ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کفش هوشمند نایکی
تکنولوژی

باگ نرم‌افزاری کفش هوشمند نایکی را از کار انداخت

یک آپدیت نرم‌افزاری بد، باعث شده که کفش هوشمند و 350 دلاری نایکی قابلیت سفت شدن خودکارش را از دست بدهد. طبق بررسی‌هایی که اخیرا از کاربران در گوگل پلی ثبت شده، بعضی اعلام کرده‌اند ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

یک آپدیت نرم‌افزاری بد، باعث شده که کفش هوشمند و 350 دلاری نایکی قابلیت سفت شدن خودکارش را از دست بدهد. طبق بررسی‌هایی که اخیرا از کاربران در گوگل پلی ثبت شده، بعضی اعلام کرده‌اند که پس از دریافت به‌روزرسانی اپ مخصوص کفش هوشمند Adapt BB در اندروید، دیگر شاهد بسته شدن خودکار این کفش نیستند.

نایکی در واکنش به این موضوع اعلام کرده که به مشکل آگاه است و به زودی آپدیتی برای برطرف کردن آن ارائه می‌کند. هر چند که تاریخ دقیقی برای انتشار این به‌روزرسانی اعلام نکرده است.

به گزارش تعدادی از خریداران این کفش، پس از دانلود یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری یکی از کفش‌ها (پای راست یا پای چپ) توانایی برقراری ارتباط با اپلیکیشن Adapt را از دست می‌دهد. در نتیجه، دیگر از طریق فرمان دادن به اپلیکیشن نمی‌توان کفش را در پاها سفت کرد.

کفش هوشمند نایکی

البته بعضی کاربران توانسته‌اند که با ریست سخت‌افزاری از طریق نگه داشتن دو دکمه در لبه‌های کفش، بر این مشکل غلبه کنند اما در عین حال عده‌ای می‌گویند که با ریست کردن کفش هم اتفاق خاصی نیفتاده چرا که موتورهای کوچک درون این کفش هوشمند به طور کامل از کار افتاده‌اند.

یکی از خریداران این کفش در خصوص مشکل مذکور، چنین نظری در صفحه اپلیکیشن مخصوص آن گذاشته است: «ارتباط ایمیلی با پشتیبانی نایکی هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت. ریست کردن کفش، پاک کردن اپلیکیشن و خاموش کردن بلوتوث هم امتحان شد اما به نتیجه نرسید.»

البته نکته خوب ماجرا اینجاست که مشکل مذکور، فقط برای اپلیکیشن اندروید کفش Adapt اتفاق افتاده و اپ iOS هیچ مشکلی ندارد. با این حساب، کاربران اندروید باید برای دریافت یک به‌روزرسانی رفع باگ در آینده نزدیک منتظر بمانند.

کفش هوشمند Adapt BB نایکی از یک موتور پیشرفته بهره می‌برد که می‌تواند به طور خودکار بند کفش را ببندد. نکته قابل توجه در طراحی سیستم خودکار این است که کفش می‌تواند گزینه‌‌های مختلفی برای سفت یا شل شدن بند پیش پایتان بگذارد. این کفش هوشمند با قیمت 350 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی