوشی را سپری نمی‌کند و کمپانی ژاپنی سعی کرده استراتژی جدیدی در تولید پرچمدارانش در پیش گیرد. از این رو پرچمدار جدید سونی اکسپریا 1 با نمایشگر اولد ۶.۵۷ اینچی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۷

کسب و کار موبایل سونی روزهای خوشی را سپری نمی‌کند و کمپانی ژاپنی سعی کرده استراتژی جدیدی در تولید پرچمدارانش در پیش گیرد. از این رو پرچمدار جدید سونی اکسپریا 1 با نمایشگر اولد ۶.۵۷ اینچی و نسبت تصویر ۲۱:۹ در MWC 2019 معرفی شده است.

این موبایل در واقع جانشینی برای اکسپریا XZ3 محسوب می‌شود اما سونی سعی کرده با نامگذاری متفاوت، به نوعی کسب و کار موبایلی خود را دوباره آغاز کند. به همین دلیل پرچمدار جدید سونی، اکسپریا 1 لقب گرفته است.

این موبایل از یک صفحه نمایش اولد ۶.۵۷ اینچی با کیفیت 4K HDR و نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد و می‌تواند ویدیو‌های 4K و HDR با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را ثبت کند. سونی با مهندسین شرکت CineAlta همکاری کرده تا تکنولوژی پیشرفته‌ای برای سیستم فیلمبرداری پرچمدار جدیدش بکار ببرد.

نمایشگر اولد ۶.۵۷ اینچی با کیفیت 4K HDR و نسبت تصویر ۲۱:۹

در حال حاضر، نمایشگر‌های ۶.۵ اینچی بسیاری در موبایل‌های معرفی شده، مشاهده می‌شود اما صفحه نمایش پرچمدار سونی بسیار کشیده‌تر از موارد مشابه به شمار می‌رود.

سونی مدعی شده از آنجایی که بسیاری از محتوای به نمایش درآمده در موبایل، لیست‌های عمودی به شمار می‌روند، کمپانی ژاپنی سعی کرده با تولید پرچمداری کشیده، مشکل کاربران را حل کند. علاوه بر این کاربر می‌تواند به لطف نمایشگر کشیده این موبایل، از دو اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کند.

سونی برای این پرچمدار آرایه دوربین سه گانه‌ای متشکل از ۳ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی درنظر گرفته که از یک لنز ۲۶ میلیمتری (با OIS)، یک لنز تله فوتو ۵۲ میلیمتری (با OIS) و یک سنسور فوق عریض ۱۶ میلمتری تشکیل می‌شود.

علاوه بر این موبایل یاد شده اولین تلفن هوشمندی به شمار می‌رود که سیستم فوکوس اتوماتیک ردیابی چشم دوربین‌های بدون آینه A7 III در آن تعبیه شده است. یک سنسور ۸ گاپیکسلی نیز نقش دوربین سلفی را در این موبایل ایفا می‌کند.

پرچمدار جدید سونی اکسپریا 1 به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز شده که از ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل سراغ حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رفته اما سونی چنین روندی در پیش نگرفته و در بدنه‌ی کناری این موبایل یک حسگر اثر انگشت فیزیکی تعبیه کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این موبایل می‌توان به بدنه ضدآب با لیسانس IP68، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری، درگاه USB-C، پشتیبانی از 4G LTE و دو سیم کارت اشاره نمود. علاوه بر این موبایل یاد شده از قابلیت‌ها پخش صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و ویژگی game enhancer در آن تعبیه شده که تمامی اعلانات را بلاک می‌کند تا تجربه بازی فوق العاده‌ای را برای کاربر به ارمغان آورد.

 اکسپریا 1 قیمتی معادل ۱۰۴۳ دلار خواهد داشت

سونی هنوز قیمت مشخصی برای پرچمدار جدیدش اعلام نکرده اما احتمال می‌رود اکسپریا 1 قیمتی معادل ۱۰۴۳ دلار داشته باشد. این موبایل قرار است بهار سال آینده به بازار عرضه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ali_unique
    ali_unique | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    کمی زیادی گرونه حداقل برای ما

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    تو زندگیم فقط عاشق دو تا برند موبایل بودم و بس
    یکی بلک‌بری
    یکی سونی
    چون گوشی های پدر و مادر داری ان
    خاص هستن
    سخت افزار خوبی استفاده میکنن
    یه ویژگی متفاوت نسبت به بقیه گوشی ها دارن مثل کیبورد بلک‌بری یا دوربین های سونی
    خلاصه کاش میشد یکیشو خرید...
    این حرفم به معنی بد بودن بقیه برند ها نیست چه بسا اونا بهتر باشن
    ولی هرکسی مطابق با زندگی و روحیاتش یه سلیقه ای داره بالاخره

    • asdfgtb
      asdfgtb | ۷ اسفند ۱۳۹۷

      من هم از محصولات سونی خوشم میاد اما با این وضعیت مال هواوی و سامسونگ گیرم میاد. خرید گوشی سونی موقعی ممکنه که پول اضافه داشته باشی یا کلا از گوشی های سونی استفاده کرده باشی

  • hossein
    hossein | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    چرا اینقدر سونی رو می کوبید خیلی از قابلیت های فوق العاده این گوشی اصلا بهش اشاره نکردین اگر سامسونگ بود از کاه کوه می ساختن یکم انصاف داشته باشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی