ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات های قاتل
علمی

روسیه در حال تشکیل پیاده‌نظام رباتیک مجهز به تانک خودران است [تماشا کنید]

دولت روسیه یک ویدیوی تبلیغات  از ربات های قاتل روسی منتشر کرده که قرار است در میدان نبرد به کمک ارتش این کشور بیایند. این ویدیو در واقع آخرین تکنولوژی و فناوری حوزه پهپاد و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

دولت روسیه یک ویدیوی تبلیغات  از ربات های قاتل روسی منتشر کرده که قرار است در میدان نبرد به کمک ارتش این کشور بیایند. این ویدیو در واقع آخرین تکنولوژی و فناوری حوزه پهپاد و اتومبیل‌های خودران جنگی روسیه را به تصویر می‌کشد.

به گزارش دیلی میل ربات های قاتل روس در ابتدا شامل یک تانک خودران می‌شوند که هوش مصنوعی کنترل آن را بر عهده دارد و می‌تواند حرکت سربازان قرار گرفته جلوی خود را تکرار کرده و هدف مشابهی را با چند سلاح خود نشانه گیری کند.

بنیاد تحقیقات پیشرفته روسیه یا ARF هدفش از توسعه ربات های قاتل روسی را ایجاد ارتشی متشکل از چندصد ربات اعلام کرد که تمامی آنها توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی کنترل شوند.

ربات های قاتل

البته باید گفت که پهپاد‌های به نمایش گذاشته شده در این ویدیو هنوز توسط انسان کنترل می‌شوند اما قرار است در آینده، وسیله راندن و مانور نظامی با آنها بر عهده هوش مصنوعی قرار گیرد.

این مسئله بدین معنی است که در آینده ربات های قاتل روسی بدون دخالت انسان می‌توانند دشمنان را نشانه گرفته و به آنها شلیک کنند.

ربات های قاتل

یکی از سخنگویان ARF درباره ربات های قاتل روسی خاطر نشان کرده:

«سیر تکاملی ربات های نظامی به سمتی می‌رود که توانایی انجام وظایف مختلف را به لطف استفاده از هوش مصنوعی بالا می‌برد و در آینده نزدیک وابستگی ربات ها به انسان کاهش خواهد یافت و کم کم دیگر به اپراتور انسانی نیازی نخواهد بود.»

ویدیوی منتشر شده توسط دولت روسیه در واقع تمام توانایی‌های این ربات های قاتل روس را به نمایش می‌گذارد که شامل این تانک خودران جدید و یک سری پهپاد نظامی می‌شوند.

ربات های قاتل

این در حالی است که گوگل و مایکروسافت همواره به علت همکاری با ارتش آمریکا و در اختیار گذاشتن تکنولوژی خود برای این نهاد دچار مشکل می‌شوند و نمی توانند به راحتی چنین کاری کنند. شاید انتشار این ویدیو، تغییری در نظر بسیاری از نهاد‌های جهانی ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی