ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اقتصاد دیجیتال
تکنولوژی

جهرمی: بانوان می‌توانند با خلاقیت نقش موثری در این اقتصاد ایفا کنند

وزیر ارتباطات در مراسم گرامیداشت مقام زن با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبحث اقتصاد دیجیتال را به عنوان آینده جهان مورد توجه قرار داده است، گفت اقتصاد دیجیتال وابسته به خلاقیت است و خلاقیت جنسیت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۲

وزیر ارتباطات در مراسم گرامیداشت مقام زن با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبحث اقتصاد دیجیتال را به عنوان آینده جهان مورد توجه قرار داده است، گفت اقتصاد دیجیتال وابسته به خلاقیت است و خلاقیت جنسیت نمی‌شناسد و بانوان می‌توانند با خلاقیت نقش موثری در این اقتصاد ایفا کنند.

«محمدجواد آذری جهرمی» می‌گوید که نیمی از جمعیت فعال کشور بانوان هستند و همچنین در حوزه کسب و کارهای دیجیتال خانم‌های موفق و کارآفرین زیادی حضور دارند:

«توسعه ارتباطات در کشور دغدغه خانم‌ها برای کسب و کار را تا حد زیادی برطرف کرده است. با توسعه ارتباطات ما شاهد رشد کسب و کارهای زنان در روستاها از جمله «کلپورگان» سیستان و بلوچستان بوده‌ایم و تلاش امور بانوان برای برگزاری دوره‌های توانمند‌سازی زنان با استفاده از ظرفیت‌های ICT توانسته سهم زیادی برای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و کسب در آمد برای آنان داشته باشد. فضای مجازی باعث رشد آگاهی‌ها در حوزه‌های مختلف شده است، رشد آگاهی‌ها می‌تواند انسان را به تصمیمات جدیدی برساند و در زندگی نقش مثبت یا نقش نادرست داشته باشد. رشد و توسعه فضای مجازی باعث شده که ورودی‌های مختلفی در دسترس ما قرار بگیرد.»

اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات باور دارد بسیاری از واقعیت‌هایی که فکر می‌کنیم در فضای مجازی حقیقی است آرزوهایی است که افراد در دسترس دیگران قرار می‌دهند و به همین دلیل خانواده‌ها باید برای دیدن واقعیت آموزش ببینند: «هر کدام از ما حدی از توانمندی داریم و بنا بر آنچه انتخاب کرده‌ایم آن واقعیت را پذیرفته‌ایم. با توسعه فضای مجازی توقعاتی که بر اساس زندگی دیگران در ما به وجود می‌آید رشد کرده که نتیجه‌اش شکست در واقعیات است.»

عضو جوان کابینه، با اشاره به اینکه باید از کودکان در فضای مجازی حفاظت کرد، گفت امروزه فضای مجازی برای کودکان یک سرگرمی است و برای حفاظت از آنها باید ابزارهای مخصوص آنان برای حضور در فضای مجازی را آماده کرد که مطابق با شرایط سنی خودش از آن استفاده کند.

به گفته جهرمی مردم باید عنوان پدران و مادران باید در فضای مجازی از فرزندانمان مراقبت کنیم، زیرا آینده کشور از تلاش این نسل ساخته می‌شود و اگر کودکان ما خودباوری نداشته باشند و نتوانند روی پای خود بیایستند نمی‌توانند آینده کشور را بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    والا خانم ها که همه جا رو گرفتن... بهتر بود می گفتی آقایان هم شاید بتوانند ...

مطالب پیشنهادی