با چه اینترنتی می‌توان پلتفرم استریم استیدیا را اجرا کرد؟

حدوداً یک هفته پیش بود که گوگل در جریان رویداد GDC 2019 از پلتفرم استریم بازی خود با نام استیدیا (Stadia) رونمایی کرد. سرورهای این پلتفرم آنقدر قدرتمند هستند که توانایی پردازش بازی‌ها را با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 دارند. در چنین شرایطی، یک سوال اساسی و مهم مطرح می‌شود: چه اینترنتی برای اجرای بازی‌ها از طریق استیدیا مورد نیاز است؟

در بخشی از کنفرانس گوگل مقایسه‌ای میان قدرت سخت افزاری سرورهای استیدیا با دو کنسول پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس انجام شد. اینطور که به نظر می‌رسد، قدرت سخت افزاری که سرورهای این پلتفرم استریم در اختیار یک کاربر قرار می‌دهد از مجموع قدرت دو کنسول جدید سونی و مایکروسافت نیز بیشتر است.

فیل هریسون، مدیر استیدیا، در مصاحبه‌ی خود با وبسایت کوتاکو اعلام کرد برای اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر 1080P و نرخ فریم 60 به اینترنتی با سرعت 25 مگابیت بر ثانیه (معادل 3.125 مگابایت بر ثانیه) نیاز است.

استیدیا

اگر هم کاربر بخواهد با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازد، به سرعت 30 مگابیت بر ثانیه (3.75 مگابایت بر ثانیه) نیاز خواهد داشت.

طبق صحبت‌های هریسون، اواخر سال گذشته‌‌ی میلادی تست‌هایی روی استیدیا انجام شد که در جریان آن‌ها توانستند بازی‌ها را با وضوح تصویر 1080 و نرخ فریم 60 از طریق یک اینترنت با سرعت کمتر از 25 مگابیت بر ثانیه اجرا کنند. با اینحال، بهتر است کاربر برای تجربه‌‌ای بی نقص از اینترنتی با سرعت پایینتر استفاده نکند.

همچنین گوگل نوآوری‌هایی را در زمینه‌ی فشرده سازی اطلاعات به کار برده که باعث شده است سرعت مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر 4K نسبت 1080P افزایش چندانی نداشته باشد.

استیدیا در تاریخ نامشخصی از سال جاری میلادی نخست برای کاربران اروپا، انگلستان، آمریکا و کانادا در دسترس قرار گیرد. اطلاعات بیشتر از تاریخ دقیق و قیمت‌ انواع اشتراک‌ها در تابستان اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

ویجیاتو: اگر گوگل استیدیا موفق شود چه به سر پی‌سی گیمینگ می‌آید؟

اگر پردازش ابری مثل سرویس گوگل استیدیا به استانداردی تازه تبدیل شود، چه معنایی برای پی‌سی گیمینگ خواهد داشت؟ در این مقاله به بررسی اتفاقاتی می‌پردازیم که وقوع‌شان چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. البته که در تمامی موارد،‌ فرض بر این بوده که با انقلابی تمام عیار از سوی سرویس‌های استریم بازی روبرو... ادامه مطلب

با تغییرات جدید استیم آشنا شوید

شب گذشته کنفرانس کمپانی والو در رویداد GDC برگزار شد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به تغییر رابط کاربری استیم اختصاص داشت.مهم‌تر از همه باید منتظر یک رابط کاربری کاملا متفاوت برای بخش Library استیم باشیم. از این به بعد شما می‌توانید اطلاعات بیشتری از بازی‌های خود را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.... ادامه مطلب

God of War بهترین بازی سال مراسم GDC 2019 شد

در جریان بخش‌های پایانی مراسم GDC 2019 لیست بهترین بازی‌های سال از دید داوران منتشر شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، محصول مشترک استودیو سانتا مونیکا و سونی، یعنی God of War توانست جایزه‌ی بهترین بازی سال را از آن خود کند.بازی God of War توانست با کنار زدن عناوین Return of the Obra Dinn ،Red Dead... ادامه مطلب

سری خاطره‌ انگیز IGI باز خواهد گشت [تماشا کنید]

در حالی که توجه اکثر علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی به کنفرانس گوگل در رویداد GDC 2019 جلب شده بود، استودیو تُدمن اینتراکتیو در اقدامی غیرمنتظره از بازی IGI Origins رونمایی کرد. این بازی همانند نسخه‌های پیشین سری با دوربین اول شخص و در سبک تیراندازی تاکتیکی ساخته می‌شود.متاسفانه اطلاعات چندانی از لحاظ داستانی منتشر... ادامه مطلب

سرويس استريم استيديا گوگل معرفى شد؛ قدمى به سوى آينده گیمینگ‌

گوگل معمولاً در رویداد GDC که به طور سالانه برگزار می‌شود شرکت می‌کند اما GDC 2019 با سال‌های گذشته تفاوت بسیاری داشت. در جریان رویداد امسال، گوگل از سرویس استریم خود تحت عنوان استیدیا (Stadia) رونمایی کرد که می‌توان آن را رقیب جدی برای پراجکت ایکس کلاود مایکروسافت دانست.با توجه به سخنرانی که در جریان... ادامه مطلب

بازگشت شودان در نخستین تریلر System Shock 3 [تماشا کنید]

امروز و در جریان رویداد GDC 2019، استودیو آدرساید اینترتینمنت نخستین تریلر از بازی سیستم شاک 3 (System Shock 3) را به نمایش عموم درآورد.اگر از طرفداران قدیمی عناوین سبک ترس و بقا باشید، احتمالا نام سری بازی‌های سیستم شاک را شنیده‌اید که نسخه‌ی اول آن در سال 1994 برای پی سی عرضه شد. نسخه‌ی جدید... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۶

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