ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ زنگ خطر برای اندرویدی‌ها

در طول هفته چند ده بازی موبایل مختلف در مارکت‌ها منتشر می‌شوند که بین آن‌ها شاید تعداد آثار باکیفیت به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد، در خیلی از عناوین گوشی پرداخت‌های درون برنامه‌ای تاثیر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

در طول هفته چند ده بازی موبایل مختلف در مارکت‌ها منتشر می‌شوند که بین آن‌ها شاید تعداد آثار باکیفیت به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد، در خیلی از عناوین گوشی پرداخت‌های درون برنامه‌ای تاثیر منفی زیادی روی تجربه کاربر می‌گذارند و اگر پول خرج نکنید نمی‌توانید به رتبه‌های بالایی برسید و از آن طرف به‌خاطر عدم حمایت بازیکن‌های این پلتفرم از ساخته‌های پولی خیلی از سازندگان ترجیح می‌دهند بازی‌هایشان را رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای به‌انتشار برسانند.

بازی‌های سرویس اپل آرکید شاید برای پلتفرم‌های خانگی هم منتشر شوند، ولی روی موبایل در انحصار iOS باقی می‌مانند

بازار بازی‌های موبایل از این سه مشکل بزرگ رنج می‌برد و ظاهرا «اپل آرکید» می‌تواند راه حل تمام آن‌ها باشد. ماه گذشته اپل از سرویس بازی خود پرده برداشت؛ در اپل آرکید بازیکن‌ها می‌توانند با خرید اشتراک‌های ماهیانه به کتابخانه‌ای از بازی‌های پولی iOS و macOS دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را روی آی‌دیوایس‌ها تجربه کنند، بدون آنکه نیاز باشد برای هر بازی پولی پرداخت بشود. در واقع اپل آرکید را می‌توانیم نت‌فلیکس بازی‌های موبایل بنامیم.

اپل آرکید
نمایی از Sonic Racing

اما چیزی که این سرویس را به یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز امسال تبدیل کرده، حساسیت‌های اهالی کوپرتینو در قبال عناوین اپل آرکید است. هیچکدام از بازی‌های اپل آرکید پرداخت درون برنامه‌ای ندارند و به‌خاطر اهمیت بالای محتوا در سرویس‌های این شکلی، اپل گفته به سراغ عناوینی می‌رود که کیفیت خوبی داشته باشند.

نه از پرداخت‌های درون برنامه‌ای آزاردهنده خبری است، نه لازم است ساعت‌ها وقت‌مان را برای یافتن یک اثر خوب بین ده‌ها عنوان بی‌ارزش کنیم و مهم‌تر از همه می‌توانیم امیدوار باشیم که با راه‌اندازی این سرویس سازندگان مستقل بیشتری بازی‌های پولی‌شان را به iOS بیاورند.

نمایی از Oceanhorn 2

البته این‌ها همگی پیشبینی هستند و باید تا پاییز که اپل آرکید منتشر می‌شود صبر کنیم اما اگر اپل بتواند با سرویس بازی جدیدش به موفقیت برسد، کار برای اندروید خیلی سخت خواهد شد. iOS همین الان هم در زمینه بازی‌های موبایل با فاصله از اندروید بهتر است ولی اپل آرکید می‌تواند این فاصله را بیشتر کند.

اپل آرکید سرویس به‌صرفه‌تری بوده و کاربر تا زمانی که اشتراک دارد، می‌تواند بازی‌هایش را تجربه کند. نکته مهم‌تر اینجاست که اپل با اپل آرکید مشخصا تمرکز بیشتری روی قراردادهای انحصاری گذاشته و از بین بازی‌های انحصاری این سرویس نام‌های بزرگی مثل Oceanhorn 2 و Sonic Racing و Where Cards Fall، بازی جدید سازنده ادیسه آلتو و ماجراجویی آلتو، دیده می‌شود.

با راه‌اندازی اپل آرکید، اپ استور همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد.

به‌همراه اپل آرکید، دو خبر مهم دیگر نیز در این دو هفته که هفت سنگ نداشتیم، منتشر شد. اول اینکه بازی کارتی GWENT: The Witcher Card Game که یک نسخه فرعی از سری معروف ویچر به‌حساب می‌آید، قرار است در پاییز امسال برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS انتشار یابد. نسخه کامپیوتر بازی با بازخوردهای مثبتی مواجه شده و حضور آن روی موبایل کار را برای هارت‌استون سخت‌تر می‌کند.

همچنین سم بارلو، سازنده اثر تحسین شده Her Story، از عنوان جدیدش پرده برداشت؛ Telling Lies به‌نوعی ادامه معنوی Her Story بوده و داستان چهار شخصیت را روایت می‌کند. در اینجا نیز با تماشای ویدیوهای کاراکترها باید از راز پشت اتفاقات بازی سردربیاورید. با توجه به فروش بالای Her Story روی iOS احتمال اینکه Telling Lies برای اندروید منتشر نشود و در انحصار اپل آرکید باشد، وجود دارد.

The Elder Scrolls Blades

  • بازی آنلاین است

بعد از انتظارات فراوان بالاخره Blades منتشر شد، اثری بزرگ و سرگرم‌کننده اما کم‌عمق؛ ماموریت‌های Blades زیاد هستند ولی در خیلی از آن‌ها یک کار تکراری را انجام می‌دهید، سیستم ارتقا شخصیت اصلی گسترده است ولی به‌خاطر سادگی مبارزات نیازی نیست خودتان را برای استفاده از استراتژی‌های مختلف به زحمت بیاندازید و ایده طراحی خطی مراحل خیلی زود جذابیتش را از دست می‌دهد.

گیم‌پلی Blades ترکیبی از اکشن نقش‌آفرینی اول شخص و قابلیت ساخت‌وساز است. در بازی می‌توانید شهرتان را با ساختمان‌های جدید آباد کرده و همچنین با رفتن به ماموریت‌های مختلف و جنگیدن با دشمنان، قوی‌تر شوید و منابع جدیدی به دست بیاورید. برای تجربه نسخه آزمایشی Blades باید دعوت‌نامه داشت. بنابراین اگر علاقه‌مند هستید، از این آدرس شانس‌تان را امتحان کنید.

The Elder Scrolls: Blades

The Elder Scrolls: Blades

سازنده: Bethesda قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1210 مگابایت زبان:

Rush Rally 3

  • بازی آفلاین و آنلاین است

با وجود اینکه راش رالی ۳ نسبت به بقیه ریسینگ‌ها اثر سبک‌تری است اما بازی توانسته محتوای خیلی بیشتری را نسبت به حجمش ارائه بدهد. مشابه دو قسمت گذشته، راش رالی ۳ نیز اثری رالی بوده و باید در مسیرهای خاکی و پرپیچ و خم با بقیه ماشین‌ها مسابقه بدهید. اگر به دنبال یک رالی گرافیکی هستید همچنان آسفالت اکستریم گزینه بهتری به‌شمار می‌رود ولی برای بازیکن‌هایی که یک بازی ماشینی کم‌حجم با گیم‌پلی شبیه‌سازی شده‌تر می‌خواهند، راش رالی ۳ اثر جذاب‌تری است.

Rush Rally 3

Rush Rally 3

سازنده: Brownmonster Limited قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 221.8 / 88.81 مگابایت زبان:

Snow Drift

  • بازی آفلاین است

استودیوی SayGames به لطف همکاری با Estoty، سازنده بازی‌های معروف Knife Hit و Mr Gun، توانسته حضور کمرنگ‌تر کچ اپ را جبران کند. در Snow Drift هر مرحله باید برف‌های روی زمین را پا کنید. با برخورد ماشین به آن‌ها، برف‌ها پاک شده و این کار را تا زمانی که تمام مسیر خالی از برف بشود ادامه می‌دهید. چیزی که تجربه Snow Drift را لذت‌بخش‌تر کرده، تمرکز سازنده روی دریفت است. در اینجا ماشین خودش حرکت کرده و با لمس کردن قسمت چپ یا راست صفحه لمسی می‌توانید جهت آن را عوض کنید.

