ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله نیوزیلند
تکنولوژی

حذف ۱.۵ میلیون ویدیوی مربوط به حمله نیوزیلند از فیسبوک در ۲۴ ساعت

انتشار گسترده ویدیوهای مربوط به حادثه تروریستی نیوزیلند واکنش های بسیاری را میان کاربران و مقامات برانگیخت و حالا فیسبوک در مقام دفاع از خود برآمده است. این سایت با انتشار توییتی مدعی شده که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

انتشار گسترده ویدیوهای مربوط به حادثه تروریستی نیوزیلند واکنش های بسیاری را میان کاربران و مقامات برانگیخت و حالا فیسبوک در مقام دفاع از خود برآمده است. این سایت با انتشار توییتی مدعی شده که در ۲۴ ساعت اول پس از فاجعه ۱.۵ میلیون ویدیوی مربوط به لحظات ترور را از پلتفرم خود پاکسازی کرده است. بر اساس این توییت بخش عمده این ویدیوها پیش از انتشار در وب بلاک شده اند:

در ۲۴ ساعت اول ۱.۵ میلیون ویدیو را در سراسر جهان حذف کردیم که ۱.۲ میلیون آن در زمان آپلود بلاک شده اند.

این سایت همچنین در حال حذف نسخه های ویرایش شده ویدیوی حمله نیوزیلند است که محتوای گرافیکی را به نمایش نمی گذارند. به گفته یکی از سخنگویان فیسبوک این پروسه در نیوزیلند و به خاطر احترام به خانواده های قربانیان و پاسخ به نگرانی های مقامات صورت گرفته است.

جمعه گذشته یک فرد مسلح در شهر «کرایس چرچ» به تعدادی نمازگزار در مسجد یورش برده و جریان تیراندازی را به صورت زنده در فیسبوک به نمایش گذاشت.حمله نیوزیلند هرچند شبکه های اجتماعی لینک های اصلی ویدیو و برخی کپی های آنرا حذف کردند اما در جلوگیری از انتشار گسترده آن موفق نبودند چرا که بسیاری از کاربران فایل را دانلود کرده و در سایت های دیگر از جمله یوتیوب منتشر کردند. این سایت هم از کاربران خواسته بود که کلیپ های مربوط به این حادثه تروریستی را گزارش کنند و ظاهرا هزاران نسخه از آن را از سایت خود پاک کرده است.

با این حال واکنش نه چندان سریع این غول های رسانه ای به پاکسازی ویدیوها آنها را آماج انتقاد قرار داد تا جایی که وزیر کشور بریتانیا این سایت ها را تهدید کرده در صورت عدم پیاده سازی راهکارهای مناسب باید خود را برای اقدامات قانونی آماده کنند.

 

تماشا کنید: اولین راکت تجاری یک شرکت خصوصی نیوزیلندی با موفقیت پرتاب شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • CCR
    CCR | ۲۷ اسفند ۱۳۹۷

    خیلی جالبه همه دارن پاک میکنن ولی اپارات تازه داره با جزئیات منتشر میکنه ؟؟؟؟؟؟

    • Amir
      Amir | ۳ فروردین ۱۳۹۸

      فضای مجازی باید سالم سازی بشه

مطالب پیشنهادی