ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سیستم خودکار بررسی رزومه گوگل چه نمونه‌هایی را رد می‌کند؟

استخدام در گوگل رویایی دست نیافتی برای بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود اما طی کردن روند چنین استخدامی به چند دلیل بسیار سخت است. یکی از این دلایل سیستم خودکار بررسی رزومه گوگل ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

استخدام در گوگل رویایی دست نیافتی برای بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی محسوب می‌شود اما طی کردن روند چنین استخدامی به چند دلیل بسیار سخت است. یکی از این دلایل سیستم خودکار بررسی رزومه گوگل محسوب می‌شود که مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

شاید شما رزومه کاملی و مناسبی دارید و حتی از صلاحیت لازم برای حضور در این شرکت نیز برخوردارید اما اخیراً مشخص شده که ساکنین مانتین ویو از سیستم خودکار بررسی رزومه جدیدی استفاده می‌کنند که به دلایلی بسیار ساده، برخی رزومه‌ها را بطور خودکار حذف می‌کند. این سیستم پس از حذف بیشتر رزومه‌های ارسال شده، نمونه‌های بدون نقص را برای کارشناسان استخدام این کمپانی می‌فرستند. حال سوال اینجاست که سیستم خودکار بررسی رزومه گوگل چه نمونه‌هایی را رد می‌کند؟

بررسی رزومه گوگل
Laszlo Bock مدیر

Laszlo Bock پیش از اینکه استارتاپ Humu را پایه گذاری کند و فعالیت در حوزه‌ی یادگیری ماشینی را آغاز کند، نایب رییس بخش نیروی انسانی گوگل در سال ۲۰۱۴ میلادی بود و مسئولیت بررسی رزومه‌های ارسالی به مانتین ویو را بر عهده داشت.

او مدعی شده که سیستم استخدام گوگل از ۵ سال پیش تاکنون آنچنان تغییر نکرده و همان روند قدرتمند همیشگی خود را طی می‌کند چرا که این سیستم در آن زمان هم نوآورانه و کامل بوده است.

بررسی رزومه گوگل

هفته‌ای ۵۰ هزار رزومه برای گوگل فرستاده می‌شود

او مدعی شده که در سال ۲۰۱۴ به صورت هفتگی ۵۰ هزار رزومه برای گوگل ارسال شده و بیش از ۲۰ هزار نمونه‌ را شخصاً خود او بررسی کرده است. البته در آن زمان ساکنین مانتین ویو سیستم خودکار بررسی رزومه خاصی داشتند که تنها نمونه‌های منحصر به فرد را از میان تمامی این رزومه‌ها جدا می‌کرد و آنها را در اختیار متخصصین قرار می‌داد.

سیستم خودکار بررسی رزومه گوگل پنج اشتباه بسیار ساده را در نظر می‌گیرد و اگر آنها را در هر قسمتی از رزومه بیابد، آن را کنار می‌گذارد. می‌توان این پنج اشتباه ساده را بدین شکل خلاصه کرد:

۱-  رزومه‌هایی که غلط املایی دارند

بررسی رزومه گوگل

شاید تصور کنید که هیچکس آنقدر حواس پرت نیست که رزومه‌ای با غلط املایی بفرستد اما به گفته‌ی Bock تقریباً ۵۸ درصد از رزومه‌هایی که برای گوگل فرستاده می‌شود، غلط املایی دارد.

البته این کارشناس باور دارد که حواس پرتی دلیل اصلی ظاهر شدن غلط املایی در یک رزومه نیست بلکه اصولاً آنهایی که بسیار محتاط هستند و سعی دارند رزومه‌هایشان چندین بار ویرایش کنند، با چنین مشکلی مواجه می‌شوند.

۲- رزومه‌هایی که طولانی هستند

بررسی رزومه گوگل

قانون مطلوبی در زمینه‌ی طول یک رزومه کامل وجود دارد و بر اساس آن، برای ذکر ۱۰ سال تجربه‌ی کاری، تنها یک صفحه کافیست. مسلماً جا دادن تمامی ویژگی‌های یک شخص در یک رزومه کاری سختی است اما بعید است که کارشناسان برای خواندن رزومه‌های چند صفحه‌ای وقت بگذارند. حتی سیستم بررسی رزومه گوگل نیز رزومه‌های بلندتر از یک صفحه را کنار می‌گذارد.

بهتر است اینگونه تصور کنید که یک رزومه تنها این وظیفه را دارد تا کارفرما را راضی کند، وقتی برای مصاحبه با شما کنار بگذارد. یک رزومه نباید حجمی از اطلاعات بسیار زیاد را در چند صفحه جمع آوری کند. به همین دلیل است که کارشناسان پیشنهاد می‌دهند برای هر عنوان شغلی یا محل کار به خصوص، رزومه دوباره ویرایش شود تا در ضمن کوتاه بودن بتواند ویژگی‌های مهم برای این عنوان شغلی یا محل کار به خصوص را در خود داشته باشد.

۳- رزومه‌هایی که قالب اشتباهی دارند

بررسی رزومه گوگل

حتی اگر سعی دارید شغلی به عنوان هنرمند یا طراح بدست آورید، بهتر است رزومه‌ی شما تمیز، مرتب و خوانا باشد. فونت شماره ۱۰، ۱.۳ سانتیمتر به عنوان فاصله‌ میان هر خط، صفحه‌ای سفید و عبارات مشکی می‌تواند انتخاب‌های استانداردی باشد.

بهتر است که رزومه‌ی خود را در فرمت‌های مختلف نظیر ورد یا برنامه‌های دیگر مشاهده کنید و سعی کنید تمامی شرایط را در نظر بگیرید. حتی فایل رزومه را به همراه ایمیل یا پیغامتان بفرستید. PDF می‌تواند گزینه مناسبی باشد چرا که اجازه دستکاری و ویرایش را به راحتی برای دیگران فراهم نمی‌کند.

۴- رزومه‌هایی که در آنها اطلاعات محرمانه فاش می‌شود

بررسی رزومه گوگل

شما به عنوان یک کارمند از اطلاعاتی خبر دارید که کارفرمای شما دوست ندارد دیگران به آنها پی ببرند اما گاهی اوقات این اطلاعات به قدری جنجالی و خاص به شمار می‌روند که شما سعی می‌کنید با ذکر آنها، کارفرمای بعدی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

با این وجود Bock مدعی شده که ۵ تا ۱۰ درصد رزومه‌هایی که برای گوگل فرستاده می‌شوند، چنین مشکلی دارند و سیستم خودکار بررسی رزومه گوگل ، بلافاصله آنها را رد می‌کند چرا که هیچ شرکتی علاقه ندارد شخصی را استخدام کند که رازهایش را فاش می‌نماید.

۵- رزومه‌هایی که در آنها دروغ به چشم می‌خورد

بررسی رزومه گوگل

دروغ گفتن در رزومه، امر بسیار شایعی است. طی یک بررسی تحقیقاتی ۲۶ درصد بزرگسالان زیر ۴۰ سال اعتراف کرده‌اند که در رزومه‌هایشان دروغ دیده می‌شود و ۸۵ درصد از کارشناسان استخدام دروغ‌هایی در رزومه‌های دریافتی خود پیدا نموده‌اند.

با پیشرفت تکنولوژی و آسانتر شدن جستجو در اینترنت، تمامی ادعاهای مختلف افراد را می‌توان طی چند دقیقه اعتبار سنجی کرد. بدین ترتیب اگر کسی در رزومه‌اش دروغ بگوید، کار بسیار ساده لوحانه‌ای انجام داده چرا که کارفرما می‌تواند در چند دقیقه به دروغگو بودن وی پی ببرد.

سیستم بررسی خودکار رزومه‌ گوگل که مبتنی بر یادگیری ماشینی است نیز می‌تواند به صورت اتوماتیک برخی از محتوای داخل رزومه را با اطلاعات فرد در شبکه‌های اجتماعی مختلف چک کند و درستی برخی ادعا‌ها را بسنجد. بنابراین هر شخصی که بخواهد در مانتین ویو مشغول بکار شود، راه سختی در پیش دارد.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • INFINITE INFINITY
    INFINITE INFINITY | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

    این مقاله البته توضیح میده که چجوری یک شرکتی که روزی پیشتاز خلاقیت و نوآوری بود به چنین بدبختی و فلاکت افتاده... اتفاقا تقریبا از همون 2014 هم شروع شد افت عجیب و غریب گوگل... شرکتی که واسه غلط املایی رزومه کسی رو ندیده حذف میکنه داره گور خودشو میکنه نه کس دیگه. اصلا واسه استخدام رزومه لازم نیست، فقط و فقط نمونه کار لازمه یا یک پروژه امتحانی برای نشون دادن مهارت شخص. خروجی این قبیل سیاست ها همینیه که داریم از گوگل میبینیم. شما بیا یک مورد خلاقیت یا نوآوری از گوگل مثال بزن ماله بعد 2014 باشه

مطالب پیشنهادی