ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات آمریکا علیه هواوی در MWC2019
تکنولوژی

پروپاگاندای مقامات عالی رتبه آمریکا علیه هواوی در بارسلون

مقامات آمریکایی در تازه ترین اظهار نظرهای خود در راستای مجاب نمودن دولت های غربی به تحریم هواوی، این شرکت را «مکار و حیله گر» خطاب کردند. رابرت استریر مدیر ارشد سایبری دولت آمریکا که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مقامات آمریکایی در تازه ترین اظهار نظرهای خود در راستای مجاب نمودن دولت های غربی به تحریم هواوی، این شرکت را «مکار و حیله گر» خطاب کردند.

رابرت استریر مدیر ارشد سایبری دولت آمریکا که در کنگره جهانی موبایل بارسلون حضور یافته بود روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت که کشورها نباید به هواوی و دیگر شرکت های چینی اعتماد کنند چراکه با اجبار دولت آن که فاقد تفکیک قواست اطلاعات کاربران را به حزب کمونیست چین می دهد.

استریر در ادامه اظهار داشته:

ایالات متحده آمریکا از دولت های دیگر و بخش خصوصی تقاضا دارد که تهدید هواوی و دیگر شرکت های فناوری اطلاعات چین را جدی بگیرند.

براساس قوانین چین این شرکت ها ملزم هستند که پشتیبانی های لازم را در راستای حفظ امنیت این کشور از دولت (که فاقد تفکیک قواست) به عمل بیاورند.

رابرت استریر
Ajit Pai رئیس رگولاتوری آمریکا در MWC 2019

اما این اظهار نظرها از سوی مدیر ارشد سایبری آمریکا کاملا تعمدی و در بهترین زمان ممکن مطرح شدند؛ هواوی همانطور که می دانید حضوری قدرتمند را در کنگره جهانی موبایل بارسلون داشت و حالا تلاش دارد تکنولوژی های 5G خود را با استفاده از فرصت به وجود آمده به دولت ها و شرکت های مخابراتی سراسر دنیا که در این رویداد حضور دارند عرضه کند.

استریر از کشورها خواست تجهیزات مخابراتی مورد نیازشان را از شرکت های غربی بخرند

صحبت های استریر ساعاتی بعد از آن مطرح شد که گو پینگ رئیس چرخشی هیئت مدیره هواوی در کنگره جهانی موبایل به ایراد سخنرانی پرداخت و در صحبت های خود تایید کرد که هواوی در تجهیزات تولیدی اش درب پشتی نمی گذارد. او دولت آمریکا را متهم کرد که بدون در اختیار داشتن شواهد لازم اتهام جاسوسی را علیه هواوی مطرح کرده و به همین بهانه جاسوسانی را برای شهروندان خارجی به خدمت گمارده است.

رن ژنگ فی موسس هواوی (سمت راست) در کنار شی جین پینگ رئیس حزب کمونیست چین

صحبت های استریر در جلسه ای مطرح شد که در حاشیه نمایشگاه MWC 2019 ترتیب داده شده بود و دیگر مقامات آمریکایی از جمله Ajit Pai رئیس رگولاتوری آمریکا و لیزا پورتر از مقامات عالی رتبه وزارت دفاع این کشور نیز در آن حضور داشتند.

استریر در صحبتهایش چنین گفت:

ما شدیدا در مورد آنها نگران هستیم و مرتبا در این رابطه با دیگر دولت ها صحبت می کنیم. هواوی رفتارهای نگران کننده ای را از خود نشان داده که نگرانی های آمریکا را توجیه می کنند.

او به مطرح شدن اتهامات علیه خانم منگ ونژو مدیر ارشد مالی هواوی به خاطر دور زدن تحریم ها علیه کشورمان اشاره کرد و از سرقت حقوق معنوی شرکت تی موبایل توسط یکی از کارکنان هواوی گفت.

مدیر ارشد سایبری آمریکا همچنین از نگرانی های بین المللی در رابطه با حملات سایبری مختلفی گفت که اواخر ۲۰۱۸ علیه ارائه دهندگان سرویس در سراسر دنیا به راه افتاد و تصور می شود که از چین نشات گرفته باشند.

استریر در انتها صحبت هایش را اینطور نتیجه گیری کرد که:

می خواهید سیستمی داشته باشید که احتمال تضعیف شدنش توسط دولت چین وجود داشته باشد؟ یا ترجیح می دهید به راهکارهای امن جایگزین بیاندیشید؟ لذا توصیه من این است که دولت ها از تجهیزات تولیدی شرکت های غربی استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • meyoucat
    meyoucat | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    میدونن هوآوی به تنهایی میتونه اقتصاد آمریکا رو ورشکسته کنه، برا همین دارن با زر و زور براش مشکل درست میکنن غافل از اینکه چین جواب دندان شکنی به آمریکا میده

    • آریا
      آریا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

      ارزش هواوی چقدره؟ اصلا تو جدول هست؟?

  • Digik
    Digik | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    امریکا شوخی نداره با کسی

  • آریا
    آریا | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    دروود? ?

مطالب پیشنهادی