ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جی فورس GTX 1660 Ti
تکنولوژی

انویدیا پردازشگرهای گرافیکی جی فورس GTX 1660 Ti و 1650 را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

انویدیا از جدیدترین پردازشگرهای گرافیکی موبایل خود با نام جی فورس GTX 1660 Ti و 1650 رونمایی کرده که جان تازه ای را به لپ تاپ ها می بخشند. پردازنده گرافیکی GTX 1660 Ti که برای دستگاه های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

انویدیا از جدیدترین پردازشگرهای گرافیکی موبایل خود با نام جی فورس GTX 1660 Ti و 1650 رونمایی کرده که جان تازه ای را به لپ تاپ ها می بخشند.

پردازنده گرافیکی GTX 1660 Ti که برای دستگاه های لپ تاپ با قیمت پایه بیشتر از هزار دلار در نظر گرفته شده؛ نرخ ۱۰۰ فریم بر ثانیه را در بازی های محبوب بتل رویال امروزی نظیر فورتنایت، اپکس لجندز و پابجی از خود به نمایش می گذارد. مدل 1650 هم که برای لپ تاپ های موجود در رنج قیمتی بیشتر از هشتصد دلار طراحی شده، می تواند بازی های محبوب حال حاضر را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080p اجرا کند.

اما درست مانند دیگر چیپ هایی که انویدیا این اواخر به بازار عرضه کرده یک نکته در این باره وجود دارد: هر کدام از دو پردازنده گرافیکی تازه معرفی شده انویدیا با معماری تورینگ و در دو نسخه معمولی و Max-Q با مصرف کمتر انرژی ارائه می شوند. نسخه کم مصرف این پردازشگرها قابلیت استفاده درون لپ تاپ های باریک تر را هم دارد با این توضیح که سطح عملکرد آن نسبت به نسخه پرمصرف پایین تر خواهد بود.

طبق اعلام انویدیا نسخه GTX 1660 Ti با محدوده حرارتی ۸۰ واتی صرفا ۵ درصد افت عملکرد نسبت به RTX 2060 هشتاد واتی خواهد داشت که البته این نکته نیز به بازی مورد نظر شما بستگی خواهد داشت.

در هر حال چنانچه از این چیپ ها در لپ تاپ های قدیمی تان استفاده کنید نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد. 1660 Ti نسبت به پردازنده گرافیکی موبایل GTX 1060 تفاوت چندانی به لحاظ قدرت ندارد (عملکرد آن ۱.۲ تا ۱.۵ برابر بهتر است). انویدیا مدعی است هنوز میلیون ها گیمر از کارت GTX 960M یا نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند که درصورت به‌روزرسانی به GTX 1660 T در بازی های مدرن شاهد بهبود ۴ برابری عملکرد خواهند بود.

از امروز قرار است بیش از ۸۰ مدل لپ تاپ از تولیدکنندگان برجسته به این پردازشگرهای گرافیکی مجهز شوند. انویدیا همچنین نسخه دسکتاپ GTX 1650 را با قیمت ۱۵۰ دلار معرفی کرد که ارزانتر از نسخه دسکتاپ GTX 1660 Ti با بهای ۲۷۹ دلاری تمام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی