ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برندگان جایزه عکاسی پولیتزر سال ۲۰۱۹ معرفی شدند؛ قحطی و مهاجرت در یک قاب

به تازگی برندگان جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شدند و این کمیته‌ معتبرترین جایزه‌ی روزنامه نگاری آمریکا به برندگانش اهدا کرد. امسال نیز طبق سنت هر ساله پولیتزر، دو جایزه مختلف برای بخش عکاسی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

به تازگی برندگان جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شدند و این کمیته‌ معتبرترین جایزه‌ی روزنامه نگاری آمریکا به برندگانش اهدا کرد. امسال نیز طبق سنت هر ساله پولیتزر، دو جایزه مختلف برای بخش عکاسی در نظر گرفته شده بود که برندگان هر دو قسمت نیز معرفی شدند.

همانطور که می‌دانید پولیتزر معتبرترین جایزه روزنامه‌ نگاری آمریکا به شمار می‌رود و ۱۲ بخش‌هگوناگونی نظیر عکاسی، ادبیات، موسیقی، روزنامه نگاری و ... دارد که از سال ۱۹۱۷، هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه نگاران، نویسندگان، شاعران و موسیقیدانان داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن «جوزف پولیتزر» روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌ است.

امسال جایزه بهترین عکس خبر فوری به روزنامه نگاری از رویترز رسیده که موفق شده عکسی از کاروان مهاجرین مرز های آمریکا به ثبت برساند. این عکس در واقع توانسته تصویر واضحی از ضرورت، بیچارگی و ناراحتی مهاجران طی سفرشان به ایالات متحده را روایت کند.

سردبیر رویترز «استیون ادلر» با تبریک به تیم عکاسی نشریه خود می‌گوید:

«با اینکه خوب است کار شما توسط کاربران و متخصصان دیده شود و جایزه بگیرد اما کاربران باید روی مهاجران و سوژه گزارش تمرکز کنند. چرا که مهاجرین آمریکای مرکزی و جنوبی اوضاع به شدت نا به سامانی دارند.»

جایزه بخش عکاسی خبری (Feature Photography) نیز به لورنزو تونولی (Lorenzo Tugnoli) خبرنگار واشنگتن پست رسیده است. این عکس وی در بخش عکاسی خبر فوری قرار داشت اما از آنجایی که عکاس به خوبی توانسته اثرات قحطی را با یک تصویر و ورای خبر به مخاطب برساند، کمیته‌‌ی پولیتزر جایزه این بخش را به لورنزو تقدیم کرده است.

هیئت داوران درباره عکس برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۹ گفته‌اند که روایتگری تصویری این عکس‌ها به زیبایی فاجعه قحطی در یمن را به نمایش می‌گذارد. این تصاویر در عین زیبایی و آرامش، با خرابی و فاجعه در هم آمیخته شده‌اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    ???‍♂️

مطالب پیشنهادی