ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ورود چین به رقابت 5G با استریم زنده‌ ماراتن ۳۰ هزار نفری

دو هفته پیش اپراتور‌های مخابراتی آمریکا و کره جنوبی اولین سرویس‌های تجاری 5G خود را به راه انداختند. این در حالی است که اپراتور‌های چینی هنوز در حال آزمایش و فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

دو هفته پیش اپراتور‌های مخابراتی آمریکا و کره جنوبی اولین سرویس‌های تجاری 5G خود را به راه انداختند. این در حالی است که اپراتور‌های چینی هنوز در حال آزمایش و فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز برای راه اندازی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی هستند. با این حال گزارش شده که چین قصد دارد با استریم زنده‌ مسابقه دوی ماراتن بزرگی، به رقابت 5G میان کشور‌های جهان وارد شود.

رقابت 5G

به گزارش وب سایت VentureBeat، اپراتور چینی یونیکام از شبکه ۴۵ کیلومتری 5G خود برای استریم آنلاین سه بعدی مسابقه دوی ماراتن استفاده می‌کند. بدین ترتیب محتوای سه بعدی تهیه شده به صورت ویدیو‌های ۳۶۰ درجه و با کیفیت 8K برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شود.

یونیکام مدعی شده که برای استریم زنده‌ی ماراتن ۳۰ هزار نفری شهر چونگ‌کینگ مجبور شده از ۷ دوربین ثابت و یک دوربین قابل حمل Insta360 استفاده کند.

رقابت 5G
نمونه‌های از محتوای سه بعدی این مسابقه

بدین ترتیب کاربر با استفاده از هدست واقعیت مجازی می‌تواند با حرکت سر خود، محتوای متفاوتی از محل مسابقات را به صورت زنده مشاهده کند. با این وجود برای کاربرانی که این عینک‌ها را ندارند و مجبور با استفاده مرورگر به تماشای این مسابقه بنشینند، توانایی خاصی در نظر گرفته شده؛ آنها به لطف رزولوشن و کیفیت بالای تصاویر قادر خواهند بود روی سوژ‌ه‌های دلخواه زوم کنند.

نکته قابل توجه در این استریم آنلاین، حجم و سرعت انتقال دیتا طی این مسابقه است؛ در هر لحظه از این مسابقه، هر لنز دوربین با سرعت ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه استریم خواهد کرد. بدین ترتیب مجموعاً محتوایی با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه توسط این هشت دوربین استریم خواهد شد.

رقابت 5G
نمونه‌های از محتوای سه بعدی این مسابقه

انتقال این حجم از دیتای آن هم به صورت همزمان با شبکه‌های 4g تقریباً غیر ممکن بود اما نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی توانایی پشتیبانی از استریم آنلاین با چنین حجمی را دارد و به همین دلیل است که اپراتور چینی سعی کرده بدین شکل شبکه 5G خود را آزمایش کند و به رقابت 5G میان کشور ها وارد شود.

یونیکام مدعی شده که یک تلفن هوشمند 5G قادر خواهد بود به راحتی و در یک لحظه میان هشت دوربین‌های Insta360، یکی را انتخاب کند تا کاربر به تماشای مسابقه بنشیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی