ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای ایرانی
تکنولوژی

ادعای مایکروسافت: حمله هکرهای ایرانی به 200 شرکت در دو سال گذشته

بر اساس ادعای مایکروسافت حمله های سایبری که به هکرهای ایرانی نسبت داده می شود هزاران نفر در بیش از 200 شرکت را در 2 سال اخیر هدف قرار داده است. به گزارش وال استریت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

بر اساس ادعای مایکروسافت حمله های سایبری که به هکرهای ایرانی نسبت داده می شود هزاران نفر در بیش از 200 شرکت را در 2 سال اخیر هدف قرار داده است.

به گزارش وال استریت ژورنال گفته می شود وسعت این عملیات در حدی بوده که پیش از این گزارش نشده بود. حملات شامل سرقت اسناد تجاری و پاک کردن اطلاعات کامپیوترها بوده و تخمین زده می شود که خسارت های به بار آمده در این اتفاق صدها میلیون دلار باشد.

صنایعی که ادعا شده در اثر این موضوع تحت تأثیر قرار گرفته اند شامل شرکت های حوزه نفت و گاز و تولید کنندگان ماشین آلات سنگین و در چندین کشور از جمله عربستان سعودی، آلمان، بریتانیا، هندوستان و ایالات متحده بوده اند. این در حالی است که در گزارش گفته شده که همزمان با افزایش تنش ها بین ایران و ایالات متحده، ایران با قدرت سایبری رو به رشد، به تهدیدی بالقوه برای ایالات متحده بدل شده است.

هکرهای ایرانی

«جان هولت کوییست»، رئیس بخش تحلیل اطلاعات در شرکت امنیت سایبری فایر آی در این باره گفته: «اگر آنها (هکرهای ایرانی) بار دیگر روی ایالات متحده متمرکز شوند احتمالاً از میزان پیشرفتشان شگفت زده خواهیم شد»

بر اساس آنچه فایر آی در پست وبلاگ خود اعلام کرده بود هکرها مواردی از جمله DNS های حیاتی را دستکاری کرده و با پایش ترافیک اینترنتِ هدف ها ایمیل ها را خوانده و نام های کاربری و پسوردها را سرقت کرده اند. علاوه بر این محققان معتقدند که این هکرها از آسیب پذیری های روز صفر یا مواردی که قبلاً در محصولات کامپیوتری، شناخته نشده بوده، استفاده نکرده و از روش های کمتر پیچیده بهره برده اند. البته شبکه های گسترده ای را مورد حمله قرار داده اند.

پیش از این گزارشی منتشر شده بود که بر اساس آن هکرهای ایرانی از حیث سرعت نفوذ به سیستم ها در رتبه چهارم در جهان قرار گرفته بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Mr.am in.m
    Mr.am in.m | ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

    این 40سال نه تنها نارو سوزاند بلکه خاکسترم کرد با این مدیریت بی نقص شما ببین به کجا رسیدیم

    • E.A
      E.A | ۱۹ اسفند ۱۳۹۷

      داداش حملات سایبری همیشه بوده و هست و خواهد بود فقط بعضی وقتا بر حسب بعضی سیاست ها صدای بعضیاشون رو در میارن مطمعن هم باش که چیزای مهم رو هیچ وقت صداشو در نمیارن اینایی هم که میبینی داستان داره خودشون
      متاسفانه تو ی سری مبحث ها سر رشته ندارن بعضیا چیز های جالبی در میاد از تو نظرات ?

  • molavy
    molavy | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    مایکروسافت سوراخ ترین برنامه ها رو داره

    برو خودت رو درست کن جای گزارش دادن..

  • Sam1
    Sam1 | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    کلا تخطی و بی قانونی آن هم مجازی تو ایران آزاده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی