ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پی توافق اپل و کوالکام اینتل تولید مودم 5G موبایل را کنار می‌گذارد

اینتل امروز اعلام کرد قصد دارد بازار تولید مودم‌های 5G برای موبایل را برای همیشه ترک کند و روی ساخت مودم‌های 4G و 5G برای کامپیوترهای رومیزی و دیوایس‌های خانه‌های هوشمند تمرکز کند. جالب اینجاست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

اینتل امروز اعلام کرد قصد دارد بازار تولید مودم‌های 5G برای موبایل را برای همیشه ترک کند و روی ساخت مودم‌های 4G و 5G برای کامپیوترهای رومیزی و دیوایس‌های خانه‌های هوشمند تمرکز کند. جالب اینجاست که این خبر تنها چند ساعت پس از رسانه‌ای شدن توافق ناگهانی اپل و کوالکام منتشر شده است.

اپل و کوالکام

همانطور که می‌دانید طی دو سال گذشته اپل بر سر اقدامات کوالکام در رابطه با ارائه حق امتیاز استفاده از پتنت هایش با این شرکت اختلاف داشت و کمپانی کوپرتینویی همواره مدعی شده بود که این شرکت مبالغ غیرمنصفانه ای را برای ساخت قطعات ضروری آیفون ها طلب می کند و از جایگاه خود به عنوان تامین کننده اصلی مودم های موبایل استفاده کرده و به همین واسطه این مبالغ را از مشتریانش درخواست می‌نماید.

اما کوالکام نیز از داد و ستد خود با اپل و البته دیگر شرکت های سازنده موبایل سود بسیاری می‌برد و یکی از منابع درآمد این شرکت، ارائه حق امتیاز استفاده از پتنت هایش بوده که بخش اعظمی از سود را تامین کرده است.

اپل و کوالکام

حال این اختلاف نظر شش ساله پایان پذیرفته و اپل و کوالکام در اقدامی غیرمنتظره توافق کردند که به تمامی دعواهای حقوقی خود خاتمه دهند. اپل متعهد شده مقدار پول نامعلومی را به حساب کوالکام بریزد تا این شرکت قطعات مورد نیاز تولید آیفون را برای چند سال تامین کند.

این مسئله نشان می دهد که اپل از تجهیزات و مودم‌های کوالکام برای توسعه آیفون‌هایش استفاده خواهد کرد و این خبر می‌تواند تمامی امید‌های اینتل را نقش بر آب کند. شاید به همین خاطر باشد که اینتل تصمیم گرفته کلاً تولید مودم 5G برای موبایل را کنار بگذارد.

اپل و کوالکام

با این حال اپل قطعاً به استفاده انحصاری از مودم‌های کوالکام برای توسعه آیفون‌هایش ادامه خواهد داد و به احتمال قوی از این پس قطعات 5G مورد نیاز اپل توسط همین شرکت تهیه خواهد شد.

البته پیشتر شایعاتی درباره‌ی احتمال پایان همکاری اپل و اینتل شنیده می‌شد و علاوه بر این کمپانی کوپرتیونی مدعی شده بود که تا سال ۲۰۲۰ آیفون 5G را روانه بازار خواهد کرد. ادعایی که اکنون با توافق اپل و کوالکام بیشتر رنگ واقعیت بخود خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    تیتر "اپل : کوالکام جان من غلط کردم لطفا برگرد" به نظرم بهتر بود.

    • Mobin
      Mobin | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      ???

مطالب پیشنهادی