ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مسابقه درگ دیدنی ب ام و M5 Competition، نیسان GT-R و پورشه 911 [تماشا کنید]

مت واتسون و دیگر دوستان وی در وبسایت Carwow علاقه زیادی به برگزاری مسابقه درگ دارند. تیم این مجموعه معمولا با انتخاب خودروهای حاضر در یک کلاس، رویارویی های جذابی خلق می کنند. اما در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

مت واتسون و دیگر دوستان وی در وبسایت Carwow علاقه زیادی به برگزاری مسابقه درگ دارند. تیم این مجموعه معمولا با انتخاب خودروهای حاضر در یک کلاس، رویارویی های جذابی خلق می کنند.

اما در آخرین مسابقه ای که Carwow برگزار کرده شاهد رقابت ب ام و M5 Competition با دو کوپه اسپرت معروف هستیم؛ این دو کوپه عبارتند از نیسان GT-R تیونینگ شرکت Litchfield و پورشه 911 متعلق به نسل 997 که بین سال های 2004 و 2012 تولید شده و توسط کمپانی ES Motor ارتقا یافته است.

bmw-m5-competition-vs-porsche-911-turbo-vs-nissan-gt-r-drag-race (1)

معیاری انتخاب این مدل ها ظاهرا قیمت بوده، زیرا هر سه خودرو ارزشی در حدود 100 هزار پوند (معادل تقریبا 129 هزار دلار) دارند.

در زیر کاپوت ب ام و M5 Competition یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو نصب شده، این موتور می تواند 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای یک اتومبیل سدان واقعا زیاد است. سوپر سدان باواریایی با 4300 پوند (معادل 1950 کیلوگرم) وزن، سنگین ترین اتومبیل حاضر در این مسابقه درگ به شمار می رود.

bmw-m5-competition-vs-porsche-911-turbo-vs-nissan-gt-r-drag-race (3)

با بهینه سازی هایی که مهندسین شرکت Litchfield در موتور 3.8 لیتری نیسان GT-R انجام داده اند، خروجی آن به 640 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن متر گشتاور رسیده است. این کوپه پرطرفدار ژاپنی وزنی برابر با 1750 کیلوگرم دارد.

bmw-m5-competition-vs-porsche-911-turbo-vs-nissan-gt-r-drag-race (2)

پورشه 911 توربو S حاضر در این رویارویی علی رغم عمر 10 ساله، از مشخصات فنی تحسین برانگیزی برخوردار است. شرکت ES Motor توانسته 760 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور از موتور 3.8 لیتری 911 توربو S استخراج کند. با توجه به چنین پیشرانه قدرتمندی و وزن 1650 کیلوگرمی کوپه ژرمن ها باید حرف های زیادی برای گفتن در برابر نیسان GT-R و ب ام و M5 Competition داشته باشد.

مسابقه درگ

حال که با مشخصات سه خودرو آشنا شدید، شما را به تماشای ویدیوی این مسابقه جالب و متفاوت دعوت می کنیم.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده فرمایید، باید به اطلاعتان برسانیم پورشه 911 توربو S برای اثبات برتری خود دچار زحمت زیادی نمی شود. اما مساله حائز اهمیت اینکه ب ام و M5 Competition باز هم نشان می دهد تا چه حد توانمند بوده و بی شک یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین سدان های موجود روی کره خاکی محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی