ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

انفجار یک شهاب سنگ در جو زمین با قدرت ۱۰ برابر بیشتر از بمب اتم

اواخر سال گذشته میلادی، شهاب سنگی در دریای برینگ سقوط کرد. حال پس از سه ماه، ناسا تصاویر تازه‌ای از روند سقوط این شهاب سنگ که اندازه یک اتوبوس مدرسه است را منتشر کرد. سقوط ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

اواخر سال گذشته میلادی، شهاب سنگی در دریای برینگ سقوط کرد. حال پس از سه ماه، ناسا تصاویر تازه‌ای از روند سقوط این شهاب سنگ که اندازه یک اتوبوس مدرسه است را منتشر کرد.

سقوط شهاب سنگ‌ها به داخل زمین یک اتفاق کاملا عادی محسوب می‌شود اما شهاب سنگی که در ماه دسامبر (آذر - دی) سقوط کرد، قوی‌ترین نمونه خود از سال ۲۰۱۳ محسوب می شود. ناسا اعلام کرده که این انفجار حدود ۱۷۳ هزار وات انرژی آزاد کرده که ۱۰ برابر بیشتر از انرژی آزاد شده توسط بمب اتمی آمریکا که به سمت هیروشما پرتاب شد است.

همچنین ناسا یک گیف را از روند سقوط شهاب سنگ ذکر شده در دریا منتشر کرده که در بالا می‌توانید آن را مشاهده کنید. این شهاب سنگ به خوبی و با رنگ نارنجی.و دودی که در پشت سر آن قرار دارد قابل تشخیص است. برای گرفتن تصاویر پیاپی از سقوط یک شهاب سنگ، اندازه آن نباید بیش از اندازه بزرگ باشد و تصاویر گرفته شده از شهاب سنگ فعلی هم تنها در چند متر از روند سقوط سقوط خلاصه شده است.

به طور کلی، دوام آوردن در جو زمین برای بسیاری از شهاب سنگ‌ها دشوار است. زیرا آن‌ها تحت تاثیر اصطکاک موجود در آسمان از بین می‌روند. جدا از این موارد، شهاب سنگ‌ها معمولا از ماده‌های بسیار با ارزشی تشکیل شده‌اند. در همین راستا مدتی پیش در شهاب سنگی که در سیبری فرود آمده بود، ماده‌ای سخت‌تر از الماس شناسایی شد.

همچنین شهاب سنگ‌ها به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی حیات کره زمین شناخته می‌شوند. اخیرا هم سیارکی که می‌توانست یک شهر را نابود کند، با فاصله نزدیکی از کنار زمین رد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی