ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنر 10i
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: گوشی میان‌رده آنر 10i

بازار گوشی های میان رده آن قدر متنوع شده که انتخاب از بین گوشی های برندهای مختلف را مشکل کرده است. در بین برندهایی که میان رده های متعددی را عرضه کرده و در کشور ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

بازار گوشی های میان رده آن قدر متنوع شده که انتخاب از بین گوشی های برندهای مختلف را مشکل کرده است. در بین برندهایی که میان رده های متعددی را عرضه کرده و در کشور ما هم حضور فعالی دارند، آنر یکی از مطرح های بازار است. آنر 10i (در برخی بازارها با نام آنر 20 لایت) گوشی جدیدی است که فرصت بررسی آن را پیدا کرده ایم؛ موبایلی که ظاهر زیبایش تنه به تنه موبایل های پریمیوم بازار می زند اما از نظر سخت افزاری و قیمت در بین میان رده ها جای می گیرد.

سال گذشته پرچمدار آنر 10 (بررسی دیجیاتو) معرفی و عرضه شد. آنر 10i تفاوت های عمده ای با برادر بزرگتر خود دارد. گوشی جدید به نمایشگر بزرگتر و چیپست کایرین 710 مجهز شده و البته ارزان تر است. علاوه بر این به لطف بریدگی نمایشگر قطره ای شکل و حذف کلید هوم، ظاهر مدرن تری دارد. در ادامه مروری داریم بر مشخصات آنر 10i:

  • نمایشگر 6.21 اینچی تمام اچ دی از نوع IPS LCD
  • چیپست 12 نانومتری و 8 هسته ای Kirin 710
  • 4 گیگابایت حافظه رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین سه گانه با حسگر اصلی 24 مگاپیکسلی f/1.8
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی f/2.0
  • سیستم عامل اندروید 9.0
  • باتری 3400 میلی آمپر ساعتی
  • قیمت زمان عرضه 280 یورو
  • بدنه پلاستیکی
  • وزن 164 گرم
  • ابعاد 154.8 در 73.64 و ضخامت 7.95 میلی متر

آنر 10i از چیپست میان رده کایرین 710 بهره می برد که پیش از این قدرت مناسبش را به ما اثبات کرده است. بقیه مشخصات این دستگاه هم به حداقل روی کاغذ به اندازه کافی جذاب هستند. با دیجیاتو همراه باشید تا میان رده زیبای آنر را بررسی کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

آنر 10i

اولین باری که گوشی را در دست گرفتیم وزن مناسب، نحوه قرار گرفتن در دست و لبه های تیز قاب پشت گوشی توجه مان را جلب کرد. آنر 10i سبک و خوش دست احساس می شود و وقتی گوشی را در دست می گیرید تقریباً هیچ سمتش بیش از حد سنگین نیست. لبه های پلاستیکی دستگاه به خوبی با شیشه نمایشگر یکپارچه شده اما در جایی که به شیشه قاب پشتی می رسد، اندکی تیز احساس می شود. این طراحی بی دلیل نیست و موجب شده در دست گرفتن گوشی حس امن تری داشته باشد.

آنر 10i

آنر 10i در سه رنگ قرمز گرادیان، آبی گرادیان و مشکی عرضه می شود. مدل مورد بررسی آبی است و ترکیب قاب پشتی جذاب در کنار فریم اطراف گوشی، طراحی چشم نوازی را ایجاد می کند. رنگ پشت گوشی از بنفش مایل به سرخابی تا آبی مایل به سرمه ای متغیر است و لبه های گوشی رنگ آبی براق دارد. برخی از نقطه ضعف های طراحی به همین بخش پشتی باز می گردد؛ قابی پلاستیکی که حتی با اندکی فشار دست فرو می رود. علاوه بر این به شدت مستعد جذب اثر انگشت و خط افتادن است و حتی با قرار گرفتن روی میز خط می افتد.

آنر 10i

در پایین قاب پشتی، لوگوی آنر به چشم می خورد و در بالا هم حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. تقریبا می توان به سادگی به حسگر دسترسی داشت اما اگر کمی پایین تر بود حتی برای افرادی با انگشت های بلند هم راحت تر لمس می شد. دوربین سه گانه اصلی با عبارت AI CAMERA که در کنارش حک شده خبر از قابلیت های هوش مصنوعی مربوط به عکس برداری می دهد. خوشبختانه دوربین ها بیرون زدگی اندکی دارند و به همین دلیل اگر گوشی را روی میز بگذارید چندان هم نا متعادل نمی شود.

آنر تمامی کلید ها را در سمت راست گوشی قرار داده؛ کلید پاور، کمی بالاتر از وسط قاب، در کنار کلیدهای ولوم. طراحی مکان کلیدها به گونه ای است که احتمالاً اشتباه مرسوم لمس کلید ولوم به جای پاور برایتان پیش نمی آید.

لبه بالای گوشی میزبان درگاه سیم کارت و یک میکروفن است. مشکل این بخش اینجاست که حفره بیرون آوردن سینی سیم کارت و میکروفن نزدیک و شبیه به هم هستند و با کمی بی توجهی ممکن است ابزار بیرون آوردن سیم کارت را به اشتباه در حفره میکروفن وارد کنید و احتمالاً به گوشی آسیب بزنید. روی لبه شلوغ و نامتوازن پایینی هم جک هدفون، درگاه میکرو USB،  اسپیکر اصلی و حفره میکروفن اصلی مکالمه به چشم می خورد.

آنر 10i

در کل باید گفت که حتی در نگاه اول هم با یک گوشی زیباتر از رده قیمتی خود طرف هستید که البته برخی از مشخصه های طراحی آن فدای قیمتش شده است. ای کاش آنر 10i از قاب پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی بهره می برد تا حس با کیفیت تری را القا کند. با این حال ارگونومی گوشی در دست عالی است و وزن مناسبی دارد.

نمایشگر

آنر 10i

آنر 10i از پنل 6.21 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی بهره می برد. با تراکم 415 پیکسل در هر اینچ مشکلی با نمایش شفاف و با کیفیت تصویر نخواهید داشت و احتمالا همین رزولوشن جواب تمامی کارهایتان را می دهد. با این حال اگر قصد دارید مصرف باتری را کاهش دهید، امکان تغییر رزولوشن به صورت هوشمند (حالت پیش فرض گوشی) یا کاهش آن به 720 در 1560پیکسلی هم ممکن است.

حاشیه های نمایشگر ظریف و حفره دوربین قطره ای شکل موجب شده آنر 10i نسبت نمایشگر به بدنه در حدود 90 درصدی داشته باشد که برای یک میان رده، رقم خوبی به حساب می آید. رنگ ها شاداب و سر زنده به نظر می رسند و روشنایی در محیط های داخلی کافی است. در محیط های بیرونی و زیر تابش خورشید اما شرایط متفاوت است و روشنایی پایین نمایشگر در کنار بازتاب بیش از حد شیشه، خوانایی را با مشکل مواجه می کند.

آنر 10i

نکته دیگر درباره نمایشگر نشت نور است؛ همان مشکلی که در آنر ویو 20 (بررسی دیجیاتو) و هواوی 2019 Y9 (بررسی دیجیاتو) هم شاهد بودیم. در پایین نمایشگر، اطراف دوربین سلفی و لبه های گرد، سایه هایی دیده می شوند که از زاویه های کناری بیشتر به چشم می آیند. به نظر می رسد این مشکل در برخی از گوشی های هواوی و آنر با نمایشگرهای LCD لبه گرد شایع باشد. با این حال مشکل نشت نور در آنر 10i کمتر به چشم می آید و اگر چندان هم به آن توجه نکنید، فراموشش خواهید کرد. امیدواریم در نهایت در محصولات بعدی راه حلی برای این اشکال پیدا شود.

image

آنر همچنین امکان تنظیم فضای رنگی در دو حالت Normal و Vivid را در نظر گرفته که در حالت دوم رنگ ها با اشباع بیشتر و زنده تر نمایش داده می شوند. می توانید دمای رنگ نمایشگر را هم به دلخواه خود تنظیم کنید. اگر سیاهی دوربین سلفی توی ذوقتان می زند سیاه کردن دو طرف نمایشگر هم در تنظیمات ممکن است.

رابط کاربری

آنر 10i

آنر 10i از اندروید 9 به همراه رابط کاربری EMUI 9.0.1 بهره می برد. ظاهر رابط کاربری در کل بسیار مشابه با دیگر محصولات اخیر هواوی و آنر است و اگر پیش از این با گوشی های این دو برند کار کرده باشید با طراحی آشنایی روبرو هستید.

برای گشت و گذار در محیط سیستم عامل می توانید کلیدهای مجازی پایین نمایشگر را فعال کنید. گزینه دیگر ژست های حرکتی است که عادت کردن به آن هم می تواند تجربه لذت بخش تری باشد و هم شما را از دردسر نمایش کلیدهای مجازی راحت کند.

با فعال کردن ژست های حرکتی کافیست از پایین نمایشگر به سمت بالا سوایپ کنید تا به صفحه هوم بروید. اگر هم بعد از سوایپ از پایین، انگشت خود را روی صفحه نگه دارید مرور برنامه های باز شده ممکن می شود. سوایپ از لبه های چپ یا راست نمایشگر عمل بازگشت به مرحله قبل را انجام می دهد و در نهایت با سوایپ از لبه های چپ و راست پایین، به سمت بالا، دستیار گوگل اجرا می شود.

آنر 10i

برای آنلاک کردن گوشی روش های معمول اندروید در کنار حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره را در اختیار دارید. از آن جایی که سیستم تشخیص چهره در مقایسه با Face ID آیفون بسیار ساده تر است، نباید انتظار بالایی از کارکرد مطمئن و ایمن آن داشته باشید. در آزمایش هایی که انجام دادیم این سیستم به سرعت عمل می کند ولی گاهی در شناسایی چهره دچار مشکل می شود. حسگر اثر انگشت هم سریع است؛ چه زمانی که قصد دارید اثر انگشت جدیدی تعریف کنید و چه وقتی که از آن برای قفل گشایی دستگاه استفاده می کنید.

آنر 10i

مشابه با سایر گوشی های هواوی و آنر برنامه Phone Manager هم از پیش روی گوشی نصب شده است. با استفاده از این برنامه می توانید فایل های بی مصرف را حذف کنید، تنظیمات مرتبط با باتری را تغییر دهید، یا با آنتی ویروس Avast فایل های گوشی را اسکن کنید.

باید اشاره کنیم که در مواردی از جمله اسکرول کردن در برخی منوها لگ های گاه و بیگاه را شاهد هستیم؛ لگ هایی که احتمالاً در نسخه نهایی آنر 10i که روانه بازار می شود، حل خواهند شد.

سخت افزار

آنر 10i

آنر 10i به چیپست کایرین 710 مجهز شده که یک میان رده قدرتمند به حساب می آید. این چیپست به عنوان جایگزینی برای کایرین 659 در نظر گرفته می شود و بهبودهای قابل توجهی در کارایی شامل حالش شده است. کایرین 710 از 8 هسته پردازشی بهره می برد؛ 4 هسته قدرتمند کورتکس A73 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز در کنار 4 هسته کم مصرف کورتس A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز. پردازشگر گرافیگی این چیپست هم Mali-G51 MP4 است که نوید کارایی بالاتر در مقایسه با پردازشگر به کار رفته در کایرین 659 را می دهد.

آنر میان رده جدیدش را به 4 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده و درگاه میکرو اس دی با قابلیت پشتیبانی از کارت های تا 512 گیگابایت را هم از یاد نبرده. اگر قصد استفاده از کارت حافظه را دارید باید قید سیم کارت دوم را بزنید، چرا که درگاه میکرو اس دی با جایگاه سیم کارت دوم مشترک است. در بخش امکانات سخت افزاری اما یکی از نکاتی که ناامیدمان کرد، عدم حضور درگاه USB-C است؛ درگاهی که در سال 2019 بیشتر از پیش شاهد حضورش در موبایل ها هستیم.

برای بررسی عملکرد سخت افزاری آنر 10i تلاش کردیم نتایج بنچمارک های آنتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک را بررسی کنیم اما به دلیل نامشخصی موفق به نصب بیشتر این اپ ها نشدیم. تنها اپ بنچمارک که امکان استفاده از آن را پیدا کردیم تری دی مارک بود که البته برخی از نتایجش با انتظاراتمان متفاوت بود. احتمالاً این مشکل تنها به نسخه اولیه گوشی مربوط می شود و در مدل های نهایی شاهد چنین موضوعی نخواهیم بود.

آنر 10i

البته پیش از این در هواوی 2019 Y9 با چیپست مشابه، نتایج تمامی این بنچمارک ها را بررسی کرده بودیم. کایرین 710 امتیاز آنتوتو در حدود 138 هزار، گیکبنچ تک و چند هسته ای 1602 و 5664، پی سی مارک 7076 و در نهایت تری دی مارک 1443 را کسب کرده بود. بنابراین انتظار می رود آنر 10i هم چنین سطحی از کارایی را از خود نشان دهد.

کارایی گوشی در بازی آسفالت 9 با بالاترین تنظیمات گرافیکی (High Quality) را در دو حالت آزمایش کردیم؛ یکی در حالت عادی و دیگری در Performance Mode. در حالت عادی کیفیت اجرای بازی خوب ولی همراه با کمی لگ بود. با فعال کردن Performance Mode نرخ فریم در ثانیه افزایش پیدا کرد و بازی روان و خوب اجرا شد. علاوه بر این در حین بازی در هر یک از این دو حالت شاهد افزایش دمای بسیار کمی در پشت گوشی بودیم.

از دیگر مشخصات ارتباطی آنر 10i باید به پشتیبانی از LTE، بلوتوث 4.2 BLE و استاندارد وای فای b/g/n اشاره کرد. متاسفانه خبری از بلوتوث 5 و پشتیبانی از وای فای a و ac نیست.

کیفیت صدا

آنر 10i

حجم صدای اسپیکر اصلی آنر 10i کافی اما کیفیت آن بسته به میزان ولوم متفاوت است. هنگام پخش موسیقی تا 60 درصد ولوم، کیفیتِ تنها اسپیکر که در پایین گوشی قرار گرفته قابل قبول است. با بالاتر بردن ولوم، حجم صدای فرکانس های متوسط و بالاتر (صداهای زیر) بیش از فرکانس های پایین افزایش پیدا می کند. به این ترتیب در بالاترین میزان ولوم، دقت و وضوح صدای پخش شده به شدت کاهش پیدا کرده و اعوجاج به گوشی می رسد.

برای آزمایش صدای خروجی 3.5 میلی متری، از هدفون هواوی Half In-ear و هدفون رو گوشی سونی MDR-1R استفاده کردیم. افکت های صوتی Hisen که ویژه گوشی های آنر و هواوی است برای آنر 10i هم در نظر گرفته شده. در منوی تنظیمات Hisen می توانید نوع هدست از جمله تو گوشی، ایرباد و روگوشی را انتخاب کنید.

آنر 10i

اکولایزر و صدای سه بعدی هم از گزینه های دیگر این بخش هستند. با وجود اینکه در آنر 10i تمامی این گزینه ها تغییرات اندکی در صدا ایجاد می کنند اما بیشتر آنها مفید هستند و بسته به سلیقه تان می توانند تجربه شنیداری لذت بخش تری را برایتان رقم بزنند. صدای خروجی 3.5 میلی متری آنر 10i بسیار با کیفیت است اما حجم صدا روی هدفون های روگوشیِ با کیفیت چندان بالا نیست. در کل باید کیفیت صدای خروجی هدفون را عالی ارزیابی کرد.

دوربین

آنر 10i

میان رده جدید آنر به دوربین اصلی سه گانه و دوربین سلفی تکی مجهز شده است. یکی از حسگر های دوربین اصلی به تشخیص عمق اختصاص دارد تا گزینه هایی از جمله قابلیت های واقعیت افزوده و افکت بوکه را در اختیارتان قرار دهد. مشخصات حسگرهای دوربین به این ترتیب هستند:

  • دوربین اصلی: حسگرهای 24 مگاپیکسلی با ضریب f1.8 مجهز به فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، 8 مگاپیکسلی f2.4 فوق عریض و 2 مگاپیکسلی f2.4 برای تشخیص عمق.
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی با ضریب f2.0

به گفته آنر قابلیت تشخیص صحنه عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان شناسایی 22 دسته از اشیاء و بیش از 500 سناریوی مختلف را دارد و می تواند بسته به شرایط، تنظیمات مورد نیاز را اعمال کند. یکی از مواردی که آنر روی آن تأکید می کند، دوربین مجهز به لنز فوق عریض با زاویه دید 120 درجه است. با این ترکیب دوربین ها، بین 0.6 (حالت فوق عریض) تا 6 برابر زوم را در اختیار دارید البته زوم های بالاتر از 1X در واقع دیجیتال هستند و خبری از زوم 6 برابری اپتیکال نیست. همچنین یکی از قابلیت های دوربین اصلی ثبت ویدیوی های صحنه آهسته 480 فریم بر ثانیه است، که البته انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

آنر 10i

رابط کاربری دوربین مشابه با دیگر گوشی های آنر و هواوی و تا حدودی مشابه آیفون ها است. از طریق نوار پایین می توانید حالت های اصلی عکاسی شامل تغییر دیافراگم دوربین (البته به صورت مجازی)، حالت های شب، پرتره، عکس برداری و فیلم برداری را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه More از این بخش، به صفحه قابلیت های بیشتر از جمله پانوراما، HDR، صحنه آهسته و حرفه ای هدایت می شوید. در بالا تنظیماتی دیگری قرار گرفته اند که از جمله مهمترین آنها فلش، هوش مصنوعی برای تشخیص خودکار اشیاء و تنظیمات پیشرفته تر هستند.

کیفیت عکس های دوربین اصلی در نور مناسب خوب است اما در شب چندان راضی کننده نیست؛ مگر اینکه بتوانید لرزش دستتان را به حداقل برسانید. تصاویر دوربین فوق عریض اگرچه با کمی اعوجاج همراه است اما در نور مناسب کیفیت خوبی دارد.

در نور بعد از ظهر تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی و دوربین فوق عریض خوب و با جزئیات اما با رنگ های کمی اغراق شده است.

image

از همین زاویه دید تصاویر HDR هم به خوبی ثبت شده اند و چشم نواز هستند. اگر نور کافی باشد حتی مشابه با تصویر زیر، با دست هم می توانید عکس های HDR خوبی بگیرید اما به محض اینکه هوا رو به تاریک شدن می رود همه چیز تغییر می کند و تصاویر شفافیتشان را از دست می دهند.

image

قابلیت تغییر گشودگی دیافراگم لنز (البته به طور نرم افزاری) برای ایجاد افکت بوکه یکی از جذاب ترین خصوصیاتی است که به مرور جای پای خود را در بین گوشی های میان رده هم باز می کند. در این زمینه کارکرد دوربین آنر 10i به شدت به شکل بافت سوژه ها بستگی دارد و گاه در تشخیص فاصله دچار مشکل می شود. اما با حوصله و آزمایش و خطا می توانید تصاویر قابل قبول و گاه زیبایی ثبت کنید. دو تصویر زیر با گشودگی دیافراگم [مجازی] f0.95 و f16، در فضای بیرونی و با دوربین اصلی ثبت شده اند.

image

با دیافراگم f0.95 شاهد خطاهای متعدد در لبه برگ های وسط تصویر هستیم و به نظر می رسد گوشی موفق به تشخیص دقیق مرزها نشده است.

در محیط داخلی بدون استفاده از فلش عکس های زیر را گرفتیم؛ یکی با گشودگی دیافراگم f0.95 و دیگری با. f16.

image

در این تصاویر تفکیک پس زمینه و پیش زمینه قابل قبول است و البته این دو بخش تصویر همپوشانی چندانی با هم ندارند. با این حال افکت بوکه خالی از خطا هم نیست.

آنر اشاره ای به لرزشگیر تصویر اپتیکال دوربین اصلی نکرده و همان طور که انتظار می رود در نور ضعیف و عکاسی شبانه، گوشی چندان رضایت بخش ظاهر نمی شود. با این حال اگر به عکاسی علاقه داشته باشید و کمی حوصله به خرج دهید، آنر 10i می تواند در شب هم تصاویر خوبی ثبت کند. یکی از عکس هایی که با گوشی گرفتیم در حالت Light Painting و با گزینه Traffic Trail، با استفاده از حسگر اصلی بود. درثبت این تصویر از سه پایه بهره بردیم که البته به دلیل وزش باد با کمی لرزش همراه بود.

آنر 10i

در تصویر بالا با سرعت شاتر 25 ثانیه، جزئیات نسبتا قابل قبول ثبت شده اند، انتظار می رفت چراغ های پر نور سفید بیش از حد تصویر کلی را تحت تأثیر منفی قرار دهند اما آنر 10i در حد و اندازه یک میان رده به خوبی از پس ثبت تصویر بر آمده است.

دوربین سلفی با وجود حسگر 32 مگاپیکسلی، در نور فضای داخلی کیفیت چندان بالایی ندارد و بهتر است چند عکس بگیرید تا خیالتان از بابت ثبت تصویری شفاف راحت شود.

آنر 10i

در ادامه می توانید سایر تصاویر ثبت شده با آنر 10i را مشاهده کنید.

یکی از مواردی که در حین کار با دوربین گوشی آزارمان می داد هنگ کردن گاه و بیگاه اپلیکیشن دوربین بود که با بازگشت به صفحه هوم و اجرای مجدد اپ حل می شد. اشکال دیگر به ثبت اشتباه دیافراگم دوربین فوق عریض (f1.8 به جای f2.4) مرتبط می شود. احتمالاً این مشکلات هم مربوط به نمونه اولیه گوشی آنر 10i است.

باتری و شارژر

آنر 10i

آنر 10i به یک باتری 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که با یک بار شارژ می توانید نزدیک به یک روز روی آن حساب کنید اما اگر قصد انجام بازی یا کارهای سنگین را دارید احتمالا در انتهای روز باید دست به شارژر شوید. یک ساعت پخش ویدیو fullHD، با استفاده از هدفون و روشنایی و ولوم 50 درصد، در حدود 8 درصد از شارژ باتری را کم می کند. تجربه 30 دقیقه بازی آسفالت هم 11 درصد از میزان باتری می کاهد. البته فعال کردن حالت  Performance Mode، در اجرای روان تر بازی تأثیر محسوسی دارد اما باتری را هم زودتر خالی می کند. شارژر 10 واتی آنر 10i برای پر کردن باتری گوشی باید 2 ساعت زحمت بکشد؛ به این دلیل می گویم «زحمت»، چون با توجه به ظرفیت باتری واقعا جای خالی شارژ سریع را احساس می کنیم.

جمع بندی

آنر 10i

تعداد گوشی های میان رده آنر و هواوی با چیپست کایرین 710 آن قدر زیاد شده که به نظر می رسد این دو برند در حال رقابت با خودشان هستند. هواوی پی اسمارت 2019 با قیمت 250 یورویی ابعاد نمایشگر و وزن تقریباً یکسان دارد. در عوض تنها به 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم در کنار دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است. گزینه تقریبا مشابه دیگر آنر 8X با قیمت 270 یورو است؛ میان رده ای که تا 6 گیگابایت رم و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه دوربین دوگانه دارد. هواوی 2019 Y9 با رم تا 6 گیگابایت و حافظه داخلی تا 128 گیگابایت و دوربین دوگانه اما 220 یورو تمام می شود. قطعا در ماه های آینده هم گوشی های بیشتری به این لیست اضاقه می شوند. اما اصلی ترین تفاوتی که آنر 10i با بقیه این گوشی ها دارد دوربین سه گانه است؛ موردی که در این رده قیمت چندان مرسوم نیست.

در مقام یک میان رده، کیفیت دوربین اصلی رضایت بخش است اما تا جایی که شرایط نور مناسب باشد. نمایشگر کیفیت خوب اما روشنایی پایینی دارد. ترکیب رم و حافظه داخلی 128/4 گیگابایت، طراحی چشم نواز و ارگونومی بسیار خوب از جمله مواردی هستند که نمی توانیم نادیده شان بگیریم. مشکلاتی از جمله لگ های گاه و بی گاه یا خطاهای دوربین که با آنها مواجه شدیم احتمالاً در نسخه نهایی فرم ویر حل خواهند شد و نباید چندان نگرانشان باشیم. اما آنچه جای خالی اش در آنر 10i احساس می شود، پشتیبانی از شارژ سریع و درگاه USB-C و بدنه ای مقاوم تر در برابر خط و خش است.

مزایا
  • ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • ارگونومی عالی
  • دوربین اصلی با کیفیت در نور مناسب
  • کیفیت صدای هدفون عالی
  • نمایشگر با کیفیت
  • حسگر اثر انگشت سریع و دقیق
  • سخت افزار قدرتمند
معایب
  • بدنه پلاستیکی با خش پذیری بیش از حد
  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع
  • فقدان درگاه USB-C
  • روشنایی پایین نمایشگر
  • عملکرد نسبتاً ضعیف دوربین ها در شب
  • سایه های اطراف نمایشگر
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad8x
    Mohammad8x | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    در مورد وای فای a و ac یه توضیح مختصری میدین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی