ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Toyota Prius
خودرو

اشتراک گذاری 24 هزار پتنت توسط تویوتا ؛آینده خودروهای هیبریدی تغییر خواهد کرد؟

طی هفته گذشته تویوتا رسما اعلام کرد که امکان استفاده از 24 هزار پتنت این شرکت در زمینه خودروهای هیبریدی و فن آوری های مربوط به آن ها را با دیگر شرکت های خودروسازی به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

طی هفته گذشته تویوتا رسما اعلام کرد که امکان استفاده از 24 هزار پتنت این شرکت در زمینه خودروهای هیبریدی و فن آوری های مربوط به آن ها را با دیگر شرکت های خودروسازی به اشتراک خواهد گذاشت. این پتنت ها تا سال 2030 میلادی به صورت کاملا رایگان در دسترس خواهند بود و تویوتا حتی اعلام کرده است که در صورت دریافت رقمی این پتنت ها را به همراه مشاوره ارائه خواهد داد. پیش از این تویوتا لایسنس فن آوری هیبریدی را نیز در اختیار خودروسازانی همچون نیسان، مزدا و سوبارو قرار داده بود.

در حال حاضر شرکت تویوتا پر سود ترین شرکت خودروسازی در زمینه ساخت محصولات هیبریدی است و در حدود 80 درصد بازار خودروهای هیبریدی را طبق اعلام رویترز در اختیار خود دارد.

تویوتا سابقه طولانی در ساخت محصولات هیبریدی دارد و اولین محصول هیبریدی این شرکت به سال 1997 میلادی و عرضه پریوس در ژاپن و سپس عرضه آن به صورت جهانی در سال 2000 میلادی باز می گردد.

تویوتا از آن زمان بیش از 13 میلیون خودروی هیبریدی به فروش رسانده است. و در حال حاضر بیش از 7 مدل هیبریدی که شامل 3 مدل پریوس می شود را عرضه می کند.

خودروسازان برای پشت سر گذاشتن قوانین سفت و سخت به خصوص در اروپا و چین (ایالات متحده در حال بازنگری قوانین خود در زمینه مصرف سوخت و تولید گازهای سمی است) در تکاپو هستند تا هرچه سریع تر محصولات خود را هیبریدی کنند. به همین دلیل میلیون ها دلار در این زمینه هزینه شده است.

تویوتا

حال با توجه به انتشار این فن آوری ها توسط تویوتا، از لحاظ تئوری احتمالا شاهد کاهش هزینه های خودروسازان و تسریع روند هیبریدی کردن خودرو ها خواهیم بود.

این اولین بار نیست که تویوتا پتنت های خود را در اختیار دیگر خودروسازان قرار می دهد. در سال 2015 نیز این شرکت بیش از 6 هزار پتنت خود در زمینه خودروهای هیدروژنی را به صورت مجانی در دسترس عموم قرار داد.

از جمله پتنت هایی که تویوتا در حوزه خودروهای هیدروژنی در اختیار عموم قرار داد پتنت های مربوط به فن آوری های هیدروژنی fuel cell است که البته با وجود این که این فناوری ها یکی از پاک ترین و بهینه ترین تکنولوژی های حوزه خودرو به شمار می روند اما به دلیل این که شبکه های شارژ این سیستم ها به اندازه کافی پیشرفته نبوده و به روز رسانی نشده اند جایگاه مناسبی در صنعت خودروسازی بدست نیاورده و سیاست گذاری درستی در قبال آن ها صورت نگرفته است. در چند سال اخیر خودروهای الکتریکی در این زمینه پیشتاز شده اند.

تسلا نیز در سال 2014 میلادی امکان دسترسی به پتنت های این شرکت را برای دیگر خودروسازان فراهم کرده بود و حالا به نظر می رسد که اقدام تویوتا فارغ از مسائل انسان دوستانه، در راستای گسترش سهم خودروهای هیبریدی در بازار انجام شده باشد. چرا که در شرایط فعلی به نظر آینده بلند مدت از آن خودروهای تماما برقی خواهد بود و این نکته می تواند به بازار خودروهای هیبریدی لطمات سنگینی وارد کند، اما در صورت فراگیر شدن هرچه بیشتر خودروهای هیبریدی، فشار برقی سازی سریع محصولات از روی خودروسازانی نظیر تویوتا برداشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Digik
    Digik | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    عاشق ژاپنیام

مطالب پیشنهادی