ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معجزه ایمنی؛ وقتی تویوتا MR2 جان راننده خود را در یک تصادف شدید نجات می دهد

طبق آمار روزانه سالانه حدود 3700 نفر از مردم جهان جان خود را در تصادفات رخ داده در جاده ها، از دست می دهند. چنانچه این رقم را بصورت سالانه محاسبه کنیم، با عدد سرسام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

طبق آمار روزانه سالانه حدود 3700 نفر از مردم جهان جان خود را در تصادفات رخ داده در جاده ها، از دست می دهند. چنانچه این رقم را بصورت سالانه محاسبه کنیم، با عدد سرسام آور 1.35 میلیون نفر جان باخته در سوانح جاده ای روبرو می شویم.

درست است که اکثر تصادفات عمدتا به دلیل بی احتیاطی رانندگان و خطاهای انسانی اتفاق می افتند، اما در این بین خودروهای ایمن و استاندارد می توانند نقشی کلیدی در جبران اشتباهات رانندگان ایفا کنند. اینجاست که پای خودروسازان و البته قانونگذاران به ماجرا باز شده و سهم آنها در حفاظت از جان انسان ها آشکار می شود.

به تازگی تصاویری از یک تصادف وحشتناک منتشر شده که در آن علی رغم صدمات زیاد وارده به خودروی تویوتا MR2 مدل 2001 راننده آن فقط متحمل چند آسیب جزئی و سطحی شده است.

toyota-mr2-crashes-into-semi-truck (4)

این حادثه زمانی روی داده که اسکات شفرد (Scott Shepherd) در بزرگراه میان ایالتی I-95 مشغول رانندگی بود. با افتادن سطلی از پشت یک پیکاپ، آقای شفرد مجبور به نشان دادن واکنشی سریع می شود. متاسفانه در حین واکنش کنترل خودروی موتور وسط ژاپنی از دست وی خارج شده و در نهایت به شدت با یک کشنده سنگین برخورد می کند.

toyota-mr2-crashes-into-semi-truck (3)

شدت حادثه به قدری بوده که بدنه تویوتا MR2 صدمات زیادی دیده و دماغه آن عملا نابود شده است. خوشبختانه با وجود این شانس با آقای شفرد یار بوده و همانطور که اشاره کردیم، وی آسیبی جدی ندیده است.

البته به اعتقاد اسکات ایمنی و استحکام بالای خودروی او دلیل اصلی نجات جانش بوده و به همین خاطر وی از شرکت تویوتا تشکر ویژه کرده است. او در این باره گفته:

قدردان مهندسین تویوتا هستم، (اگر آنها نبودند) من نباید الان اینجا می بودم.

toyota-mr2-crashes-into-semi-truck (6)

این تصادف شدید باز هم اثبات می کند که بحث ایمنی در صنعت خودروسازی چقدر اهمیت داشته و یک اتومبیل امن تا چه حد می تواند در حفظ جان سرنشینان موثر باشد.

toyota-mr2-crashes-into-semi-truck (5)

حال کافیست تصور کنید تمامی خودروهای حاضر در جاده های کشور، از ایمنی مناسبی برخوردار بودند؛ واضح و مسلم است که در این صورت تا حد چشمگیری از میزان تلفات و آمارهای وحشتناک کاسته می شد. اکنون که می دانیم وسایل نقلیه مان به لحاظ ایمنی در چه وضعیتی قرار دارند، باید خودمان بیشتر جانب احتیاط را رعایت کرده و با احترام به قانون کام خود یا دیگر خانواده ها را تلخ نکنیم.

Saipa Pride

در پایان بد نیست اشاره کنیم تویوتا در سال 2007 و پس از سه نسل به تولید MR2 پایان داد. با این حال اخیرا شایعاتی مبنی بر احیای این مدل و پر کردن خلا موجود بین سوپرا و 86 به گوش رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Moheb Ali Nezhad
    Amir Moheb Ali Nezhad | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    پیشنهاد می کنم صفحه "چرا؟" از سایت arianacity.ir به عنوان تحلیل متفاوتی از منظر سبک زندگی اقتصادی، ایمنی و ... بخونید.

مطالب پیشنهادی