ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالون سازمان فضایی کشور در پلدختر به ۸۰۰۰ نفر سرویس اینترنت ارائه می‌کند

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد بالون فضایی اینترنت در منطقه سیل‌زده پلدختر و سرویس‌دهی همزمان به ۸۰۰۰ نفر، اعلام کرد هنوز برای استقرار این بالون در خوزستان دستوری صادر نشده است. حسین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد بالون فضایی اینترنت در منطقه سیل‌زده پلدختر و سرویس‌دهی همزمان به ۸۰۰۰ نفر، اعلام کرد هنوز برای استقرار این بالون در خوزستان دستوری صادر نشده است.

حسین صمیمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به عملکرد بالون‌های فضایی در مدیریت بحران و سرویس‌دهی مخابراتی به سه بالونی که هم‌اکنون در سازمان فضایی کشور فعال هستند اشاره کرد و آنها را به ترتیب بالون‌هایی با قدرت حمل محموله ۳۰۰ کیلو، ۵۰ کیلو و ۱۵ کیلویی خواند و گفت:

«از این بالون‌ها در زمان بحران استفاده می‌شود و در حال حاضر از بالون «بام ۵۰» برای موقعیت اضطرایی پلدختر استفاده کردیم. این بالون تاکتیکی‌تر بوده و می‌تواند هرچه سریع‌تر مستقر شود.»

بالون سازمان فضایی کشور

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه بالون «بام ۳۰۰» کاربردهایی برای استقرار در منطقه جغرافیایی داشته است، محیط و برقراری ارتباط را از جمله کارهای این بالون فضایی عنوان کرد و تاکید داشت که از این بالون معمولا در شرایط غیر اضطراری استفاده می‌شود: «ما هم در حادثه سیل امسال به دلیل آنکه نیازمند استفاده از بالون ارتباطی به صورت اضطراری بودیم، از بالون «بام ۵۰» که محموله مخابراتی ۵۰ کیلوگرمی را حمل می‌کرد، استفاده کردیم.»

به گفته صمیم بالون «بام ۵۰» پاسخگوی نیاز اینترنت کاربران در منطقه پلدختر بود و موفق شده به صورت همزمان به ۸۰۰۰ کاربر سرویس اینترنتی اعطا کند. او می‌گوید حتی اگر محموله مخابراتی سبک‌تری روی این بالون نصب می‌شد، امکان نصب دوربین و پایش محیط نیز از طریق این بالون فراهم بود: «فعلاً با توجه به کاربردهای اضطراری در پلدختر، پوشش اینترنت این منطقه را از طریق بالون فضایی انجام دادیم.»

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه این بالون در ارتفاع ۱۰۰ متری در منطقه‌ای به شعاع ۱۰ کیلومتر، پوشش اینترنت را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: «ما در سطح شهر و در جاهای پرتردد، مودم‌هایی را نصب کردیم که بالون به این مودم‌ها متصل شده و مردم از طریق اتصال به مودم، موفق به دریافت وای‌فای رایگان شدند؛ در این سرویس، نیاز به استفاده از سیم‌کارت نبود.»

بالون سازمان فضایی کشور

گزارشات میدانی سازمان فضایی کشور نشان می‌دهد که استقبال از این سرویس خوب بوده و مشکلی از بابت برقراری ارتباط اینترنت برای مردم وجود ندارد. همچنین به گفته مسئولین این سازمان در حال حاضر در زمینه سرویس‌دهی با بالون اینترنت به مناطق سیل‌زده خوزستان، فعلاً دستوری صادر نشده است. صمیمی در این باره گفت: «در شرایطی که وزارت ارتباطات و کمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه به ما دستور دهد، امکان استقرار بالون اینترنت با توجه به امکانات موجود در منطقه خوزستان نیز وجود دارد.»

گفتنیست طول این مدل بالون‌ها ۱۵ متر و وزن آن حدود ۳۰۰ کیلوگرم است و از آن برای پوشش سطح گسترده‌ای از زمین استفاده می‌شود. همچنین این بالون سرعت باد و جهت زاویه را مشخص و به ۲ روش دستی و هوشمند وضعیت را کنترل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    بعد 40 سال ?? بازم خوبه جای شکرش باقی اما لطفأ سریعتر و بهتر آبدیت بشین
    خیلی از دنیا عقبیم
    راستی اونایی که میگن فیکا کجان یا یه عده میان زبان کشور دشمن شون یاد میگیرن و پیام و اینجور چیزای ناامید کننده میزارن??? بعدش میگن برید سرچ بزنید (? خاک بر سر ما وطن پرستا که با این اراجیف ناامید بشیم واقعأ ) به این فکرکنید که شاید یه عده مسئول وطن فروش باشن یا... چیزی که اکثرأ شنیدید یا دیدید
    چون پسرفت با چندتا کامنت یا دشمن که زبان ما رو یاد گرفتن حاصل نمیشه، بیسواد ها ?
    پسرفت با مسئولین بی سواد و یا خائن حاصل میشه

  • molavy
    molavy | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    دقت کردید فیک ها تو این طور خبر ها هیچ خبری ازشون نیست...مگر اینکه بتونن یک حرف نا امید کننده از توش در بیارن...وگرنه حتی دوست ندارن یک خبر خوب از ایران بخونن شاید نگاهشون عوض بشه بتونن مملکت رو اونطوری که هستش ببینن

    • Reza Asadi
      Reza Asadi | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

      دقیقا..یک چیزی میگم شاید ربط زیادی به موضوع نداشته باشه...اما خیلی از افرادی که القای ناامیدی و وطن ستیزی میکنن اصلا ایرانی نیستن بلکه یهودیایی هستن که فارسی یاد گرفتن...میتونی تو گوگلم سرچ کنی آموزش زبان فارسی در اسرائیل

      • enrix
        enrix | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

        مگه کشکه بیان زبان فارسی یاد بگیرن بیکارن قضیه چیه کجای دنیا مردم یه جا میان زبان کشور دشمن رو یاد بگیرن و بیان اونجا تفرقه بندازن؟؟

      • آرش پارساپور
        آرش پارساپور | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

        البته هر کشور ارتش سایبری خودشو داره و این ارتش هم طبعا اهداف خودش رو داره، ادعایی که شما میکنین هم دور از ذهن نیست ولی تصورم اینه که بیشتر کشورها این ارتش سایبری رو دارند.

        • molavy
          molavy | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

          ممنون آقا آرش عزیز که اهمیت قائل میشید و نظرات رو می‌خونید... اگر یک قسمت جلوی کامنت ها داشتید که کشور آی پی کامنت گزار رو توش نمایش می‌دادید مثل خیلی از سایت ها اونوقت کمتر امکان سو استفاده برای این ارتش سایبری بود... تو دیجیاتو واقعا فعال هستند. من این جو رو تو کمتر سایتی دیدم. با توجه به اینکه خودم برنامه نویس هستم چون ۲۴ پای سیستم هستم زیاد به سایت های فناوری و خبری سر میزنم

    • molavy
      molavy | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

      رایت میگه. اینو بزن تو اینترنت بزنی فیلم هایی که خود اسراییلی ها منتظر کردن از فعالیتهاشون میاد

  • E.A
    E.A | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    خوشمان آمد بالاخره ی حرکت جالب زدن مسئولین

  • molavy
    molavy | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    ایول. انشالله ماهواره های ایران هم ارسال بشه. اونوقت میشه همینو خیلی سریعتر با ماهواره داد تو مواقع اضطراری

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

    آفرررین. به این میگن یه حرکت خیلی عالی و واقعا مفید. ای کاش مسئولین کشور ما از خر شیطون پیاده شن و بفهمن که باید فناوری رو در دسترس مردم قرار داد و هر دفعه یه سرویس جهانی و مورد نیاز ملت رو خراب نکنن.
    واقعا اولین خبر خوشحال کننده‌ای بود که در حوزه فناوری ایران شنیدم. پایدار باشه این حرکت‌ها انشالله...

مطالب پیشنهادی