ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هوش مصنوعی فیسبوک شما را به کاراکتر بازی‌ ویدیویی تبدیل می‌کند [تماشا کنید]

سیستم هوش مصنوعی جدیدی که توسط فیسبوک توسعه داده شده می تواند با اسکن حرکات اشخاص، آن‌ها را به کاراکتر بازی‌های ویدیویی تبدیل کند. برای رسیدن به چنین هدفی، فیسبوک از ۲ شبکه عصبی با ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

سیستم هوش مصنوعی جدیدی که توسط فیسبوک توسعه داده شده می تواند با اسکن حرکات اشخاص، آن‌ها را به کاراکتر بازی‌های ویدیویی تبدیل کند.

برای رسیدن به چنین هدفی، فیسبوک از ۲ شبکه عصبی با نام‌های Pose2Pose و Pose2Frame استفاده می‌کند که اولی برای انواع خاصی از حرکات مانند رقص، تنیس و شمشیر بازی کاربرد دارد. از Pose2Frame هم برای تشخیص شخص و سایه‌اش در کنار جسمی که او در دست گرفته استفاده می‌شود. بعد از انجام این فرآیند، شما با استفاده از صفحه کلید یا یک کنترلر می‌توانید حرکات شخص اسکن شده را بر اساس موقعیت‌های ویدیویی کنترل کنید.

برای اسکن کردن هر فعالیت، تنها به چند ویدیو کوتاه نیاز خواهد بود. در ضمن این سیستم می‌تواند دیگر افراد حاضر را کنار گذاشته و از زوایای مختلف دوربین استفاده کند. به طور کلی سیستم هوش مصنوعی جدید فیسبوک به مکانیزمی مشابه از سمت ادوبی شبیه است که از هوش مصنوعی برای حذف کردن المان‌های غیر ضروری استفاده می‌کرد. در همین راستا، انویدیا نیز تکنولوژی جدیدی را توسعه داده که محیط‌های واقعی را به منظره‌هایی مناسب برای بازی ویدیویی تبدیل می‌کند.

البته انیمیشن حرکت هنوز در این سیستم مشکل دارد و طیف حرکتی آن نیز کمی محدود است. البته این تحقیق هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و تیم توسعه هوش مصنوعی فیسبوک قطعا آن را به‌روزرسانی خواهد کرد.

در کل، بخش گیمینگ فیسبوک قصد دارد تجربه کاربران از بازی‌ها را شخصی‌تر کند. مثلا شما در آینده می‌توانید یوتوبر مورد علاقه خود را وارد بازی کنید. جدا از این‌ها، ظاهرا این تکنولوژی جدید برای رسیدن به بازی‌هایی با گرافیک واقع گرایانه‌تر هم کاربرد زیادی خواهد داشت.

علاوه بر هوش مصنوعی، دنیای ویدیو گیم در حال ورود به نسل بعدی کنسول‌ها بوده و در سال آینده باید منتظر معرفی و عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی