ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایجاد پایگاه در کره ماه
علمی

ربات‌های ژاپنی در کره ماه پایگاه قابل سکونت می سازند

آژانس فضایی ژاپن (JAXA) با بهره گیری از ربات ها و لودرهای خودران که به حداقل نظارت از سوی انسان نیاز دارند، به دنبال ایجاد پایگاه در کره ماه است. [digipullqoute place="left"]ربات های عمرانی فضایی باید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰

آژانس فضایی ژاپن (JAXA) با بهره گیری از ربات ها و لودرهای خودران که به حداقل نظارت از سوی انسان نیاز دارند، به دنبال ایجاد پایگاه در کره ماه است.

ربات های عمرانی فضایی باید قادر به برقراری ارتباط با هم باشند

این پروژه که پشتوانه ۳ سال تحقیق مستمر را یدک می کشد، به صورت مشترک بین این آژانس، کمپانی عمرانی کاجیما و دانشگاه های شیبورا، ارتباطات الکترونیکی و کیوتو به پیش می رود. ایجاد پایگاه در کره ماه

دست اندرکاران پروژه ایجاد پایگاه در کره ماه اخیرا یکی از ماشین های اصلی را که قرار است بخش مهمی از پروسه ساخت و ساز را بر عهده بگیرد آزمایش کرده اند. این ماشین خودران یک بکهو لودر ۷ تنی است که همزمان دارای بیل و بکهو برای اجرای عملیات های ساخت و ساز مختلف است.

این ماشین توانسته با موفقیت آزمایش هایی نظیر رانندگی خودکار در فواصل معین و اجرای عملیات های روتین را پشت سر بگذارد. موارد نیازمند عملکرد دقیق تر نیز توسط نیروی انسانی و با استفاده از ابزارهای کنترل از راه دور صورت گرفته اند.

این بکهو لودر به مجموعه ای از فناوری ها نظیر شناسایی حرکت و A4CSEL مجهز شده که امکان انتقال دستورات به ماشین های مجهز به سیستم موقعیت یاب و شتاب سنج را میسر می سازد. به لطف ارتقای این سیستم توسط کاجیما، ماشین های منتقل شده به کره ماه برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری یا تصادف با هم قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر خواهند بود.

سازمان فضایی ژاپن با همکاری صنایع تاگوچی به دنبال توسعه ماشین های ساختمانی سبکی است که مناسب انتقال به فضا باشند. این آژانس امیدوار است ماشین های مورد نیاز به منظور ساخت پایگاه مناسب برای سکونت ۴ تا ۶ فضانورد تا یک دهه دیگر آماده شوند. ماه نورد مشترک JAXA و تویوتا نیز احتمالا در همان زمان آماده خواهد شد.

 

تماشا کنید: ویدیویی از فرود هایابوسا 2 ژاپنی روی سیارک ریوگو منتشر شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی