ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برگزاری اولین مجمع بین المللی نوآوری آسیا و اقیانوسیه در ایران همزمان با اینوتکس ۲۰۱۹

اولین مجمع بین المللی فناوری و نوآوری آسیا و اقیانوسیه به همت معاونت علمی ریاست جمهوری ایران از ۲۰ تا ۲۲ خرداد ماه، همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. سومین نمایشگاه اینوتکس از تاریخ ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۲

اولین مجمع بین المللی فناوری و نوآوری آسیا و اقیانوسیه به همت معاونت علمی ریاست جمهوری ایران از ۲۰ تا ۲۲ خرداد ماه، همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد. سومین نمایشگاه اینوتکس از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد و در خلال آن از روز بیستم، اولین مجمع بین المللی فناوری و نوآوری آسیا و اقیانوسیه نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو «احمدرضا علایی»، دبیر این مجمع بین‌المللی امروز (۱۹ فروردین ۹۸) در حاشیه نشست خبری این رویداد اعلام کرد که بیش از ۷۹ دعوتنامه از طرف وزارت امور خارجه ایران و‌ همچنین از سوی سازمان ملل به وزرای علوم و فناوری (یا وزارت معادل همین حیطه) کشورهای آسیا و اقیانوسیه ارسال شده است. او تعداد کشورها را ۶۳ کشور خواند و تاکید کرد که برای ۱۶ سازمان بین المللی دیگر هم دعوتنامه ارسال شده است.

به گفته علایی تمامی این دعوتنامه‌ها با دو امضای «سورنا ستاری» و مسئولین اسکاپ (ESCAP) بوده و یک نوع دیپلماسی فناوری رخ داده است:

«این نمایشگاه می‌تواند باعث بهبود تعاملات اقتصادی ایران با سایر کشورها شود. اسکاپ در حقیقت همان کمیسیون اجتماعی اقتصادی سازمان ملل متحد است که دفتر مرکزی آن در بانکوک قرار دارد. ما تصور می‌کنیم که بیشتر دولتمردان این کشورها به نمایشگاه حضور به هم برسانند. ضمنا شرکت‌های خارجی که در اینوتکس امسال حضور پیدا کنند و قصد همکاری با یک شرکت ایرانی را داشته باشند، از مزایایی چون یک سال استقرار رایگان در پارک علم و فناوری پردیس و معافیت مالی ۲۰ ساله برخوردار خواهند بود.»

اینوتکس ۲۰۱۹

«مهدی صفاری نیا» رییس پارک علم و فناوری پردیس، نمایشگاه اینوتکس امسال را یک مکان برای معرفی نوآوری‌ها خواند و تاکید کرد که همزمان رویکرد جهانی که به سمت نوآوری و ایجاد زیست بوم‌های اینچنینی است، در ایران نیز اینوتکس به همین سمت و سو پیش می‌رود:

«انتقال تکنولوژی و تبادل تکنولوژی با خارج از کشور بیشترین هدف اینوتکس در سال‌های گذشته بود امسال بیشتر روی نوآوری در کنار فناوری تاکید داریم. قصد داریم جوانان در یک مدت زمان کوتاه بتوانند با اکوسیستم فناوری کشور آشنا شوند. ده هزار متر فضا برای اینوتکس امسال مهیا شده و با وجود بازدید بیش از ۲۵ هزار نفر از رویداد اینوتکس تاکنون، انتظار داریم که امسال نیز بیش از ۸ هزار نفر از این رویداد بازدید نمایند.»

صفاری نیا همچنین تاکید کرد که به علت محوریت بودن فناوری در نمایشگاه امسال، تمامی‌ شرکت‌های حاضر در اینوتکس باید محصولات جدید خود را رونمایی کنند و به عنوان مثال شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند فناوری‌های عرضه شده و موفقی که پیش‌تر به بازار ارائه کرده‌اند را به نمایشگاه بیاورند: «برای ما مهم نیست محصول وارد مارکت شده باشد یا نه، ملاک و معیار اصلی ما نوآورانه بودن محصول در کنار فناورانه بودن آن است.»

اینوتکس ۲۰۱۹
اینوتکس سال گذشته با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده بود.

رییس پارک علم و فناوری پردیس همچنین به برگزاری رویداد دیگری به جز اینوتکس و اولین مجمع بین المللی فناوری و نوآوری آسیا و اقیانوسیه در روزهای ۲۰ تا ۲۲ خرداد اشاره کرد و آن را مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان خواند؛ رویدادی که به گفته او نیم روزه است و در آن شرکت‌های بزرگ دانش بنیان (حدود صد شرکت) حضور خواهند داشت.

«اکبر قنبرپور» دبیر رویداد اینوتکس ۲۰۱۹ نیز با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ برنامه در استیج دائمی نمایشگاه امسال در نظر گرفته شده اعلام کرد که فضاهایی برای جلسات B2B نیز در نظر گرفته شده تا شرکت کنندگان بتوانند با سرمایه‌گذاران صحبت کنند. او تمایز نمایشگاه اینوتکس با سایر رویدادها را به سه دسته تقسیم کرد و گفت:

«در وهله اول باید گفت که این نمایشگاه جنبه بازرگانی ندارد و شرکت های تولید و توسعه فناورانه برای رشد بازار به آن می‌آیند. دوم اینکه در اینوتکس تمامی بازیگران حضور دارند و همه افراد درگیر با فناوری از دولتی‌ها تا شرکت‌های خصوصی و کوچک حضور دارند. در نهایت اینکه برگزار کنندگان اینوتکس خودشان از دل اکوسیستم هستند و با آن آشنایی کامل دارند.»

او به برگزاری مسابقاتی پیش از رویداد نهایی اینوتکس در شهرهای تهران، بیرجن، کرمانشاه، رشت، یزد و بندر عباس اشاره کرد و گفت هدف این مسابقات معرفی کردن استارت آپهای برتر این مناطق و رقابت آنها با یکدیگر در اینوتکس نهایی است.

ثبت نام بازدیدکنندگان اینوتکس امسال مانند سال گذشته اجباری است و از اول اردیبهشت در سامانه‌ای که به همین منظور ایجاد خواهد شد، امکان پذیر است. برای ثبت نام و حضور در اینوتکس امسال به عنوان غرفه‌دار نیز تا ۵ اردیبهشت ماه وقت دارید. گفتنیست به گفته مسئولان برگزار کننده این رویداد، شرکت‌های کوچکتر و یا اشخاص انفرادی همچون مخترعین که قصد حضور در اینوتکس را دارند؛ می‌توانند از کانترهای کوچکتر با هزینه کمتر استفاده کنند تا حضور فعالانه‌ای در این رویداد داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی