ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بازگشت موفقیت آمیز اولین مسافر پرواز آزمایشی فضاپیما شرکت Virgin Galactic

به تازگی اولین تست آزمایشی فضا پیما شرکت Virgin Galactic با موفقیت انجام شد و این شرکت رسما مجوز بردن انسان به فضا را دریافت کرده است. در ماه فوریه اولین پرواز تجاری این شرکت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

به تازگی اولین تست آزمایشی فضا پیما شرکت Virgin Galactic با موفقیت انجام شد و این شرکت رسما مجوز بردن انسان به فضا را دریافت کرده است. در ماه فوریه اولین پرواز تجاری این شرکت انجام خواهد شد. پرواز ماه فوریه برای ریچارد برانسون و شرکت فضاییش بسیار مهم خواهد بود زیرا بیش از 600 نفر مبلغی در حدود 80 میلیون دلار پرداخت کرده اند تا به فضا بروند. برانسون گفته است که امیدوار است اولین مسافر این پرواز تجاری در سال 2019 خودش باشد. پرواز به طول 90 دقیقه که طی آن مسافران قادر خواهند بود تا بی وزنی را تجربه کنند و انحنای زمین را مشاهده کنند. این پرواز 250 هزار دلار هزینه خواهد داشت و احتمالا در آینده نزدیک قیمت آن افزایش پیدا می کند.

لنلنتتنلت

رئیس بخش مربی فضانوردان شرکت Virgin Galactic یعنی خانم "بت موسس" که پیش از این در ناسا آمریکا به عنوان مهندس مشغول به فعالیت بوده است در یک برنامه سه روزه گردشگری فضایی شرکت Virgin Galactic حضور به عمل آورده و اولین زنی بوده که با یک سفینه فضایی تجاری به همراه خلبانان آن یعنی "دیوید مککی" و "مایک ماسوچی" با فضاپیمای SpaceShipTwo به فضا رفته اند.

 

فضاپیما

Virgin Galactic تایید کرده است که در این سفر فضاپیما به ارتفاع 55.085 مایلی یا 294.9007 فوت (89.9 کیلومتر) سطح زمین رسیده است. اولین بار در سن اکاسیو، کلرادو این فضاپیما به سه سرنشین آن معرفی شد.

در رابطه با سفر فضایی مدیر بخش حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا یعنی "واین مونتیه" می گوید:

پرواز فضایی تجاری اکنون یک واقعیت است.

در کابین فضاپیما دو خلبان به همراه سرنشین سوم قرار گرفته اند. خانوم "بت موسس" به عنوان متخصص در زمینه میکرو گرانشی و مربی فضایی وظیفه جمع آوری اطلاعات و داده ها را در طول پرواز بر عهده داشته است.

در تصویر بالا فضاپیما SpaceShipTwo VSS Unity را که حامل سرنشینان خود است در سمت راست مشاهده می کنید. در سمت چپ نیز راکت-هواپیما Virgin Galactic با نام WhiteKnightTwo carrier قرار دارد که از فضاپیما مذکور جدا شده است.

"جف بزوس" و شرکت Blue Origin و "ایلان ماسک" با شرکت SpaceX در این رقابت توریست فضایی حضور دارند. شرکت Blue origin اولین موشک فضاپیما خود را پرتاب کرده است اما هنوز قادر به حمل انسان نیست. شرکت SpaceX  نیز میلیاردر ژاپنی "یوسوکو مائزاوا" را به عنوان اولین مسافر خود برای سفر به دور ماه معرفی کرده است و این پرواز برای سال 2023 میلادی برنامه ریزی شده است.

خانم "بت موسس" پس از بازگشت از تست موفقیت آمیز خود اعلام کرده است که من در حال جمع آوری اطلاعات دست اول برای این تجربه متفاوت بودم و ما می توانیم با استفاده از این اطلاعات طراحی جدیدی داشته باشیم و از آن ها در تمریناتمان استفاده کنیم. او می خواهد تمریناتی را پیاده کند تا مسافران از صداها و همینطور نیروی G شگفت زده نشوند.

مسافران این سفر که برخی از آن ها از سال 2004 ثبت نام کرده اند در یک کابین شبیه ساز فضایی در فرودگاه فضایی نیو مکزیکو در آمریکا تمرینات خود را پشت سر خواهند گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    روزی ۱۰ سال عقب میوفتیم

مطالب پیشنهادی