ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش تقاضا در بازار موبایل
تکنولوژی

خرید و فروش گوشی در بازار موبایل کشور نصف شد

بازار موبایل در شب عید امسال مانند سال گذشته نیست. اینطور که «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه گفته است تقاضای مردم برای خرید موبایل نسبت به سال قبل ۵۰ ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

بازار موبایل در شب عید امسال مانند سال گذشته نیست. اینطور که «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه گفته است تقاضای مردم برای خرید موبایل نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

هر سال با نزدیک شدن به روزهایی پایانی و ورود به سال جدید بسیاری از مردم کالاهایی قدیمی خود مانند موبایل و لپ‌تاپ را با نسخه‌های جدیدتر تعویض می‌کردند. امسال اما اوضاع کاملاً متفاوت است و افزایش نرخ ارز تأثیر خودش را در زندگی مردم نشان داده است؛ موضوعی که می‌توان نشانه‌های آن را در بازار موبایل مشاهده کرد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه به خبرگزاری مهر اعلام کرده است که در آستانه نوروز ۱۳۹۸ با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانی دلار مردم تمایلی به خرید گوشی‌های موبایل ندارند:

«با افزایش قیمت گوشی و کاهش توان خرید مردم، بازار خرید و فروش گوشی موبایل مانند سال گذشته نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به سال گذشته نصف شده است.»

کاهش تقاضا در بازار موبایل

محبی معتقد است که در بازار قیمت گوشی‌ها دارای ثبات هستند و آرامش در بازار حاکم است: «قیمت گوشی‌های موجود در بازار نسبت به نوسان نرخ دلار، متعادل است و امیدواریم طی روزهای پایانی سال این بازار رونق بیشتری داشته باشد.»

رکورد بازار موبایل و کاهش ۵۰ درصدی تفاضا برای خرید گوشی جدید یک معامله باخت-باخت در این صنعت است که نه تنها به موجب آن مردم، به‌خصوص قشر جوان جامعه از خرید جدیدترین گجت‌های دیجیتال و همگام شدن با هم نسل‌های خود در نقاط دیگر جهان باز می‌مانند بلکه عدم استقبال از محصولات موجود باعث به‌خطر افتادن کسب‌وکارهای مرتبط و حتی ورشکستگی آنها نیز می‌شود. که در صورت بروز چنین اتفاقی شاهد گسترش بیش‌ از پیش بیکاری و عواقب جبران ناپذیری در جامعه خواهیم. بنابراین انتظار می‌رود که مسئولین کمی جدی‌تر از گذشته بحران بازار موبایل را زیر نظر داشته باشد و از عواقب احتمالی ناگوار آن جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • irenic2016
    irenic2016 | ۴ فروردین ۱۳۹۸

    دیکتاتوری یعنی همین حذف کامنت هایی که منطقی جواب بعضی کاربران ساده دل که با رای خودشون مملکت رو به فنا دادن.....
    جناب ادمین لطفا دیکتاتور نباشید....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی