ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نابودی کامپیوترهای دانشگاه با فلش دیسک قاتل و 10 سال حبس برای دانشجوی خرابکار

یکی از دانشجویان سابق دانشگاه سنت رز نیویورک که با استفاده از فلش دیسک قاتل (USB Killer) چندین دستگاه کامپیوتر متعلق به دانشگاه را کاملاً خراب کرده بود، توسط پلیس دستگیر شده و در دادگاه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۷

یکی از دانشجویان سابق دانشگاه سنت رز نیویورک که با استفاده از فلش دیسک قاتل (USB Killer) چندین دستگاه کامپیوتر متعلق به دانشگاه را کاملاً خراب کرده بود، توسط پلیس دستگیر شده و در دادگاه مجرم شناخته شد.

ویشوانات اکوتوتا 27 ساله که در زمان ارتکاب جرم دانشجوی دانشگاه محسوب نمی شد، محکوم به 10 سال حبس به همراه 3 سال نظارت پس از آزادی بوده و باید 250 هزار دلار نیز به عنوان جریمه پرداخت کند. جرم وی تخریب 66 دستگاه رایانه و تعداد زیادی دیوایس دیگر (شامل مانیتور، سیستم صوتی و ...) با استفاده از ابزار USB مخرب، که در ایالات متحده به راحتی از طریق اینترنت قابل خریداری است، بوده و در مجموع 58471 دلار به دانشگاه ضرر زده است.

فلش دیسک قاتل

ابزار USB قاتل پس از اتصال به رایانه یا سایر دیوایس های مجهز به درگاه USB، با ارسال دستورات مخرب منجر به پر و خالی شدن خازن های موجود روی بورد دستگاه شده و با افزایش فشار روی دیوایس، منجر به خرابی فیزیکی پورت USB و همچنین بورد اصلی دستگاه می شود.

ابزار USB قاتل به صورت فیزیکی بورد اصلی دستگاه را تخریب می‌کند

جالب اینکه آقای اکوتوتا هنگام تخریب اموال دانشگاه از خود ویدیو نیز ضبط کرده که پلیس محلی و پلیس فدرال (FBI) با استناد به همین ویدیوها، مدرک لازم برای دستگیری دانشجوی دانشگاه سنت رز را در اختیار داشته اند. البته مقامات دانشگاه به دلیل توصیه نیروهای امنیتی و قضایی از اظهار نظر درباره اتفاق اخیر خودداری کرده اند اما بر اساس اطلاعات موجود، بخشی از جریمه 250 هزار دلاری در نظر گرفته شده صرف خریداری کامپیوترهای جدید برای دانشگاه خواهد شد.

لازم به ذکر است که ویشوانات اکوتوتا یک شهروند هندی بوده که در سال 2017 مدرک کارشناسی ارشد خود را در تجارت از دانشگاه سنت رز نیویورک دریافت کرده و به گفته خبرگزاری های محلی، در مقطعی به دنبال کسب مدرک سیستم های اطلاعاتی کامپیوتر نیز بوده است.

گفتنی است اکوتوتا در یکی از ویدیوهای رسمی دانشگاه که در سال 2016 در فیسبوک قرار گرفته، گفته بود که می خواهد در آینده کارآفرین شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    همین یکی کم بود. خداییش این کار ته نامردیه دیگه. من خودم خیلی خراب کار بودم همه جا اما این یکی خیلی از اخلاق فاصله داره

  • Mr.am in.m
    Mr.am in.m | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    این هم از خوبی کردن به اتباع بیگانه ما ایرانی ها که جز خدمت در زمینه فناوری و تکنولوژی و علم در کشورهای اروپایی و آمریکایی واقعا کم نداشتیم باید از ورود به خاک ایالت متحده منع بشیم اما اونوقت یک عده نه

مطالب پیشنهادی