ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت ارز دیجیتال
تکنولوژی

سرقت ۱۳۰ هزار دلار ارز دیجیتال توسط هکر ۱۸ ساله ژاپنی

یک شهروند ۱۸ ساله ژاپنی به اتهام سرقت ارز دیجیتال Monacoin به ارزش ۱۵ میلیون ین (تقریبا ۱۳۴ هزار دلار) توسط پلیس این کشور دستگیر شده است. طبق گزارش نشریه Japan Times این فرد متهم است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

یک شهروند ۱۸ ساله ژاپنی به اتهام سرقت ارز دیجیتال Monacoin به ارزش ۱۵ میلیون ین (تقریبا ۱۳۴ هزار دلار) توسط پلیس این کشور دستگیر شده است.

طبق گزارش نشریه Japan Times این فرد متهم است که با هک کردن یک وبسایت مرتبط با ارزهای مجازی، مبلغ هنگفتی را به سرقت برده است. این نخستین باری است که بازرسان ژاپنی پرونده سرقت ارزهای دیجیتال توسط یک شخص را بررسی می کنند.

این سرقت آنطور که پلیس اعلام کرده بین ۱۴ اوت و اول سپتامبر سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاده و فرد متهم این مبالغ را از وبسایتی به نام Monappy استخراج کرده که افراد برای نقل و انتقال ارز مجازی Monacoin از آن استفاده می کنند.

سرقت ارز دیجیتال

هکر ۱۸ ساله در این عملیات برای مخفی کردن اطلاعات فردی خود شامل آدرس IP سیستم مورد استفاده اش، از نرم افزار رمزگذاری همتا به همتای تور استفاده کرده اما علیرغم تمامی تلاش هایی که برای پاک کردن ردپایش انجام داده محققان امنیتی پلیس ژاپن موفق شدند موقعیت او را شناسایی کنند. آنها برای این منظور از لوگ ارتباطات هکر جوان استفاده کردند که روی سرورهای Monappy باقی مانده بود.

طبق اعلام مقامات پلیس ژاپن، فرد متهم اعتراف کرده که سرقت ارز دیجیتال از سایت Monappy کار او بوده است. او در توضیحاتش اینطور آورده:

فکر می کردم راهی پیدا کرده ام که بدون متوجه شدن دیگران این کار را انجام خواهم داد و اینطور به نظرم می رسید که مشغول بازی های ویدیویی هستم.

البته هنوز مشخص نیست که این فرد چطور اقدام به سرقت ارز دیجیتال از وبسایت مذکور کرده اما مقامات پلیس می گویند این فرد توانسته از آسیب پذیری خاصی برای این منظور استفاده نماید که در کد وبسایت مورد نظر بوده و افراد با کمک آن برای دیگران پول ارسال می کردند. هکر جوان ادعا می کند نوعی شکاف امنیتی را در این وبسایت پیدا کرده که به لطف آن اگر فردی در یک بازه زمانی کوتاه مرتبا اقدام به انتقال رمزارزها کند آنگاه سیستم نقل و انتقال آن دچار اختلال می شود.

با توجه به آنچه گفته شد این نوجوان به صورت مستمر اقدام به ارسال درخواست انتقال رمزارز به اکانت خود کرده و در نتیجه سیستم نقل و انتقال سایت را دچار اختلال می کند. با این کار او موفق شده مبلغ هنگفتی را به اکانت خودش انتقال دهد. گفته می شود این آسیب پذیری حدودا ۷۷۰۰ سرمایه گذار سایت Monappy را تحت تاثیر قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی