ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صنعت چیپست
تکنولوژی

هشدار ناظران انگلیسی نسبت به ریسک استفاده از محصولات هواوی

یک نهاد نظارتی در انگلستان نسبت به ایرادات امنیتی و ریسک استفاده از محصولات هواوی به خصوص تجهیزات شبکه این شرکت چینی هشدار داد. [digipullqoute place="right"]هواوی علی رغم اطلاع از مشکلات موجود، تا کنون اقدام ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

یک نهاد نظارتی در انگلستان نسبت به ایرادات امنیتی و ریسک استفاده از محصولات هواوی به خصوص تجهیزات شبکه این شرکت چینی هشدار داد.

هواوی علی رغم اطلاع از مشکلات موجود، تا کنون اقدام محسوسی انجام نداده است

بر اساس گزارش مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی (HCSEC) انگلستان، رویکردهای نرم افزاری کمپانی چینی به طرز قابل توجهی ریسک اپراتورهای انگلیسی را افزایش می دهند. نهاد دولتی مورد بحث همچنین اظهار داشته که چینی ها با وجود اطلاع از آسیب پذیری های موجود، تا کنون اقدام محسوسی انجام نداده اند و مشکلات موجود نیز محصولات هواوی را در آینده تحت تأثیر قرار خواهند داد.

البته گزارش HCSEC درباره کنار گذاشتن هواوی از برنامه توسعه فناوری 5G در انگلستان سخنی به میان نیاورده و این موضوع را به وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش آن کشور محول کرده است. از سوی دیگر چینی ها طی پیامی اعلام کرده اند که هشدارهای مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی را جدی خواهند گرفت.

محصولات هواوی

به گفته مقامات هواوی، گزارش اخیر یکی از سختگیرانه ترین نظرات درباره استراتژی های حضور هواوی در انگلستان بوده؛ هرچند اطلاعات موجود در آن به افزایش آسیب پذیری شبکه های مخابراتی انگلیسی اشاره ای نداشته است.

لازم به ذکر است که پیش از این کمیسیون اروپا از افزایش همکاری ها بین کشورهای اتحادیه اروپا برای مقابله با ریسک های احتمالی استفاده از فناوری 5G هواوی خبر داده و اظهار کرده بود که این اتحادیه، درخواست ایالات متحده برای تحریم شرکت چینی را نخواهد پذیرفت.

گفتنی است گزارش اخیر در زمانی منتشر شده که ایالات متحده کشورهای اروپایی را نسبت به حذف هواوی از برنامه های 5G آتی ترغیب می کند. در واقع آمریکایی ها نگران استفاده دولت چین از تجهیزات تولیدی هواوی (به منظور جاسوسی) هستند و حتی سفیر ایالات متحده در آلمان به وزیر اقتصاد این کشور هشدار داده که در صورت عدم تحریم هواوی، همکاری های اطلاعاتی بین دو کشور محدود خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hemen_hadadian
    hemen_hadadian | ۹ فروردین ۱۳۹۸

    این وسط آدم نمیدونه به کی و کجا باور داشته باشه ....انگلیس و آمریکا که خودشون یکه تاز جاسوسی هستن الان دارن از جاسوسی یکی دیگه گله می کنن.? ? ? ?

    • آریا
      آریا | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

      همه کشورها جاسوسی میکنن. شما باید ببینی جاسوسی کدومشون به ضررته.
      از نظر من روسیه و چین به ضرر ما مردم به نفع حکومتهای دیکتاتور کار میکنن.نمونه اش رو تو ونزوئلا داریم میبینیم.
      ترجیح من اینه که انگلیس و امریکا اطلاعاتم رو داشته باشن تا روسیه و چین.

مطالب پیشنهادی