ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طیف تراهرتزی
تکنولوژی

آمریکا با صدور مجوز استفاده از امواج تراهرتزی، توسعه شبکه‌های 5G را هموار می‌کند

در حالی که هنوز شبکه های 5G به صورت گسترده در آمریکا تجاری سازی نشده اند، دولت این کشور و متخصصان ارشد به دنبال هموارسازی توسعه نسل بعدی شبکه های ارتباطی هستند. FCC، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

در حالی که هنوز شبکه های 5G به صورت گسترده در آمریکا تجاری سازی نشده اند، دولت این کشور و متخصصان ارشد به دنبال هموارسازی توسعه نسل بعدی شبکه های ارتباطی هستند.

FCC، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با تایید امکان استفاده از امواج طیف تراهرتزی ، به کمپانی ها و موسسات مختلف اجازه می دهد تجهیزات بی سیم سازگار با شبکه های 6G، 7G یا هر آنچه که نسل بعد از 5G نام دارد را آزمایش کنند.

این مجوز به طور دقیق با امواج بین ۹۵ گیگاهرتز تا ۳ تراهرتز سرو کار دارد که در حال حاضر فرکانس های آن در دستگاه های مصرفی کاربردی ندارد اما پهنای باند گسترده آنها برای استریم داده پتانسیل بالایی دارد. FCC برای تشویق توسعه دهندگان در کنار صدور مجوز ۱۰ ساله، یک طیف ۲۱.۲ گیگاهرتزی را نیز برای تست دستگاه ها ارائه می کند.طیف تراهرتزی

این طیف از مدت ها قبل به عنوان دوردست ترین افق در محدوده طیفی قابل استفاده در نظر گرفته می شد اما پیشرفت سریع در فناوری رادیویی این باندها را به گزینه مطلوب برای توسعه ابزارهای جدید بدل کرده است. کمیسیون ارتباط فدرال در این باره می گوید:

قبلا قانون تنها به افراد مشخصی اجازه استفاده از این طیف ها آن هم در ابعاد و مدت محدود را می داد اما فرصت های قابل توجهی برای نوآوری به ویژه در زمینه پهنای باند گسترده برای تبادل داده های حجیم و کاربردهای تصویربرداری در این فرکانس ها نهفته است.

طیف تراهرتزی در مقایسه با طیف موج میلیمتری ۲۴ تا ۲۸ گیگاهرتز آنقدر پیشرفته محسوب می شود که برخی آنرا در محدوده داستان های علمی تخیلی تصور می کنند.

حدود دو هفته دیگر دانشمندان و مهندسان برای همایشی در زمینه شبکه های بی سیم 6G و تعریف دقیق تر استاندارهای آن در فنلاند گرد هم خواهند آمد. پیش از این در مورد عقب ماندن اروپا و حتی آمریکا از چین در زمینه 5G انتقاداتی به گوش می رسید و احتمالا شتاب غرب برای تعریف نسل بعدی شبکه های ارتباطی با هدف جبران این عقب ماندگی صوت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Haa Med
    Haa Med | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    همه جا در حال پیشرفت و ما در صف گوشت!

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

    دقت کنید تو خیلی کشورها‌ برای 3g هم همین اتفاق افتاد
    بعد از مدت کوتاهی‌ که 3g اومد‌ کمربند‌ رو بستند‌ و یه واحد بالاترش‌ رو توسعه‌ دادن!

  • Mr.am in.m
    Mr.am in.m | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    دنیا درحال پیشرفت مملکت ماهم هرحال به اندازه یک دهه پیریت قطعی داره

مطالب پیشنهادی