Snow Drift

Snow Drift

سازنده: SayGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 149.1 / 43.76 مگابایت زبان:

This War of Mine: Stories - Father's Promise

  • بازی آفلاین است

«این جنگ من» (This War of Mine) به‌خوبی توانسته بود زشتی‌های جنگ را به‌تصویر بکشد و «وعده پدر» (Father's Promise) به عنوان ادامه این بازی، بار دیگر روی همین موضوع دست گذاشته است. بازی داستان پدری در دوران جنگ را روایت می‌کند که می‌خواهد دخترش را از تهدیدها دور نگه دارد. در این عنوان باید با جمع‌آوری منابع مختلف، غذا و وسایل مورد نیاز را درست کرده و با انتخاب‌های داستانی، اتفاقات را آنگونه که فکر می‌کنید بهتر است پیش ببرید.

This War of Mine: Stories - Father's Promise

This War of Mine: Stories - Father's Promise

سازنده: 11 bit studios قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 615.9 / 540.58 مگابایت زبان:

Mafioso - Gangster Paradise

  • بازی آنلاین است

استودیوی پاییزان در همکاری با کمپانی HeroCraft، ناشر بازی‌ Ice Rage، نسخه انگلیسی زبان پسرخوانده را در مارکت‌های خارجی منتشر کرد. در بازی از میان شخصیت‌هایی که دارید سه نفر را انتخاب کرده و با آن‌ها به جنگ‌های نوبتی با رقیب می‌روید؛ بعد از پر شدن نوار انرژی، می‌توانید با استفاده از کارت‌ها به حریف ضربه بزنید. پسرخوانده از زمان انتشارش تاکنون، توانسته بازخوردهای مثبتی را دریافت کند. ساخته پاییزان دومین بازی موبایل ایرانی سال ۹۶ از نگاه دیجیاتو نیز لقب گرفت.

Mafioso - Gangster Paradise

Mafioso - Gangster Paradise

سازنده: پاییزان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 320.7 / 85.1 مگابایت زبان:

Drive#

  • بازی آفلاین است

هفته پرریسینگی داشتیم و Drive# با سه ویژگی موفق شده نسبت به آرکیدهای رکوردی این روزها، حرف‌های جدیدتری برای گفتن داشته باشد؛ گرافیک سل‌شید گونه که یک تجربه دیداری متفاوت‌تری را ارائه داده، جزییات به‌کار رفته در بخش گیم‌پلی که بازی را متنوع‌تر کرده و بخش شنیداری که حال و هوای فیلم‌های دهه هفتاد را تداعی می‌کند. در Drive# بازیکن کنترل ماشینی را به‌عهده دارد و قبل از آنکه بنزین اتومبیل تمام شده یا خراب بشود، باید بیشترین رکورد را بزند.

DRIVE#

DRIVE#

سازنده: Pixel Perfect Dude قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 69 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • vqueen
    vqueen | ۱۶ فروردین ۱۳۹۸

    لینک راش رالی اشتباهه

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    اقا یه مقاله هم واسه گیمر های موبایل نمیخاین بنویسید به خدا الان تو اپارات گیمر موبایل هم خوب داریم مثل مرمیناتور یا msh چون کلا شما خیلی به بازی های موبایل دارین بها میدین و دید مثبتی بهش دارین به این ها هم دید مثبت داشته باشین

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    خخخ حالا یه جور میگین انگار فرقی هم داشت اگه سرویس شبیه به اپل ارکید واسه اندروید ساخته هم بشه کسی پول نمیده چون گوشی های اندروید واسه کسانی هست که خیلی پول خرج این چیز ها نمیکنن و بخایم رک بگیم واسه اون های هست که وضعیت مالی متوسط یا ضعیفی دارن که خودم هم جزوشون هستم اصلا خوبی اندروید به همین هست که بری رایگان بازی دانلود کنی

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۵ فروردین ۱۳۹۸

    بهتر بود یه نگاهی هم به بازی موزیکال wire up می کردید ..محشره

مطالب پیشنهادی