ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحقق یک رویای مخوف؛ متافلای، رباتی که می تواند مانند حشرات پرواز کند [تماشا کنید]

اخیرا ربات پرنده ای به نام متافلای (MetaFly) که ساختار آن از حشرات و پرنده ها الگوبرداری شده، در کیک استارتر مورد توجه قرار گرفته است. این ربات توسط یک مخترع فرانسوی معرفی شده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اخیرا ربات پرنده ای به نام متافلای (MetaFly) که ساختار آن از حشرات و پرنده ها الگوبرداری شده، در کیک استارتر مورد توجه قرار گرفته است. این ربات توسط یک مخترع فرانسوی معرفی شده و تاکنون بالغ بر 187 هزار دلار کمک مالی برای تولید انبوه آن جمع آوری شده است.

metafly-flying-model-insect (5)

بر خلاف بسیاری از ربات های پرنده و یا پهپادها که عموما از پیشران ها برای بلند شدن از زمین استفاده می کنند، متافلای از بال های خود برای این کار کمک می گیرد.

مثل زنبورها و دیگر موجودات پرنده که الگوی طراحی متافلای بوده اند، این ربات یا پهپاد با بال زدن های مداوم به پرواز در آمده و می تواند مثل پرندگان با باز نگه داشتن بال های خود ادامه مسیر دهد.

metafly-flying-model-insect (5)

به لطف چنین مکانیسمی، متافلای از وزنی کم و قابلیت مانورپذیری زیادی برخوردار است. به گفته Edwin Van Ruymbeke مخترع فرانسوی متافلای، این ربات امکان کشف و تجربه پروازی بی مانند را فراهم نموده و در مقایسه با پهپادها و مدل های رایج سطحی متفاوت از هیجان را به ارمغان می آورد.

metafly-flying-model-insect (5)

متافلای از طریق کنترل از راه دور دو کاناله هدایت می شود. آنطور که اعلام شده یک فرد کنترل کننده ماهر می تواند این ربات پرنده را چه در محیط بسته – مثل اتاق یا دفتر کار – و چه در فضای آزاد به پرواز در بیاورد.

از آنجایی که سیستم جلوگیری از برخورد برای متافلای طراحی نشده، هنگام کنترل آن باید به اندازه کافی دقت کرد تا از وارد شدن آسیب به وسایل و لوازم موجود پیشگیری گردد. در صورت وقوع برخورد یا سقوط، به دلیل بهره گیری از مواد الاستیک و منعطف در ساختار بدنه این ربات، خوشبختانه صدمه چندانی به آن وارد نمی شود.

متافلای با شارژ 12 دقیقه ای می تواند تا 8 دقیقه و با حداکثر سرعت 11 مایل (17.7) مایل پرواز کند؛ کنترل از راه دور آن نیز بردی برابر با 320 فوت (97.5 متر) دارد. ناگفته نماند برای این پرنده مصنوعی قیمتی برابر با 89 دلار در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

    چه چیز جالبی

مطالب پیشنهادی