ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی موبایل
تکنولوژی

عملکرد نا‌امید کننده‌‌ی ال جی V40 تینکیو در DxOMark

متخصصان DxOMark به تست دقیق دوربین‌های تلفن‌های هوشمند مشهور شده‌اند و تا به حال بنچمارک‌های زیادی از گوشی‌های برند‌های گوناگون منتشر کرده‌اند. شاید تنها برندی که با بی مهری این سایت مواجه شده ال جی باشد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

متخصصان DxOMark به تست دقیق دوربین‌های تلفن‌های هوشمند مشهور شده‌اند و تا به حال بنچمارک‌های زیادی از گوشی‌های برند‌های گوناگون منتشر کرده‌اند. شاید تنها برندی که با بی مهری این سایت مواجه شده ال جی باشد چراکه هم اکنون تنها نمرات DxOMark سه تلفن هوشمند این برند منتشر شده است. به هر حال متخصصین این سایت پس از چندین ماه، بالاخره نمرات دوربین آخرین گوشی این برند یعنی ال جی V40 تینکیو را منتشر کردند که از عملکرد نا امید کننده‌ی آن خبر می‌دهد.

ال جی V40 تینکیو

این موبایل در واقع موفق شده امتیاز ۹۴ را در این سایت کسب کرده و مقام ۲۳ام را در میان تمام تلفن‌های هوشمند DxOMark از آن خود کند. با مشاهده‌ی دقیقتر این لیست متوجه می‌شویم که دوربین آخرین پرچمدار ال جی یعنی V40 تینکیو عملکردی مشابه با دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 دارد.

در واقع V40 تینکیو اولین گوشی برند ال جی است که به پنچ لنز دوربین مجهز شده. بدین صورت که آرایه‌ای سه گانه نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند و دو لنز در جلوی بدنه‌ی این موبایل، دوربین سلفی آن به شمار می رود.

ال جی V40 تینکیو

دوربین اصلی سه گانه‌‌ی این موبایل از یک لنز ۱۲ مگا پیکسلی به عنوان سنسور اصلی، یک حسگر فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو تشکیل می‌شود. متخصصین DxOMark مدعی شده‌اند این دوربین با اینکه آنچنان عملکرد مطلوبی ندارد اما حداقل نتیجه‌ای بهتر از گوشی قبلی این برند یعنی G7 تینکیو رقم می‌زند.

ال جی V40 تینکیو

متخصصین این سایت گزارش می‌دهند که این گوشی در نور کافی به خوبی عکس می‌گیرد اما کنتراست بالا و نور پس زمینه‌ای پشت سوژه قرار می‌گیرد، ال جی V40 تینکیو نمی‌تواند تصویر خوب به ثبت برساند. علاوه بر این بی ثباتی سیستم فوکوس خودکار و نارکارآمدی سیستم لرزشگیر، موجب می‌شود که کیفیت فیلمبرداری با دروبین این موبایل نیز پایین بیاید.

دوربین این موبایل علیرغم لنز تله‌فوتو، عملکرد قابل قبولی ندارد و تنها می‌تواند زوم ۲ برابری را فراهم کند. شبیه سازی بوکه نیز ناسازگار است و تار شدن برخی لبه‌های تصویر را نتیجه می‌دهد.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به موبایل ال جی V40 تینکیو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی