ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای سوناتا 2020 با شکل و شمایلی جنجالی معرفی شد

هيونداى سوناتا در کلاس خودروی اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهار در سدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتور به بازار عرضه شده‌است. این خودرو از سال ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

هیونداى سوناتا در کلاس خودروی اندازه متوسط و با طراحی خودروهای موتور جلو-محور جلو و چهار در سدان تولید و در سطح جهانی توسط شرکت هیوندای موتور به بازار عرضه شده‌است. این خودرو از سال 1985 تا کنون تولید شده‌است. سدان میان سایز و محبوب هیونداى بی‌شک یکی از کلیدی‌‌ترین محصولات این خودروساز بوده و از زمان نسل YF خود تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده است
نسل جدید سدان نیمه لوکس کره ای، یعنی هیوندای سوناتا 2020، حدود یک ماه دیگر در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 به معرض نمایش عموم گذاشته خواهد شد. تصاویر منتشر شده از این خودرو، سوناتا جدید را جسورانه تر و به صورت کوپه نمایش می دهد. هیوندای سوناتا 2020، نسل هشتم از این سدان سایز متوسط و نیمه لوکس کره ای خواهد بود که به بازار ارایه می شود.

روند تغییر رویه هیوندای در طراحی سوناتا و تبدیل آن از یک سدان رسمی به یک سدان اسپرت، در نسل هشتم نیز ادامه یافته است و با نگاهی کلی به ظاهر خودرو، می توان مشابهت های بسیاری را بین نسل هشتم و نسل ششم هیوندای سوناتا ، که در کشورمان به واسطه ظاهر فضایی‌اش شناخته می شود، یافت.
‏DNA طراحی جدید هیوندای خوشبختانه در محصولات این شرکت دیده مى شود. بدین ترتیب سوناتای جدید دارای بدنه‌ای با تأکید زیاد روی عناصر جوان‌پسند و اورهنگ های کوتاه است.
این زبان طراحی جدید، نخستین بار در مدل مفهومی Le Fil Rouge دیده شد و هیوندای سوناتا 2020، شباهت بسیاری به این مدل مفهومی دارد. برای اولین بار در محصولات هیوندای، شاهد استفاده از چراغ های پنهان در سوناتا 2020 هستیم که پیش از آن، در مدل مفهومی HDC-2 که سال گذشته در نمایشگاه خودرو پوسان معرفی گردید، دیده شده بود. این چراغ‌ها هنگامی که خاموش هستند، به صورت قطعات کرومی دیده می شوند، و در روز، به عنوان دی لایت ایفای وظیفه می کنند و ظاهری عجیب و نوآورانه به خودرو بخشیده‌اند.
بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو عنوان می‌کنند که احتمال دارد نسل هشتم هیوندای سوناتا از همان مشخصات فنی نسل فعلی استفاده کند. از این رو ممکن است هیوندای سوناتا مدل 2020 از موتور 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 245 اسب بخاری نسل‌های پیشین بهره ببرد و همچنین از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 185 اسب بخار که در مدل‌های فعلی نیز استفاده می‌شود، برخوردار خواهد بود. برای این خودرو یک موتور 2 لیتری هیبریدی با قدرت 193 اسب بخار و پلاگین هیبرید 2020 اسب بخاری نیز ارائه می‌شود. گفتنی است تمامی این مشخصات احتمالی بوده و از سوی شرکت هیوندای تایید نشده است.

هیوندای سوناتا

سونگ یوپ لی، معاون ارشد این شرکت و رئیس مرکز طراحی هیوندای، اعلام کرد که اعمال سبک کوپه بر روی هیوندای سوناتا جدید، مشابه یک جشن بزرگ برای این خودرو محسوب می شود. صندوق عقب کوچک و حجیم و کاپوت کشیده، موجب ایجاد حس روانی سیال بودن و در عین حال تعادل برای بیننده می شود که در نهایت به جلو پنجره ای با مارک هیوندای ختم می شود.

امکانات رفاهی مدرن سوناتا 2020

نسل جدید سوناتا نسبت به نسل قبلی بزرگتر و کشیده تر شده است. طول کلی خودرو نسبت به نسل قبلی، 45 میلیمتر افزایش داشته است، در حالیکه ارتفاع خودرو 30 میلیمتر کاهش داشته و عرض خودرو نیز 25 میلیمتر افزایش را تجربه کرده است. فاصله بین دو محور هیوندای سوناتا 2020 نیز نسبت به نسل قبلی، 35 میلیمتر افزایش پیدا کرده که به معنای فضای پای بیشتر برای راننده و سرنشینان است.
در داخل کابین سوناتا 2018 شاهد فضایی معمولی و از مد افتاده بودیم. تلاش های هیوندای برای جذابیت بخشیدن به سوناتا 2020، تنها به ظاهر خارجی محدود نمی شوند و هیوندای در درون کابین نیز فعالیت های مثبتی را انجام داده است. طراحان برای ساخت داشبورد، نیم نگاهی به وضعیت کابین هواپیماها داشته‌اند و از همین رو صندلی‌ها برای نشستن راحت تر هستند، فرمان به خوبی با وضعیت راننده تنظیم می شود، و دریچه های تهویه هوا، وظیفه سرد سازی یا گرم سازی اتاق را به نحوی رضایت بخش، بدون آنکه سرنشینان آزار ببینند، انجام می دهند.

صفحه نمایش بزرگ، درست مانند محصولات فعلی مرسدس بنز، حرف اول را در کابین این خودرو می‌زند و کاربران، تجربه نوینی از دسترسی به سیستم‌های ارتباطی و اطلاعات سرگرمی را در این خودرو خواهند داشت. این صفحه نمایش سرگرمی، کاملا دیجیتال بوده و برای نشانگرهای پشت آمپر نیز هیوندای یک صفحه نمایش لمسی خازنی تدارک دیده است. مشابه هیوندای سانتافه جدید، به جای دسته دنده، شاهد استفاده از دکمه‌ها برای تغییر وضعیت جعبه دنده هستیم. همچنین مالکین سوئیچ مبتنی بر تلفن هوشمند را دریافت می کنند، بدین معنی که با نصب یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه مالک، وی می تواند قفل خودرو را باز کرده و یا موتور را استارت بزند.

اما شاید طراحی ظاهری خاص و نه چندان عامه پسند، بزرگترین چالش سوناتا 2020 در مقایسه با اسلاف خود باشد. چند سال قبل بود که هیوندای پس از معرفی نسل هفتم با بازخورد منفی مشتریان مواجه شد و ناچارا تصمیم گرفت تا زودتر از معمول، فیس لیفتی هایی را بر روی این خودرو انجام دهد. حالا به نظر می رسد که نسل هشتم نیز به خصوص در نمای عقب نتواند رضایت تمام خریداران را جلب کند و بعید نیست که هیوندای ناچار به انجام تغییراتی بر روی این مدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • _armyn
    _armyn | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    به شدت زیبا طراحی شده بیرونش. عقبشم خاص و قشنگه، واقعا نسل هفتمش هم عقل هم جلو طراحی چیپ و مضحکی داشت ??

  • Farid Hasanzadeh
    Farid Hasanzadeh | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    پشتش شبیه هوندا سیویکه

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

    عجيب شده... فكر ميكنم طراحاي هيونداي راه گم كردن، بر خلاف شريك اش كيا

مطالب پیشنهادی